Britishvolt, startup-ul care fabrică baterii pentru vehiculele electrice, a declarat că va construi o fabrică de 2,6 miliarde de lire sterline, în nordul Angliei, care ar trebui să înceapă producția în 2023.
Compania, care până acum a declarat că a strâns aproximativ 10 milioane de lire sterline, susține că fabrica din portul Blyth va fi construită în trei etape, angajând până la 3.000 de persoane și va produce cel puțin 300.000 de baterii litiu-ion pe an până în 2027.
Britishvolt a solicitat sprijinul guvernului britanic în valore de 1 miliard de lire sterline, bani care provin dintr-un fond înființat pentru a sprijini producția în masă a bateriilor și pentru a ajuta industria auto să se orienteze către fabricarea vehiculelor electrice (EV).
Fondul a fost anunțat de premierul britanic Boris Johnson luna trecută ca parte a planurilor de interzicere din 2030 a vânzării de mașini și autoutilitare noi care funcționează exclusiv pe benzină și diesel. Vehiculele hibride pot fi vândute în continuare până în 2035.
Britishvolt este singura companie care a anunțat până acum planurile de a construi noi facilități pentru producția de baterii în Marea Britanie.
Directorul de strategie Isobel Sheldon a declarat că bateriile Britishvolt vor funcționa cu 20% până la 25% mai bine decât Tesla Inc, producătorul de mașini electrice care domină vânzările globale de vehicule electrice. Ea a spus că firma britanică strânge mai mulți bani și are în vedere o listare la bursă.
Un val de start-up-uri legate de EV a devenit public în întreaga lume anul acesta, implicând de obicei o fuziune inversă cu o companie de achiziții cu scop special (SPAC). Cel mai performant dintre acestea este startup-ul de baterii QuantumScape.
China găzduiește acum aproximativ 80% din producția mondială de celule litiu-ion, dar Uniunea Europeană intenționează să crească producția locală și ar putea fi autosuficientă până în 2025.
Europa are în construcție 15 fabrici de celule de baterii pe scară largă, inclusiv fabricile Northvolt din Suedia și Germania, fabrica chineză a producătorului de baterii din Germania – CATL și a doua fabrică a companiei sud-coreene SK Innovation, din Ungaria.
Tesla construiește, de asemenea, o fabrică de mașini și de baterii în Germania.