4×4
Green Hybrid Stiri SUV

Volvo anunță noutăți în gamă. Suedezii schimbă numele modelelor C40 Recharge și XC40 Recharge

Producătorul suedez de automobile Volvo a anunțat câteva noutăți în gama sa de modele. Cea mai importantă dintre acestea constă în modificarea denumirii modelelelor electrice C40 Recharge și XC40 Recharge.

Acestea vor fi cunoscute de-acum sub numele de EC40 și respectiv EX40. În schimb, XC40 rămâne denumirea pentru versiunile termice.

Volvo elimină emblema „Recharge” și din numele modelelor plug-in hybrid

Volvo

În acest fel, EX40 și, respectiv, EC40 adoptă denumiri similare cu celelalte modele Volvo complet electrice EX30, EX90 și EM90.

Totodată, constructorul din Goteborg elimină emblema „Recharge” și din numele modelelor plug-in hybrid. Vor fi păstrate doar sufixele T6 sau T8, în funcție de versiune. Acestea vor indica nivelul de putere al modelului respectiv.

Dincolo de aceste schimbări de nume, scandinavii propun și o actualizare de ordin tehnic pentru versiunile Twin Motor din gamele EC40 și EX40. Acum, cele două modele vor putea fi dotate acum cu pachetul software Performance, care va fi disponibil doar pe anumite piețe.

Acesta aduce un plus de 34 CP, ceea ce înseamnă că modelele vor avea 442 CP în loc de 408 CP. În același timp, în această configurație, EC40 și EX40 vor oferi și o accelerație mai rapidă. Suedezii nu au dezvăluit, însă, noii timpi de accelerație.

Reprezentanții mărcii au anunțat că posesorii de XC40 Recharge și C40 Recharge vor putea achiziționa și descărca acest pachet prin intermediul aplicației dedicată Volvo Cars. În cazul clienților noi, pachetul va fi disponibil în momentul în care aceștia vor plasa comanda pentru mașină.

Ediție limitată „Black Edition”

Volvo a pregătit câteva noutăți și pentru versiunile hibrid ale SUV-urilor XC60 și XC90. Acestea dispun acum de motorizări cu un ciclu de ardere mai eficient: Asta se traduce printr-o îmbunătățire a consumului de carburant cu 4% pentru XC60 și cu 2% pentru XC90.

Cei de la Volvo au lansat și o nouă ediție limitată pentru EX40, EC40 și XC40, denumită Black Edition. Aceasta include o nouă vopsea Onyx Black, logo-uri și jante de 20 de inch finisate în negru lucios. De asemenea, clienții vor avea posibilitatea de a alege una dintre cele două versiuni de interior disponibile.

În 2023, mașinile complet electrice au reprezentat 16% din volumul vânzărilor Volvo globale. Asta reprezintă o creștere de 70% față de 2022. Modelele EX30, EX90 și EM90 vor debuta pe piață și vor aduce numărul de modele complet electrice din portofoliul Volvo la cinci.

Sursa: Volvo

Related posts

Echipa lui Nico Rosberg câștigă prima cursă Extreme E

Florin Amariei

ACEA: Vânzările auto din Europa au scăzut în 2021 doar în România

Florin Amariei

Ford Europa vinde fabrica de la Craiova lui Ford Otosan

Dan Vardie

Leave a Comment