Alfa Romeo a dezvăluit noul SUV de clasă compactă Milano, primul model complet electric produs vreodată de marca italiană.
Noul automobil adoptă un limbaj de design complet nou și este dezvoltat pe platforma e-CMP2 a grupului Stellantis. Crossover-ul primește și o motorizare hibridă, care este disponibilă și cu tracțiune integrală.
Alfa Romeo Milano adoptă un nou limbaj de design
Inițial, noul model trebuie să se numească Brennero. Însă, în timpul campaniei de promovare, oficialii Alfa Romeo au decis să schimbe denumirea după cel mai important oraș din nordul Italiei.
Noua Alfa Romeo Milano are o lungime de 4,17 metri, o lățime de 1,78 metri și o înălțime de 1,5 metri. Mașina adoptă un limbaj de design complet nou, pe care italienii îl descriu drept radical și îndrăzneț. Partea frontală este caracterizată de o configurație inedită a blocurilor optice, care sunt dispuse pe trei niveluri. Mai exact, farurile principale sunt înconjurate de LED-urile pentru luminile de zi atât deasupra, cât și dedesubt.
În plus, grila de formă triunghiulară este diferită de la o versiune la alta. Spre exemplu, aceasta poate avea inscripția cu numele mărcii scrisă cu litere de mână sau poate să aibă sculptate cele două simboluri ale orașului Milano. Este vorba despre steagul cu dungi roșii și șarpele ale casei regale Visconti. Aceasta a fost una dintre marile familii nobiliare italiene, care a condus mult timp Milano și Lombardia mai mulți ani. Partea din față este completată de o bară de protecție puternic sculptată, care integrează o priză de aer de mari dimensiuni.
Portbagaj de 400 de litri
De asemenea, se remarcă suprafețele netede de pe părțile laterale și portierele posterioare cu mânere neconvenționale. Acestea sunt montate în spatele geamurilor laterale. Spre deosebire de alte modele Alfa Romeo, noul Milano a primit stopuri LED, care sunt integrate într-o bandă care „coboară” pe margini. În plus, locul siglei a fost luat de o inscripție cu numele mărcii. Aspectul hayon-ului este inspirat de modelul Giulia TZ din anii ’60.
La interior, noua Alfa Romeo Milano primește o planșă de bord orientată spre șofer. Noul crossover italian oferă un instrumentar de bord digital și un ecran multimedia central, ambele de 10,25 inch. Clienții vor regăsi scaune sport Sabelt, pedalier sport din aluminiu și sistem de iluminare ambientală.
În plus, gurile de ventilație din extremitățile bordului sunt desenate sub forma unui trifoi cu patru foi, simbolul versiunilor de performanță Quadrifoglio. Noul crossover oferă un portbagaj de 400 de litri. În cazul versiunilor electrice, acesta include un compartiment special pentru cablul de încărcare.
O versiune hibridă și două pur electrice
Din punct de vedere tehnic, noua Alfa Romeo Milano va fi disponibilă cu o motorizare hibridă și două electrice. Versiunea hibridă se numește Ibrida și folosește un motor pe benzină în ciclul Miller de 1,2 litri cu 3 cilindri. Unitatea termică dezvoltă 136 CP și funcționează împreună un motor electric de 28,5 CP. Acesta este integrat în cutia automată cu 6 trepte și cu dublu ambreiaj. Motorul electric este alimentat de o baterie de 48 de volți.
Italienii spun că, în această configurație, 50% din condusul în regim urban se realizează în modul pur electric. Alfa Romeo nu a comunicat performanțele versiunii hibride. Știm doar că viteza maximă în modul electric este de 150 km/h. Versiunea Milano Ibrida va fi oferită atât cu tracțiune față, cât și cu tracțiune integrală Q4, care integrează și un control electronic al punții din spate.
Două versiuni electrice de până la 240 CP
Versiunile complet electrice poartă denumirile Elettrica și Veloce. Prima dintre ele este pusă în mișcare de un motor electric de 156 CP, care este alimentat de o baterie de 54 kWh. Autonomia declarată este de 410 kilometri în regim WLTP sau 590 de kilometri în regim urban. Nici în acest caz nu au fost dezvăluite performanțele.
Vârful de gamă Veloce primește un propulsor de 240 CP și aceeași baterie. Mașina poate trage un curent de până la 100 kW, ceea ce înseamnă că repriza de încărcare de la 10% la 80% durează mai puțin de 30 de minute. Cele două versiuni electrice primesc doar tracțiune față.
Alfa Romeo Milano este oferit în trei niveluri de echipare: Techno, Premium și Sport. Pe lista de dotări, între altele, faruri LED Matrix adaptive și sistem de conducere autonomă de nivel 2. Mai sunt disponibili senzori de parcare cu vedere la 360 de grade, camere video pentru marșarier cu vedere la 180 de grade și control de la distanță al unor funcții. În același timp, este disponibil și asistentul virtual Hey Alfa cu ChatGPT integrat.
Ediție specială de lansare
Constructorul italian oferă o ediție specială de lansare, care se numește Speciale. Aceasta este dotată fie cu motorul hibrid de 136 CP, fie cu cel electric de 156 CP. Din punct de vedere estetic, Milano Speciale vine cu o grilă Progresso, accente mate, vopsea Brera Rosso și jante Petali de 18 inch.
La interior, versiunea oferă volan îmbrăcat în piele, scaun șofer cu reglaje electrice și funcție de masaj și iluminare ambientală cu opt culori. Clienții vor mai regăsi un încărcător onboard trifazat de 11 kW și echipamentele menționate anterior. Deocamdată, italienii nu au anunțat prețurile noului Milano.