Cel mai nou raport al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) referitor la vânzările în primele șase luni din 2023 arată faptul că românii au cumpărat mai multe mașini electrice și plug-in hybrid.
În același timp, raportul APIA dezvăluie o scădere a interesului pentru mașinile echipate cu motoare diesel.
APIA: Dacia spring domină autoritar piața electricelor din România
În prima jumătate a anului curent, românii au achiziționat 72.787 de autoturisme noi. Totalul reprezintă o creștere de 25,4% comparativ cu același interval din 2022.
Cele mai multe dintre acestea au fost echipate cu motoare pe benzină (47.222 unități), ceea ce reprezintă 64,9% din piață. Ponderea modelelor 100% electrice și a celor full hybrid a fost de 21,9% (15.939 unități).
În schimb, cota de piață a mașinilor diesel continuă să scadă, ajungând acum la pragul de 13,2%. Practic, în 2023, cota de piață a vehiculelor pur electrice și a celor full hybrid a fost mai mare cu 8,7% față de cea a dieselurilor.
De la începutul anului s-au vândut 4.447 de mașini electrice. Această valoare reprezintă o creștere de 57% față de prima jumătate a anului trecut. În ceea ce privește modelele hibrid cu încărcare la priză (PHEV), românii au cumpărat 1.884 de unități, adică un plus de 46,9% comparativ cu 2022. În primele șase luni din acest an au fost înmatriculate 5.562 de modele hibride.
Modelul Dacia Spring se menține lider autoritar cu 3.266 de exemplare vândute în perioada ianuarie-iunie (+36,9%). Modelul autohton este urmat în clasament de Tesla Model Y (637 unități) și Renault Megane E-Tech Electric (483 unități).
Piața modelelor plug-in hybrid este dominată de Ford Kuga (409 unități), care este urmat de Mercedes-Benz GLE (171 unități) și de Renault Captur (168 unități).
Toyota continuă să fie cea mai căutată marcă în materie de modele hibride. Primele trei poziții în top sunt ocupate de modele ale producătorului japonez: 1. Corolla (1.041 unități), 2. C-HR (865 unități) și Yaris Cross (795 unități).