Producătorul francez de automobile Peugeot a dat publicității primele imagini și informații oficiale referitoare la noul 2008 facelift. Principala noutate o reprezintă noul design, similar cu cel de pe noul 508 facelift, lansat mai devreme în 2023.
În același timp, versiunea actualizată a SUV-ului de segment B vine cu linii de echipare revizuite și cu un plus de tehnologie. În plus, varianta electrică E-2008 va fi mai puternică și va oferi o autonomie mai mare.
Noul Peugeot 2008 facelift afișează un design nou
Peugeot 2008 a fost lansat la sfârșitul anului 2019. De atunci, modelul a fost vândut în aproape 700.000 de exemplare, fiind unul dintre cele mai bine vândute modele din clasa lui în Europa. A fost chiar lider la vânzările continentale în urmă cu doi ani.
Ajuns la jumătatea ciclului de viață, 2008 a primit acum un facelift important. Crossover-ul francez se distinge în primul rând prin noul look. Mașina a primit o nouă grilă mai mare, care găzduiește acum noul logo al mărcii. Acesta este similar cu cel de pe 308, 408 sau 508.
Se remarcă noile lumini de zi LED în forma unor colți, o trăsătură vizuală principală a noilor modele Peugeot. Din punct de vedere estetic, noul 2008 facelift se aseamănă cu versiunea restilizată a lui 508.
SUV-ul compact este cel de-al doilea model după berlina de clasă medie care adoptă acest limbaj de design. La partea din spate regăsim un set de stopuri cu o nouă semnătură luminoasă futuristă.
Interiorul a primit mai multă tehnologie
Modificările la interior sunt minore, însă aici există noi materiale. Instrumentarul de bord digital i-Cockpit de 10 inch are acum o nouă grafică, în timp ce versiunile GT oferă un display cu o grafică 3D. Conținutul acestuia poate fi personalizat în funcție de preferințele șoferului.
Indiferent de nivelul de echipare, clienții vor beneficia de un ecran tactil de 10 inch pentru noul sistem de infotainment. În plus, modelul este dotat și cu iluminare ambientală cu opt culori disponibile în echiparea de top GT.
Noul 2008 facelift este disponibil în trei linii de echipare. Versiunea de bază Active primește elemente finisate în negru lucios în partea inferioară a caroseriei și jante de 16 inch. Pe variantele Allure și GT, aceste elemente sunt vopsite în aceeași culoare cu caroseria, iar jantele sunt de 17 și 18 inch. Toate modelele vor avea oglinzi cu carcase vopsite în negru.
Gama de culori a noului Peugeot 2008 facelift cuprinde șase nuanțe: Selenium Grey, Artense Grey, Okenite White, Black Perla Nera, Elixir Red and Vertigo Blue. Vârful de gamă primește și o nouă vopsea în două nuanțe.
Cei de la Peugeot au introdus pe 2008 facelift sistemul Grip Control. Acesta oferă posibilitatea alegerii unuia dintre cele trei moduri de rulare pe teren accidentat în funcție de suprafață: nisip, noroi sau zăpadă.
Gama de motorizări a fost actualizată
Pentru clienții care preferă în continuare motoare termice, Peugeot a pregătit pe noul 2008 facelift trei variante. Două sunt pe benzină, iar cea de-a treia este diesel. Modelul de bază PureTech 100 aduce un benzinar cu 3 cilindri de 1,2 litri și 100 CP. Acesta este cuplat la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Urmează versiunea PureTech 130, care este echipată cu același motor, dar care oferă 130 CP. Transmisia este automată cu 8 rapoarte. Singura variantă diesel, BlueHDi 130, vine cu un motor cu 4 cilindri de 1,5 litri. Unitatea este conectată tot la o cutie automată cu 8 trepte.
Din gamă nu lipsește versiunea electrică E-2008, care este și cea mai puternică dintre toate. Aceasta este propulsată de un motor de 156 CP, care este alimentat acum de o baterie de 54 de kWh. În aceste condiții, autonomia lui E-2008 a crescut de la 344 kilometri la 406 kilometri.
Versiunea cu zero emisii a noului Peugeot 2008 facelift vine cu un încărcător monofazat de 7,4 kW. Acesta permite o încărcare cu până la 100 kW, astfel că repriza de încărcare 10%-80% se va realiza în 30 de minute. Opțional va fi disponibil un charger de 11 kW.
Motorizare mild-hybrid din 2024
Alături de aceste motorizări, începând cu 2024, noul 2008 facelift va primi și un grup motopropulsor mild-hybrid de 48V. Acesta va combina un motor termic pe benzină de 136 CP și o unitate electrică montată în interiorul cutiei de viteze automate cu 6 trepte.
Cei de la Peugeot spun că, acesta va oferi un consum de combustibil mai mic cu 15% față de versiunile clasice. Asta, datorită unei baterii care se reîncarcă în timpul deplasării. În plus, tehnologia oferă și un cuplu suplimentar la turații scăzute ale motorului. Modelul va putea rula 50% din timp în modul electric, în regim urban.
Peugeot nu a dezvăluit prețurile noului 2008 facelift. Vânzările vor demara în vara acestui an.