4×4
Image default
Green

Mobileye dezvoltă un vehicul autonom

Mobileye, deținut de Intel Corp, face planuri pentru realizarea unui sistem auto cu conducere autonomă, care ar putea fi finalizat în 2025 și care ar putea utiliza senzori LIDAR construiți chiar de companie, în locul unităților achiziționate de la Luminar Technologies Inc.

Valoarea acțiunilor Luminar a scăzut cu 17,6% după ce Reuters a raportat această mișcare. În noiembrie, Mobileye a semnat un acord de aprovizionare cu Luminar pentru a-și utiliza unitățile LIDAR în prima generație a flotei de vehicule fără șofer Mobileye.

Luminar a declarat pentru Reuters că nu a existat nicio modificare la acest acord și că Luminar furnizează unități LIDAR pentru vehiculele dezvoltate de Mobileye de aproape doi ani. De asemenea, compania a adăugat că unitățile sale LIDAR, care reprezintă doar o parte din costurile mai largi ale sistemului de conducere autonomă Mobileye, au un preț mai mic de 1.000 de dolari și depășesc cerințele de cost și performanță ale Mobileye.

Amnon Shashua, CEO Mobileye și vicepreședinte senior Intel, a declarat pentru Reuters că prima generație de seturi complete de conducere autonomă de la Mobileye – care vor include unități LIDAR Luminar împreună cu o gamă de alte cipuri, senzori și software – vor costa între 10.000 și 20.000 de dolari.

Acestea vor fi îndreptate către robo-taxiuri, care sunt vehicule comerciale ce pot împărți costul sistemului pe mai multe călătorii. Mobileye intenționează să înceapă lansarea unei flote de testare de 100 de vehicule complet autonome, în Tel Aviv, în 2022.

Totuși, până în 2025, Mobileye va dezvolta propriul său senzor LIDAR, care funcționează pe un principiu numit undă continuă modulată în frecvență sau FMCW, care este diferit de tehnologia Luminar.

Shashua a declarat că tehnologia FMCW va beneficia de expertiza Intel în producția de chipuri din siliciu și va conduce la costuri și mai mici pentru mașinile de consum. El a declarat că LIDAR-ul construit de Mobileye, în combinație cu camerele și senzorii radar, vor fi utilizate pe vehiculele de larg consum și ar putea înlocui, de asemenea, unitățile Luminar în robo-taxiuri Mobileye.

„Credem că prețul unui întreg sistem de auto-conducere poate ajunge la câteva mii de dolari și asta ne aduce într-o poziție de vehicul de larg consum. Dacă putem face acest lucru, va fi folosit și pentru robo-taxiuri. Dar avem timp să luăm această decizie”, a spus Amnon Shashua, CEO Mobileye și vicepreședinte senior Intel.

Luminar a declarat că „suntem de acord că realizarea unui LIDAR de înaltă performanță la un cost de sub 1.000 de dolari este esențială pentru vehiculele de producție și faptul că suntem prima și singura companie care a realizat acest lucru ne  permite să facem primele oferte de producție din industrie pentru autonomie. Mobileye a colaborat direct cu noi din acest motiv, Luminar livrând contractual un sistem LIDAR care depășește aceste cerințe de cost și performanță pentru lansarea lor în 2022 și nu numai. ”

Mobileye face progrese rapide către un sistem de conducere complet autonom, folosind camere și un procesor personalizat, dar compania intenționează să își upgradeze camerele și senzorii LIDAR și radar pentru o vedere tridimensională a drumului. Mobileye consideră că poate îndeplini cerințele de siguranță și fiabilitate pe care producătorii de automobile le cer pentru vehiculele de producție, combinând cele două abordări.

Related posts

Chinezii de la Nio vor lansa în Europa modele electrice sub 30.000 de euro

Mihai Morcovescu

ECOBEST Challenge 2023 – cifre cheie din traficul real pentru 14 EV-uri actuale

Darius Pana

Noile baterii electrice se încarcă în 5 minute

Andrada Arsenie

Leave a Comment