4×4
Image default
Analiza

Daimler si Waymo, parteneriat pentru condusul autonom

Daimler, detinatorul Mercedes-Benz, si Waymo, un proiect Google pentru masini care se conduc singure, au incheiat un parteneriat pentru dezvoltarea condusului autonom in domeniul camioanelor.

Eforturile combinate ale celor doua companii vor fi concentrate in SUA, in prima parte a programului comun. Un Freightliner Cascadia, camion tipic american, va beneficia de sistemele Waymo pentru condusul autonom. Daimler va sustine activitatea din punct de vedere financiar si va contribui cu expertiza acumulata pana acum in domeniu.

Camionul parteneriatului Daimler-Waymo va beneficia de un sistem de condus autonom de nivel 4. Odata instalat, autovehiculul va putea sa opereze toate functiile necesare conducerii pe drumurile publice.

“Cand cel mai bun constructor de camioane si cel mai bun software se alatura unui tel comun… Pentru mine e un moment istoric”, a spus Martin Daum, conducatorul Daimler Truck AG.

Daimler a mai cumparat recent si o parte din Luminar Technologies, miscare care releva eforturile continue depuse pentru a se ajunge mai rapid la condusul autonom fara erori.

Si asta nu e totul. Compania germana a achizitionat si un pachet majoritar de actiuni in cadrul Torc Robotics in 2019, cand a si promis ca in mai putin de 10 ani vom avea primele camioane care sunt capabile complet de a se conduce singure.

Doi iepuri dintr-o lovitura

Daimler se bazeaza pe o strategie duala, dupa incheierea parteneriatului cu Waymo. Compania spune ca in acest mod va reusi sa accelereze dezvoltarea platformelor necesare pentru condusul autonom la nivelul camioanelor.

Si chiar este in continuare de munca la acest capitol!

Una dintre provocarile cu care se vor confrunta partile implicate in aceasta misiune este nevoia de directie servoelectrica, frane responsive si control pentru sistemul de propulsie.

“Pe partea de camioane sau tiruri acestea nu exista inca in formatul necesar pentru atingerea nivelului 4 de autonomie. Va trebui sa le cream.”, a spus CEO-ul Waymo, John Krafcik.

Clientii Daimler asteapta aceasta realizare, intrucat ar insemna o uriasa scadere cu costurile pentru forta de munca.

Compania le-a oferit celor interesati asigurari suplimentare ca lucreaza continuu pentru a furniza cea mai buna solutie de condus autonom pentru camioane si tiruri.

Ramane, totusi, o necunoscuta: ce vor face soferii?

Related posts

Înmatriculările vehiculelor electrice (ECV) s-a triplat

Andrada Arsenie

Fondatorul Nikola a demisionat în urma unui scandal de înșelătorie

Gabi Gogiu

General Motors explorează proiectarea mașinilor zburătoare

Gabi Gogiu

Leave a Comment