Toyota RAV4 a fost cel mai bine vândut automobil la nivel global în decursul anului 2022, potrivit datelor publicate de JATO Dynamics. Pe locul al doilea s-a situat un alt model al producătorului japonez, Corolla. De altfel, niponii au în Top 10 nu mai puțin de cinci modele. Podiumul a fost completat de Tesla Model Y.
Conform raportului vânzărilor globale, în 2022 au fost vândute în toată lumea 79,4 milioane de autoturisme. Totalul este mai mic cu două procente comparativ cu anul anterior, arată cele mai noi date JATO Dynamics.
Toyota are cinci modele în primele zece locuri ale topului mondial
Potrivit datelor furnizate de JATO Dynamics, modelul Toyota RAV4 a fost cel mai bine vândut model din lume cu 1.016.000 unități. Dintre acestea, 43% au fost vândute în SUA și Canada.
Crossover-ul este doar unul dintre cele cinci modele pe care Toyota le are în acest clasament. Ford, Nissan și Honda au avut câte un model, în timp ce Tesla a avut două autovehicule în Top 10.
Toyota RAV4 a fost urmat în clasament de Corolla. Sedanul japonez a fost comercializat în aproximativ 992.000 de unități anul trecut. Locul 3 i-a revenit SUV-ului electric Tesla Model Y, cu 747.000 de înmatriculări (+91%).
Din totalul de 79,4 milioane de automobile comercializate în 2022 la nivel mondial, 7,37 milioane au fost electrice. Vorbim despre o creștere de 66% comparativ cu anul 2021. Practic, în 2022, au fost vândute cu aproape 3 milioane de mașini cu emisii zero mai mult.
BYD, producătorul cu cea mai mare creștere în 2022
Piețele mari precum Europa, America de Nord și China au înregistrat scăderi în cursul anului precedent. Pe de altă parte, piețele emergente precum India, Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est și Africa au urmat un trend ascendent, ceea ce a compensat scăderile de pe celelalte piețe.
Norvegia rămâne țara cu cea mai mare cotă de piață a vehiculelor electrice. Astfel, din totalul de mașini noi vândute în această țară în 2022, 71% au fost cu emisii zero.
Totodată, raportul JATO mai arată că producătorul cu cea mai rapidă creștere în 2022 a fost BYD. Compania chineză a câștigat 1,5% din cota globală și acum deține 2,42% din piața mondială.
SUV-urile au fost preferatele clienților de pretutindeni. Acest segment a ajuns să ocupe 39,7% din totalul vânzărilor de mașini.