4×4
Image default
Concept car Green Stiri SUV

Lexus LF-ZL este conceptul care anunță un viitor model de lux electric care va debuta în 2026

Japonezii de la Lexus au prezentat în cadrul Salonului de Mobilitate din Japonia două concepte noi, iar ambele anticipează viitoarea generație de modele electrice gândită de producătorul nipon.

Unul dintre acestea se numește LF-ZL și prefigurează un viitor vârf de gamă de lux complet electric, care va fi lansat în 2026.

Lexus LF-ZL Concept este bazat pe o platformă modulară EV dedicată

Lexus

Denumirea LF-ZL este acronimul pentru „Lexus Future Zero-emission Luxury”. Acesta anticipează modul în care va arăta viitorul vârf de gamă cu emisii zero al producătorului japonez.

La prima vedere, noul concept este un SUV de mari dimensiuni. Vehiculul măsoară 5.300 mm în lungime, 2.020 mm în lățime și 1.700 mm în înălțime. În dreptul ampatamentului sunt trecuți 3.350 mm.

Prototipul este bazat pe o platformă modulară EV dedicată. Aceasta va fi folosită și de alte viitoare vehicule electrice produse de Lexus. Platforma împarte mașina în trei părți, fiecare fiind construită printr-un nou proces avansat de turnare, aproape identic cu cel utilizat de Tesla. Conceptul este dotat cu celule prismatice ale bateriei, care oferă o densitate de energie mai mare decât celulele actuale.

În plus, conferă dimensiuni fizice care permit montarea unor baterii mai subțiri. Această abordare oferă o mai mare libertate de design și un nivel ridicat de rigiditate. Totodată, îmbunătățește aerodinamica și coboară centrul de greutate pentru o manevrabilitate mai bună, susține Lexus.

LF-ZL folosește noul sistem de operare Arene OS

Conceptul vine cu o parte frontală înaltă, desenată în stil futurist. Aici regăsim un set de faruri LED în forma literei V, lumini diurne verticale și o capotă foarte ascuțită care găzduiește logo-ul Lexus iluminat. La spate avem stopuri în forma literei L cu design elaborat și o bandă iluminată în roșu. Aici este inscripționat numele mărcii.

LF-ZL dispune și de noul sistem de operare Arene OS, care integrează și funcții bazate pe inteligență artificială. Cu ajutorul AI se stabilește o conexiune între ocupanți și mediul înconjurător. Mai exact, asistentul AI folosește date de la senzorii de bord permițând mașinii să genereze răspunsuri la întrebări legate de anumite puncte de interes. 

Spre exemplu, când un pasager arată cu degetul către un obiect de interes, asistentul AI va oferi informații suplimentare referitoare la acel obiect.

Cei de la Lexus nu au divulgat nici un detaliu tehnic despre sistemul de propulsie al noului concept. Știm doar că versiunea de serie ar urma să utilizeze un nou tip de baterie Li-Ion, care va permite o autonomie de 800 de kilometri. Niponii și-au propus să lanseze noua baterie în 2026. 

Sursa: Lexus

Related posts

Modelele A6, A7 și Q5 ale Audi primesc baterii mai mari

Florin Amariei

China a devenit cel mai mare exportator de mașini din lume

Mihai Morcovescu

Primul Alfa Romeo electric din istorie va fi un crossover asemănător cu Jeep Avenger și va sosi în 2024

Mihai Morcovescu

Leave a Comment