4×4
Image default
Crossover Green Stiri SUV

Acesta este noul model electric Ford Puma Gen-E (VIDEO)

Ford a lansat în mod oficial noul Puma Gen-E! În cadrul unui eveniment desfășurat la Craiova, într-un cadru discret, departe de privirile indiscrete, AUTOpro s-a numărat printre publicațiile care au descoperit în avanpremieră versiunea complet electrică a celui mai bine vândut model al companiei în Europa.

Noua versiune cu emisii zero vine cu o serie de îmbunătățiri estetice, un plus de dinamism la conducere și cu un interior care abundă în tehnologie avansată.

Ford Puma Gen-E oferă o autonomie de până la 376 de kilometri

Ford

Ford a lansat la începutul acestui an versiunea cu facelift a modelului Puma. Acum, la zece luni distanță, constructorul american a dezvăluit noul Puma Gen-E, care este varianta pur electrică a crossover-ului subcompact produs la uzina Ford Otosan de la Craiova.

Sistemul de propulsie al lui Puma Gen-E constă într-un motor de 168 CP și 290 Nm de cuplu, indiferent de nivelul de echipare. Acesta primește energie de la o baterie litiu-ion NMC cu o capacitate utilă de 43 kWh. Aceasta oferă o autonomie urbană de până la 523 km și o valoare de consum medie de doar 13,1 kWh/100 km, care reprezintă un nou standard în segment.

Autonomia mixtă ajunge la 376 km, suficientă pentru călătorii fără întreruperi frecvente. La o stație de încărcare rapidă DC, bateria poate fi încărcată de la 10% la 80% în doar 23 de minute. În plus, în doar 10 minute, acumulatorul se încarcă pentru o autonomie de 124 de kilometri.

Pe lângă eficiența energetică, Puma Gen-E asigură și o experiență sportivă la volan. Astfel, sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în 8 secunde, în timp ce direcția precisă evocă performanța unui Puma ST în variantă electrică. Viteza maximă ajunge la 160 km/h.

Puma Gen-E are cel mai mare spațiu de depozitare din clasa din care face parte

Pentru familii și utilizatorii activi, noul model cu emisii zero oferă o versatilitate de invidiat. Astfel, portbagajul a fost echipat cu un spațiu de depozitare GigaBox, care a extins volumul la 574 litri cu scaunele în poziție normală. Acesta ajunge la 1.283 de litri dacă rabatezi bancheta. În plus, pentru că vorbim despre un model electric, în față există acum un „frunk” de 43 litri, care asigură acces rapid la obiecte esențiale, cum ar fi cablurile de încărcare.

Ca gabarit, Puma Gen-E are o lungime de 4.214 mm (+28 mm față de Puma termic), o lățime de 1.930 mm inclusiv oglinzile și o înălțime de 1.555 mm. În dreptul ampatamentului sunt trecuți tot 2.588 mm ca în cazul versiunii convenționale. Masa proprie este de 1.563 kg.

În același timp, ocupanții locurilor din spate dispun de un spațiu la cap de 965 mm. În plus, spațiul la genunchi este de 786 mm, la umeri – 1.320 mm, iar la nivelul șoldurilor – 1.278 mm .

Noul Ford Puma Gen-E este oferit în două niveluri de echipare: Gen-E și Gen-E Premium. Gama de culori exterioare include aceleași patru nuanțe de pe versiunea termică. Este vorba despre Black Agate, White Frozen, Grey Solar și Red Fantastic. Clienții vor avea la dispoziție și două culori noi: Yellow Electric și Blue Digital Aqua.

Interior digitalizat pentru conectivitate maximă

Exteriorul redefinește estetica lui Puma. Grila frontală a fost înlocuită cu un „scut” specific modelelor electrice. Acest detaliu face ca partea din față să aibă un design similar cu „fratele” mai mare Mustang Mach-E. De asemenea, regăsim detalii aerodinamice, inclusiv un spoiler sportiv. Aspectul exterior este completat de jante din aliaj cu design unic de 17, 18 și 19 inch.

Habitaclul noului Puma Gen-E dispune de două ecrane mari, perfect integrate. Instrumentarul de bord are o diagonală de 12,8 inch, iar display-ul multimedia are 12 inch. Sistemul de infotainment SYNC 4 include navigație conectată și compatibilitate wireless Apple CarPlay și Android Auto. Zona de încărcare prin inducție pentru smartphone este oferită standard.

Consola centrală a fost reproiectată și oferă acum spații generoase pentru obiecte de mici dimensiuni. Selectorul transmisiei a fost simplificat și repoziționat pe coloana de direcție, în dreapta volanului. Modul de conducere cu o singură pedală (One-Pedal Drive) facilitează rularea în mediul urban.

Noul Ford Puma Gen-E este echipat cu sisteme avansate de asistență. Cele mai importante sunt controlul adaptiv al vitezei cu funcție Stop & Go și centrarea pe bandă. Acesta ajustează viteza automat în funcție de condițiile de drum. Sunt disponibile și camere la 360°, care oferă o perspectivă panoramică pentru parcări ușoare, și faruri Dynamic Matrix LED cu design nou. Acestea adaptează fasciculul de lumină în funcție de drum.

Cât costă în România noul Puma Gen-E

Construit la uzina Ford Otosan din Craiova și echipat cu motoare electrice produse în Marea Britanie, noul Puma Gen-E reprezintă un pas important în electrificarea portofoliului Ford. Modelul este disponibil deja pentru comenzi începând de astăzi, iar prețul de lansare pe piața din România pornește de la 23.900 de euro cu TVA. Primele livrări vor avea loc în primăvara anului 2025.

Odată cu debutul oficial al noului Puma Gen-E, Ford introduce programul Ecobonus. Acesta oferă stimulente financiare de 5.100 euro pentru modelele electrice Explorer, Capri și Mustang Mach-E și de 2.600 de euro pentru Kuga plug-in hybrid. Programul se adresează atât persoanelor fizice, cât și persoanelor juridice, fiind cumulativ cu alte reduceri disponibile.

Sursa: Ford

Related posts

KIA a publicat primele fotografii oficiale cu viitorul crossover electric EV3

Mihai Morcovescu

Japonia, gata să interzică vânzările de mașini pe benzină sau motorină

Florin Amariei

Tipo Cross – un nou crossover de la Fiat

Gabi Gogiu

Leave a Comment