4×4
Image default
Green Stiri

Mașinile românilor în 2021. Mai puțină motorină, mai mult curent!

A fost un an dificil, însă 2021 a arătat cum în mod clar se modifică preferințele autohtone în materie de mașini: cele electrificate și-au dublat cota de piață! Iată și alte date relevante care ne arată noua față motorizată a României.

Dacă ieri vă arătam că mașinile rulate rămân în topul preferințelor, acum este momentul să explorăm mai în detaliu piața auto din România anului 2021.

În primul rând, poate fi observată o consolidare pentru exemplarele SUV care acum au o cotă de piață de 44,4% – o creștere de 6,7% față de 2020. Autoturismele din clasa C și clasa F completează podiumul.

În al doilea rând, mașinile pe benzină și cele pe motorină pierd teren în fața celor electrificate. Mai exact, fiecare a înregistrat o scădere de 0,3%, respectiv 8,1% și au ajuns la o cotă de 65,7%, respectiv 18,8%. Scăderea evidentă este pentru autoturismele diesel. Chiar dacă eficiența acestora este renumită și cuplul lor este unul folositor, românii sunt din ce în ce mai atrași de promisiunea electrificării parțiale sau totale.

Prin urmare, exemplarele complet electrice, cele plug-in hibrid și cele hibrid au ajuns la o cotă de piață de 15,5% – mai mult decât dublu față de 2020!

Cele mai multe mașini complet electrice le-a vândut Dacia, iar aceasta a fost urmată de VW, Hyundai, Renault și, chiar dacă nu are o reprezentanță oficială în România, Tesla. Compania lui Elon Musk a devansat branduri precum Skoda, BMW sau Mercedes-Benz.

Cele mai multe mașini plug-in hibrid au fost vândute de Mercedes-Benz, Hyundai și BMW, în timp ce la capitolul hibrid conduc Toyota, Hyundai și Renault.

Campionii pot fi considerați Dacia Spring, VW Up!, Hyundai Kona, Renault Captur, Ford Kuga, Hyundai Tucson, Toyota Corolla, C-HR și Rav4.

Clienții cei mai numeroși rămân persoanele juridice cu 54% din total.

În cele din urmă, putem observa că tendințele se aplică și în România. Apetitul pentru EV, PHEV și HEV se conturează constant și crește de la an la an, chiar dacă în 2021 înmatriculările au scăzut cu 4,1%.

Related posts

Mașina Anului 2022 în România este KIA EV6

Gabi Gogiu

Lynk & Co vine cu o nouă revoluție în mobilitatea din Europa

Gabi Gogiu

Explicațiile Citroen cu privire la forma lui C5 X

Florin Amariei

Leave a Comment