4×4
Image default
Stiri

România și reciclarea mașinilor casate – o poveste fără succes

O nouă analiză efectuată în baza datelor colectate de Eurostat ne arată care sunt țările din Uniunea Europeană (UE) care vor reduce complet impactul mașinilor casate asupra mediului. România, deși un actor important în această industrie, nu se numără printre țările care depun cele mai multe eforturi în această direcție.

Directiva 2000/53/CE privind vehiculele scoase din uz stabilește prevenirea formării de deșeuri de la vehiculele scoase din uz și, în plus, refolosirea, reciclarea și alte forme de recuperare a vehiculelor scoase din uz și a componentelor acestora pentru a reduce eliminarea de deșeuri, precum și îmbunătățirea din punct de vedere ecologic a activității tuturor operatorilor economici implicați în ciclul de viață al vehiculelor, în special a operatorilor direct implicați în tratarea vehiculelor scoase din uz.

Reținem că „vehicul scos din uz” sau casat înseamnă un vehicul care constituie un deșeu, adică este în temeiul legii europene aplicabile orice substanță sau obiect pe care deținătorul le elimină sau are obligația să le elimine în temeiul dispozițiilor naționale în vigoare.

Important! Vehiculele de epocă, și anume vehiculele istorice sau vehiculele cu valoare pentru colecționari sau destinate muzeelor, păstrate în condiții adecvate și sigure pentru mediu, gata de utilizare sau dezmembrate, nu sunt incluse în definiția deșeurilor.

În fiecare an, la nivelul UE sunt create aproximativ 9 milioane de tone de deșeuri care provin numai de la mașini casate sau scoase din uz.

Conform Directivei 2000/53/CE, statele membre iau măsurile necesare pentru a încuraja refolosirea componentelor care sunt adecvate refolosirii, recuperarea componentelor care nu pot fi refolosite, acordând întâietate reciclării când este posibilă din punct de vedere ecologic, fără a aduce atingere cerințelor privind siguranța vehiculelor și cerințele ecologice cum ar fi emisiile atmosferice și controlul poluării fonice.

Cine depune cele mai mari eforturi

Conform informațiilor Eurostat, pe locul 1 în topul țărilor care se concentrează activ pe reducerea completă a impactului mașinilor casate asupra mediului se poziționează Germania. Țara cu unele dintre cele mai populare mărci de mașini a reușit să treacă peste media europeană cuprinsă între 2006-2018 cu o performanță suplimentară de 7,75%.

Dacă ne raportăm doar la ultimul an măsurat de Eurostat la acest capitol, atunci Franța deține recordul. În numai un an a reușit să colecteze și recicleze peste 1,45 milioane de tone de deșeuri provenite de la mașinile casate sau scoase din uz. În cealaltă parte a spectrului, România nici măcar nu a comunicat datele oficiale. Deși oferim cele mai mari bonusuri pentru casare și cumpărarea de mașini verzi, nu reușim să comunicăm succesul sau, cine știe, eșecul înregistrat în acest domeniu vital pentru atingerea țintelor din Strategia de Climă a UE pe termen lung.

Revenind, însă, la topul cumulat pentru perioada 2006-2018, pe locul doi se poziționează…

Vezi știrea completă pe AUTOpro.ro!

Related posts

Rabla pentru biciclete electrice – o realitate în Franța, doar o idee în România

Florin Amariei

Dacia iese la „Manifestație”

Dan Vardie

VW ID.4, printre mașinile care au terminat NORRA 1000

Florin Amariei

Leave a Comment