4×4
Image default
Comment Stiri

Hackerii țintesc proprietarii de mașini noi

Un nou raport întocmit de Kaspersky arată că hackerii țintesc proprietarii de mașini noi și încearcă să le manipuleze pentru a le folosi puterea de calcul.

Numeroase cazuri arată interesul atacatorilor cibernetici pentru securitatea auto. De la cercetători intependenți și amatori, până la infractori cibernetici, accentul a trecut de la securitatea dispozitivelor incorporate, iar acum se îndreaptă către securitatea vehiculelor per se. Acest lucru a dus la un număr tot mai mare de tehnici de atac și la introducerea de noi cerințe de reglementare pe care producătorii trebuie să le respecte pentru a rămâne protejați împotriva acestora.

Soluția pe care compania de securitate o propune este compusă din mai multe rapoarte de care companiile ar putea beneficia pentru a-și proteja parcurile auto și investițiile în acest sector.

Serviciul TI pentru vehicule ajută organizațiile – de la producătorii de vehicule la furnizori – să rămână la curent cu problemele de securitate relevante care pot influența industria auto și le permite să ia măsurile de remediere corespunzătoare în timp util. Fiecare raport include o sinteză și o analiză a tendințelor tehnologice legate de atacurile cibernetice din industria auto, cum ar fi incidentele cibernetice, studii recente de securitate, conferințe, discuții pe subiecte importante, forumuri comunitare, precum și informații despre vectorii potențiali de atac asupra backend-ului vehiculului și a infrastructurii serviciilor. Principalele rezultate ale serviciului TI sunt raportul în rezumat, descrieri ale amenințărilor cibernetice și recomandări specifice, precum și notificări privind activitățile cu risc ridicat și vulnerabilitățile adaptate pentru OEM.

Dacă raportul TI constată o amenințare care trebuie soluționată urgent, clienții sunt informați în timp real.

„Având în vedere numărul tot mai mare de tehnologii utilizate în automobilele moderne, este important să nu respectăm doar cerințele de reglementare viitoare, ci să deținem și informații despre toate amenințările posibile – de la vulnerabilitățile unității electronice de control până la atacurile asupra componentelor vehiculului. Oferind informații relevante despre amenințările de securitate, ajutăm producătorii de automobile să gestioneze eficient aceste preocupări”, spune Sergey Zorin, Head of Kaspersky Transportation System Security la Kaspersky.

„Pe măsură ce maşinile devin mai conectate, vulnerabilitățile de software încep să fie din ce în ce mai accesibile pentru hackerii care utilizează rețelele mobile, Wi-Fi-ul și conexiunile fizice pentru a le exploata”, a declarat un grup de cercetători pentru protecția datelor, citat de Institutul Ponemon. “Nerespectarea acestor riscuri ar putea fi o greșeală costisitoare, inclusiv impactul pe care acestea îl pot avea asupra încrederii consumatorilor, asupra confidențialității personale şi asupra reputației brandului”. Institutul, care a chestionat ingineri auto și profesioniști din domeniul IT, a spus că 84% dintre respondenți se tem că producătorii de automobile nu țin pasul cu amenințările de securitate ale industriei care se schimbă rapid. Producătorii de automobile se preocupă să doteze mașinile cu sisteme infotainment, Wi-Fi, conexiuni celulare și multe altele care lasă companiile și consumatorii vulnerabili la breşe de securitate, potrivit studiului comandat de grupul de comercianți auto SAE International și compania Cybersecurity Synopsys.

Related posts

Top 10 mașini vândute în Europa; Dacia, pe locul 3 la general și pe locul 10 la electrice

Alex Barbu

Noul model electric Hyundai Ioniq 7 își va face debutul în iunie 2024

Mihai Morcovescu

Kia e-Niro, BEV-ul non-premium preferat al americanilor

Florin Amariei

Leave a Comment