4×4
Image default
Green

Volkswagen incearca o noua metoda de vanzare a masinilor sale in China

Compania auto germana Volkswagen incearca o metoda de vanzare cu totul noua in China, una care ar putea fi inspirata din metodologia Tesla de renuntare la dealeri.

Pentru aceasta noua aventura Volkswagen a incheiat un parteneriat, asa cum fac mai toate companiile europene care vor sa fie acoperite in relatia cu autoritatile chineze, cu SAIC Motor.

Saptamana trecuta, societatea mixta detinuta de Volkswagen si compania chineza SAIC Motor a deschis primul showroom conform noului sistem in orasul Hangzhou, potrivit postarilor din social media. Magazinul, numit “ID. Store X”, vinde masini electrice din familia ID.

Clientii pot comanda vehicule la preturi fixe direct prin site-ul companiei, prin aplicatia de pe telefon sau de la dealerii autorizati. Investitiile in noile magazine sunt realizate de un grup de dealeri selectati de VW si tot ei le opereaza, a anuntat miercuri grupul german.

Producatorii auto traditionali stabilesc de obicei un pret oficial, dar deseori dealerii ofera discounturi sau cer preturi mai ridicate, in functie de cererea pentru modele.

Noua abordare a VW difera, totusi, de modelul impus de Tesla, care vinde masinile direct, fara a apela la dealeri. In prezent, Tesla are peste 150 de showroom-uri si centre de servicii in China, in timp ce grupul chinez Nio Inc are 189 de magazine, Xpeng Inc are 116, iar Li Auto Inc numai 45.

ID. Store SAIC-Volkswagen

SAIC-Volkswagen a anuntat ca va deschide 40 de magazine “ID. Store X” in 29 de orase din statul asiatic in urmatorii doi ani.

Si societatea mixta detinuta de Volkswagen si compania chineza FAW urmeaza sa anunte noile planuri pentru vanzarea masinilor electrice.

Luna trecuta, Volkswagen a anunta ca pana in 2023 va lansa pe cea mai mare piata auto din lume opt modele electrice din familia ID., cu partenerii sai locali SAIC si FAW.

Autoritatile de la Beijing vor ca pana in 2025 vanzarile de vehicule electrice si hibride pe piata chineza sa reprezinte 20% din vanzarile de masini noi, de la 5% in prezent.

Pe piata vehiculelor electrice din China, VW concureaza cu Tesla si Nio Inc.

Piata masinilor electrice din China

Analistii se asteapta ca in acest an sa fie vandute pe piata chineza aproximativ 1,1 milioane de vehicule electrice si hibride.

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.

In acest an, Asociatia Producatorilor Auto din China se asteapta la un recul de aproximativ 10% al vanzarilor pe cea mai mare piata auto din lume, iar in cazul unui al doilea val de infectii declinul s-ar putea adanci la aproximativ 20%.

China este responsabila pentru 27% din productia auto globala, fata de doar 7% in 2003.

Related posts

Hyundai a prezentat o nouă versiune a autocamionului fuel-cell Xcient

Filip Sîrbu

Proprietarii de Kona EV, nemulțumiți de cum se înlocuiesc modelele care iau foc

Florin Amariei

Noul concept Volkswagen ID.Code prefigurează un SUV electric de serie pentru China

Mihai Morcovescu

Leave a Comment