4×4
Image default
Crossover Hybrid Stiri SUV

Volkswagen a prezentat cea de-a treia generație Tiguan. Debutul comercial a fost fixat pentru 2024

Germanii de la Volkswagen au dezvăluit oficial noua generație Tiguan. SUV-ul compact vine cu un interior complet nou și cu motorizări plug-in hybrid care oferă o autonomie în modul pur electric de 100 de kilometri.

Noul Tiguan își va face debutul comercial în Europa la începutul anului viitor.

Noul Volkswagen Tiguan a crescut în lungime și în înălțime

Volkswagen

La capătul unei îndelungi campanii de promovare, cea de-a treia generație Volkswagen Tiguan a fost în sfârșit dezvăluită.

SUV-ul de clasă compactă afișează noul limbaj de design al producătorului german cu care am făcut cunoștință pe noul Passat break. Acesta oferă linii mai fluide, blocuri optice subțiri și detalii specifice gamei de electrice ID.

Astfel, în față și în spate regăsim o bandă LED care conectează farurile și stopurile. Versiunile Style primesc inserții cromate la nivelul grilei inferioare, iar vârful de gamă R-Line oferă o grilă frontală cu aspect diamantat. În premieră, Tiguan va fi disponibil cu faruri Matrix LED IQ Light HD.

Ca dimensiuni, potrivit cifrelor oficiale, noul SUV de la Volkswagen a crescut cu 32 mm în lungime, până la 4.551 mm. Înălțimea a crescut cu 5 mm, până la 1.640 mm. În schimb, lățimea (1.939 mm) și ampatamentul (2.681 mm) sunt aceleași de pe modelul precedent.

Cu toate acestea, modelul oferă pasagerilor din spate un spațiu la genunchi cu un centimetru mai mare. De asemenea, spațiul destinat bagajelor are acum 33 de litri mai mult, volumul ajungând la 648 de litri.

Noul Tiguan vine cu două motorizări PHEV

Dezvoltat pe platforma MQB Evo, noul VW Tiguan vine atât cu tracțiune față, cât și cu tracțiune integrală. Totodată, crossover-ul beneficiază de motorizări electrificate, între care două versiuni plug-in hybrid, de 201 și 272 CP. Ambele folosesc o baterie litiu-ion de 19,7 kWh, care asigură o autonomie în modul pur electric de 100 de kilometri.

În ceea ce privește puterea de încărcare, noul Tiguan trage acum de la o priză AC 11 kW. De la o priză rapidă DC poate trage cu maxim 50 kW. Modelele plug-in hybrid folosesc un motor pe benzină de 1,5 litri și unul electric de 115 CP. Acestea sunt asistate de o transmisie DCT cu 8 trepte.

Va mai fi oferită o unitate 1.5 TSI, conectată la un sistem mild-hybrid de 48 de volți. Aceasta vine cu funcție de dezactivare a cilindrilor și dezvoltă 130 sau 150 CP. Transmisia are dublu ambreiaj și 7 rapoarte.

Din ofertă vor mai face parte două variante ale propulsorului pe benzină 2.0 TSI, de 201 și 265 CP. Fanii diesel vor avea de ales dintre cele două versiuni ale popularului motor 2.0 TDI: 150 și 190 CP.

Interiorul a fost complet redesenat

În habitaclu au fost operate cele mai multe modificări. Aici, Volkswagen oferă un instrumentar de bord digital de 10,25 inch și mizează în continuare pe un ecran central generos, de 15 inch.

La baza acestui display regăsim comenzi tactile pentru o operare mai facilă. Această zonă tactilă este iluminată, spre deosebire de celelalte modele mai vechi din gamă. De asemenea, pe volan găsim din nou, după multă vreme, butoane fizice.

O altă modificare importantă o reprezintă repoziționarea levierului transmisiei în spatele volanului. Prin acest artificiu de design s-a eliberat spațiu pe consola centrală. Aici regăsim un set de comenzi fizice pentru sistemul multimedia și o zonă de încărcare prin inducție pentru smartphone.

Sursa: Volkswagen

Related posts

McLaren intră în Formula E Off Road

Florin Amariei

Rivian va construi a doua uzină în SUA

Florin Amariei

Volta Zero – camionul electric de 16 tone

Florin Amariei

Leave a Comment