4×4
Image default
Analiza Green

Înmatriculările vehiculelor electrice (ECV) s-a triplat

În al treilea trimestru al anului 2020, aproape unul din 10 autoturisme vândute în UE a fost un vehicul electric (9,9%), comparativ cu 3,0% în aceeași perioadă a anului trecut.

Susținerea măsurilor introduse de diferite țări pentru a stimula cererea de mașini pe fondul pandemiei COVID-19 a dezavantajat vehiculele cu motor cu combustie internă. Cu toate acestea, mașinile diesel și cele pe benzină au reprezentat peste 75% din totalul vânzărilor de mașini din UE, din iulie până în septembrie.

Diesel și benzină

În cel de-al treilea trimestru, mașinile alimentate de motoare convenționale cu ardere internă au pierdut și mai mult teren, cota lor de piață generală fiind în scădere de la 88,6% în iulie-septembrie 2019 la 75,4% – în aceeași perioadă de anul acesta.

Automobilele diesel au reprezentat 27,8% din vânzările totale de autoturisme în Uniunea Europeană, înmatriculările scăzând cu 13,7%. Mai exact au fost achiziționate doar 766.146 unități.

Totodată, vânzările de automobile pe benzină au înregistrat o scădere și mai puternică, mai exact de 24,3%, trecând de la peste 1,7 milioane de unități văndute anul trecut, la 1,3 milioane de unități în al treilea trimestru al anului 2020. Acest lucru reprezintă o cotă de piață de 47,5%, iar pentru prima dată din 2016, motoarele pe benzină ajung sub borna de 50%. Cu excepția Ciprului, cererea de mașini cu motoare pe benzină a scăzut pe toate piețele din UE în ultimul trimestru, inclusiv cele patru mari piețe.

Vehicule cu motor alternativ

Din iulie până în septembrie 2020, înmatriculările vehiculelor electrice (ECV) s-au triplat și au ajuns la 273.809 unități vândute și la o cotă de piață de 9,9%. Această creștere semnificativă se datorează introducerii de către guvernele naționale a stimulentelor de care beneficiază cumpărătorii de mașini electrice. Ca urmare, cererea de vehicule hibrid plug-in (PHEV) a crescut (+ 368,1%) în timpul celui de-al treilea trimestru, trecând de la 29.557 de unități vândute anul trecut la 138.348 de mașini noi vândute în 2020. Atât Germania, cât și Franța a înregistrat creșteri procentuale de peste 400% fiecare.

Creșterea înmatriculărilor de vehicule cu baterii electrice (BEV) au fost, de asemenea, semnificative în întreaga Uniune Europeană (+132,3%), totalizând 135.461 unități vândute într-o perioadă de trei luni.

Vehiculele electrice hibride (HEV) au rămas cel mai bine vândut tip de vehicule cu motor alternativ din UE, înregistrând o creștere de 88,8% în al treilea trimestru al anului curent. În total, 341.092 de mașini electrice hibride au fost vândute din iulie până în septembrie 2020, reprezentând 12,4% din piața auto din UE.

Cererea pentru autoturisme care folosesc combustibili alternativi, precum etanol (E85), gaz petrolier lichid (GPL) sau gaze naturale (VAN), a scăzut în al treilea trimestru al anului 2020 (-6,8%), deși într-un ritm mai moderat comparativ cu trimestrul anterior.

Totuși, scăderea vânzării autoturismelor alimentate cu gaze naturale a fost de 13,2%, în timp ce înmatriculările vehiculelor GPL au rămas aproape neschimbate (+ 0,8%).

Vânzările tuturor vehiculelor cu motor alternativ (APV) de pe piața auto din Europa s-au dublat din iulie până în septembrie 2020. Acestea au crescut de la 337.108 unități anul trecut la 678.777 anul acesta.

Dintre cele patru piețe majore, Germania (+ 159,8%) și Franța (+ 144,1%) au înregistrat cele mai mari creșteri, care au fost determinate în principal de vânzările semnificative de hibrizi plug-in. Acestea sunt urmate de Italia (+ 60,3%) și Spania (+ 51,6%).

Related posts

Finalistele Mașina Anului 2020 în România

Gabi Gogiu

Un nou triclu ev-man powered

Andrada Arsenie

Mitsubishi a publicat un teaser cu un viitor SUV electric. Debutul, în 2025

Mihai Morcovescu

Leave a Comment