4×4
Image default
Comment Cult 4x4

Cum functioneaza si ce face E-Active Body Control

Unele masini Mercedes-Benz pot fi configurate sa includa, printre altele, si E-Active Body Control, o setare noua care are o menire utila oferind intr-acelasi timp si un spectacol vizual.

Iata cum functioneaza si ce face!

E-Active Body Control este sistemul de asistenta pe care Mercedes-Benz il ofera optional pentru unele dintre automobilele din gama, dar a fost introdus pentru prima oara pe noul GLE. In prezent, acesta este disponibil si pentru GLE Coupe sau GLS.

A fost, asa cum chiar constructorul auto german o spune, primul sistem de suspensie activa de 48 de volti din lume.

E-Active Body Control reprezinta un sistem activ care controleaza intregul ansamblu de suspensie pneumatica. Ajusteaza constant toate componentele acestuia pentru ca masina sa ofere in fiecare clipa confortul cel mai bun posibil pentru sofer si pasagerii sai, dar poate veni in ajutor si in situatii mai delicate.

Elementele hidropneumatice din cadrul intregului sistem genereaza forte dinamice care se suprapun sistemului de suspensie pe perne de aer si-l manipuleaza astfel incat acesta sa sprijine activ autovehiculul in timpul accelaratiei lineare sau laterale. La fiecare din cele patru roti exista un amortizor conectat la un motor inteligent de 48V ce actioneaza separat sau simultan in cadrul intregii retele hidraulice.

E-Active Body Control – tehnologie suplimentara!

Cele patru motoare si amortizoare in plus fata de un sistem pneumatic normal sunt coordonate cu ajutorul unui set de senzori si al unei unitati de procesare rapide care permit ca sistemul hidraulic sa ramana in constanta legatura cu amortizoarele ce pot fi modificate in orice secunda.

Pe scurt si pe intelesul tuturor, E-Active Body Control e un sistem electrificat de suspensie pneumatica ce-i capabil sa mentina masina cat mai echilibrata in conditii de condus provocatoare.

Daca accelerezi puternic, spatele automobilului nu se va apleca. Forta acceleratiei va fi intalnita de rezistenta suspensiei. Daca intri cu viteza intr-o curba, masina nu se va lasa intr-o parte. Aceasta se va mentine cat mai stabila pentru ca tu sa fii sigur pe tine. De retinut, insa, ca un sistem de suspensie bun nu inseamna automat ca vom avea parte si de aderenta potrivita. In continuare va trebui sa analizam cu atentie drumul pe care circulam pentru a ramane in siguranta.

Conform Mercedes-Benz, E-Active Body Control are presetate cinci variante de activare manuala.

Acestea sunt, dupa cum urmeaza:

  • Rocking: modul acesta activeaza suspensia la cel mai ridicat nivel posibil si face ca masina sa se deplaseze-n sus si-n jos, realizandu-se astfel un transfer temporar de greutate care poate contribui la iesirea cu usurinta din zone nisipoase sau inzapezite;
  • Wheel actuation: in cadrul programului Offroad, soferul poate manual sa aleaga cum functioneaza arcurile (daca o roata sustine intreaga greutate si arcul este compresat, atunci acesta poate fi fortat sa revina la un sfert sau jumatate din dimensiunea sa normala);
  • Rear-end lowering: disponibila pe mai multe automobile cu sistem de suspensie pneumatic, aceasta functie face mai facila incarcarea bagajelor prin coborarea puntii spate la apasarea unui buton disponibil in portbagaj;
  • Curve tilting: in situatiile in care se intra in curbe si aceasta functie este activata, masina se va inclina de-a lungul a trei trepte aproape insesizabile in directia opusa virajului astfel incat experienta de condus sa fie cat mai lipsita de forte G laterale care pot deranja persoanele din habitaclu;
  • Road surface scan: o optiune care poate fi regasita si pe alte masini de lux, aceasta presupune scanarea de catre o camera a drumului parcurs si pregatirea sistemului de suspensie pentru preintampinarea oricaror denivelari ce ar putea duce la miscari nedorite in interior.

Constructorul auto mai precizeaza si faptul ca intregul sistem de suspensie a fost dezvoltat cu respectarea standardului de siguranta ISO 26262.

Acum stiti cum functioneaza si ce face E-Active Body Control, sistemul de suspensie oferit de Mercedes-Benz.

Related posts

Dacia, pe o nouă cale! Bigster, noul SUV

Florin Amariei

Mercedes-Benz nu mai livrează V8-uri în SUA

Florin Amariei

Pilotul Paddy MBE a primit un MINI-cadou

Florin Amariei

Leave a Comment