Producătorul american de automobile Ford a publicat informațiile și fotografiile oficiale referitoare la noua generație Capri.
După o absență de 38 de ani, legendarul model revine în gama „ovalului albastru”, dar nu tot ca un coupe de performanță, ci sub forma unui crossover pur electric.
Noul Ford Capri adoptă noul limbaj de design al mărcii
După ce săptămâna trecută am văzut primele imagini cu noul Capri, acum a venit momentul ca Ford să dezvăluie detaliile și fotografiile oficiale.
Noul Capri adoptă noul limbaj de design al mărcii, astfel că nu mai are nimic de-a face cu modelul original. Partea frontală vine cu o grilă acoperită de foarte mici dimensiuni pe care regăsim sigla mărcii. Farurile LED au o semnătură luminoasă nouă, iar bara de protecție găzduiește două prize de aer mici și o inscripție cu numele modelului. În partea inferioară regăsim priza principală și o cameră video pentru sistemele ADAS.
De asemenea, crossover-ul cu emisii zero a primit o serie de protecții din plastic dur la nivelul aripilor vopsite în negru lucios. Montanții A, carcasele oglinzilor și pragurile au primit același finisaj. Singurul detaliu care amintește de vechiul Capri este alura de coupe a caroseriei.
Designul părții posterioare este foarte simplu. Aici există un set de stopuri LED noi, care sunt despărțite de un element lat finisat în negru lucios, care include și inscripția Capri. Aspectul exterior este completat de jantele de 19 inch, care sunt oferite în standard. Opțional sunt disponibile roți mai mari, de 20 sau de 21 de inch.
Interior futurist și portbagaj de 572 de litri
Interiorul adoptă un design futurist și destul de minimalist. Detaliul cel mai interesant este volanul pătrățos, care este încălzit și are o spiță metalică în partea inferioară. Scaunele din față au funcție de încălzire, iar cel al șoferului dispune și de funcție de masaj.
Noul Ford Capri va fi oferit în două niveluri de echipare: Capri și Capri Premium. Printre dotările standard amintim climatizare bi-zonă, acces și pornire „keyless” și o bară de sunet montată deasupra planșei de bord. Echiparea de top aduce în plus iluminare ambientală cu 10 culori, sistem audio Bang & Olufsen cu 10 boxe și un hayon acționat electric.
Nu lipsește sistemul multimedia SYNC Move, afișat pe un ecran central tactil de 14,6 inch. Șoferul va avea la dispoziție un instrumentar digital și un sistem de comandă vocală. Sistemul de infotainment va fi compatibil Apple CarPlay și Android Auto.
Sub ecranul central se află un compartiment, care poate fi ascuns în spatele display-ului multimedia. În partea de jos există o zonă de încărcare wireless pentru smartphone, iar în consola centrală mai este încă un spațiu de depozitare de 17 litri, gândit pentru a găzdui un laptop cu ecran de 15 inch.
Nu în ultimul rând, portbagajul are o capacitate de 572 de litri cu bancheta în poziție normală. Totodată, în funcție de baterie, Capri cântărește 2.098 de kilograme și, respectiv 2.174 de kilograme.
Două versiuni de motorizare cu până la 340 CP
Ford Capri 2024 este bazat pe aceeași platformă cu modelele electrice Volkswagen ID. De altfel, noul model va fi disponibil pentru început în două versiuni de motorizare.
Prima dintre acestea folosește un singur motor electric de 286 CP montat pe puntea spate. Acesta este alimentat de o baterie de 77 kWh, care va putea fi încărcată de la 10% la 80% în 28 de minute, la un curent de 135 kW. În această configurație, noul crossover electric are nevoie de 6,4 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h. Autonomia anunțată este de 627 de kilometri în regim WLTP.
Cealaltă versiune primește două motoare electrice și, bineînțeles, tracțiune integrală. Unitățile oferă 340 CP și ajută modelul să atingă „suta” în 5,3 secunde. Autonomia în acest caz este mai mică, de 592 de kilometri în regim WLTP, chiar dacă acumulatorul are 79 kWh. În schimb, aceasta se încarcă mai repede, ceea ce înseamnă că repriza 10%-80% durează 26 de minute, la un curent de 185 kW.
Noul Capri va oferi o listă bogată de sisteme de asistență în standard. Aceasta cuprinde, între altele, sistem de avertizare pentru unghi mort, avertizare trafic încrucișat cu frânare activă, alertă oboseală șofer și asistent pentru manevre de evitare a coliziunilor. În plus, mașina vine cu senzori de parcare față și spate, Cruise-Control adaptiv cu funcție Stop & Go și avertizare părăsire/păstrare a benzii de rulare. cameră de marșarier și asistent la mersul cu spatele.