4×4
Image default
Green Monovolum Stiri

Volvo a dezvăluit noul model EM90, primul monovolum electric din istoria mărcii

Producătorul suedez de automobile Volvo a prezentat noul EM90, primul monovolum electric din istoria mărcii. Acesta este un concurent pentru Mercedes-Benz EQV.

Potrivit informațiilor oficiale, noul model promite o autonomie de 738 de kilometri în ciclul CLTC și are un preț de 105.000 euro.

Noul Volvo EM90 este inspirat de modelul Duett din 1953

Volvo

În ultimii ani, fiecare model lansat de Volvo a fost un SUV. Acest tip de vehicule este la mare căutare atât în Europa, cât și în America de Nord. Acesta este motivul pentru care piața monovolumelor a scăzut semnificativ.

Nu la fel stau lucrurile și în Asia, mai ales în China, unde clienții sunt mai interesați de MPV-uri. Pentru aceștia, constructorul suedez tocmai a dezvăluit noul EM90, primul monovolum electric din istoria mărcii.

Scandinavii spun că acesta este inspirat de modelul Duett din 1953. În realitate, EM90 este bazat pe modelul similar Zeekr 009 al chinezilor de la Geely, grup care deține și Volvo.

Diferența între cele două MPV-uri (n.n. –  Multi Purpose Vehicle) o fac detaliile estetice specifice mărcii din Goteborg. Ne referim aici la grila „plină” și la farurile LED cu luminile de zi cu semnătura „Thor Hammer”.

Aspectul exterior este completat de jantele de 19 și 20 de inch. Clienții vor avea la dispoziție patru culori exterioare, cu tonuri calde inspirate din interacțiunea dintre natură și lumină.

Confort deplin în „sufrageria scandinavă”

Noul Volvo EM90 are o configurație a interiorului cu 6 locuri. Pasagerii vor putea călători în deplin confort datorită scaunelor de tip „lounge”. Acestea sunt prevăzute cu funcții de masaj, ventilație și încălzire. De asemenea, au integrate măsuțe și suporturi pentru pahare.

Scaunele de pe cel de-al doilea rând au un șezut care conține șapte straturi de spumă, cu o grosime de 120 mm. Este disponibil și un plafon panoramic din sticlă, în timp ce selectorul transmisiei are un ornament din cristal. De asemenea, există o serie de ornamente din lemn de mesteacăn la nivelul planșei de bord, a consolei și fețelor ușilor.

Pe panoul central există un ecran de infotainment de 15,4 inch. Un ecran suplimentar de 15,6 inch, de înaltă definiție, care este montat pe plafon, se poate rabata prin apăsarea unui buton. În plus, numărul butoanelor fizice a fost redus considerabil. În ceea ce privește sunetul, Volvo a instalat 21 de difuzoare Bowers & Wilkins.

Motor electric de 272 CP și autonomie de 738 km

Noul EM90 este echipat cu tot hardware-ul necesar care permite încărcarea bidirecțională. Această caracteristică permite utilizarea bateriei MPV-ului pentru a încărca alte mașini și aparate electrice. Funcția a debutat pe SUV-ul EX90.

La fel ca celelalte noi modele Volvo, și EM90 se va putea îmbunătăți în timp. Acest lucru va fi posibil datorită actualizărilor software „over-the-air”. O cheie digitală și funcțiile de la distanță prin aplicația Volvo Cars asigură accesul și controlul ușor în mașină.

Volvo EM90 folosește un motor electric amplasat posterior. Acesta dezvoltă 272 CP, un bagaj de putere suficient pentru un sprint 0-100 de km/h de 8,3 secunde. Bateria CATL de 116 kWh se poate încărca de la 10% la 80% în mai puțin de 30 de minute.

Potrivit ciclului chinezesc CLTC, monovolumul suedez oferă o autonomie de până la 738 de kilometri cu o singură încărcare. EM90 va fi comercializat pentru început în China, unde costă echivalentul a 105.000 de euro.

Sursa: Volvo

Related posts

Ford prezintă noul camper Transit Custom Nugget: panou solar și motor PHEV de 232 CP

Mihai Morcovescu

Jeep aniversează 80 de ani de existență

Florin Amariei

Volkswagen incearca o noua metoda de vanzare a masinilor sale in China

Florin Amariei

Leave a Comment