Xavier Martinet, Director Marketing Vânzări & Operațiuni Dacia, a anunțat o creștere de vânzări de 24% în primul semestru 2023, ajungând la 345.432 de unități vândute. Pentru prima dată în istoria mărcii, DACIA ocupă locul 2 pe piața de retail din Europa, atingând la o cotă de 8,4%. Pe piața totală, Dacia a urcat la o cotă de piață de 4,5%.
Cele 4 modele de bază ale mărcii au înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor – Spring : +38%, Sandero : +24%, Duster : +13% și Jogger : +130%. Pe piața de retail, Sandero este no. 1 în Europa încă din 2017, Duster este în top – nr. 2 în 2023, Jogger este nr. 1 în segmentul compact (fără SUV), iar Spring a urcat pe locul 3!
De la lansare și până în acest moment au fost vândute 120.000 de modele Spring
![](http://4x4.ro/wp-content/uploads/2021/03/2020-Dacia-SPRING-1024x769.jpg)
„Datele noastre arată că, în medie, propietarul unui Spring rulează la 26 km/h și parcurge zilnic cam 30 – 31 km. O încarcă cam de 2 – 3 ori pe săptămână, preferând să facă această operațiune când ajunge la pragul de 100 km rezervă de baterie!”, declara Martinet in cadrul conferinței de presă de anunțare a rezultatelor pe primul semestru 2023.
Pe multe piețe europene Dacia performează bine pe piața de retail, ajungând pe locul 3 în Germania. Martinet a declarat că are comenzi pentru următoarele 3 luni și jumătate, dar va contrinua strategia cunoscută „să fabricăm cu o mașină mai puțin decât este cererea.”
![](http://4x4.ro/wp-content/uploads/2022/01/AUTOpro_Dacia_Jogger_14-1024x575.jpg)
Executivul francez a precizat că 25% dintre clienții de Dacia vin de le Dacia , 15% de la Renault, dar 60% vin de la alte mărci. Poziționarea modelelor va continua să păstreze ecartul de 10 – 15% mai ieftin în raport cu concurența. Martinet remarca faptul că prețul mediu al modelelor Dacia este de 17.500 Euro, în timp ce media europeană este 35.000 Euro! Acesta a menționat că versiunea cu vopsea mată de la Jogger se apropie de 25.000 Euro, cel mai mare preț în acest moment.
Studiile arată că astăzi, primul criteriu de achiziție a unei Dacia este prețul, iar al doilea design-ul
„Acum trei ani zile, după preț veneau dotările. Este o schimbare semnificativă care spune mult despre evoluția mărcii Dacia!” a precizat Martinet.