Compania Geely Auto a anunțat că vânzările cumulate ale mărcilor pe care le deține au crescut în 2023 cu 20% comparativ cu anul anterior.
În portofoliul grupului chinez figurează, între altele, Geely, Lynk & Co, Zeekr, Volvo și Polestar.
Grupul Geely, al șaselea an consecutiv cu peste două milioane de mașini vândute
Grupul asiatic a vândut în 2023 cu peste 51% mai multe vehicule comerciale și de pasageri. Vorbim aici despre modelele electrificate și cele care folosesc combustibili alternativi nepoluanți. În acest fel, Geely a atins pragul de aproximativ 980.000 de unități. Totalul reprezintă 35% din vânzările totale ale companiei.
În total, Geely a comercializat 2,79 milioane de automobile, ceea ce înseamnă o majorare cu 20% comparativ cu anul anterior. De alttfel, este pentru al șaselea an la rând când grupul depășește două milioane de unități vândute.
Totalul este cu mult peste obiectivul de 1,65 milioane de unități pe care oficialii Geely și-l stabiliseră în 2022. Compania asiatică își propune ca acest trend ascendent să continue și în 2024.
Această creștere se datorează în principal lansării mai multor modele electrice dezvoltate pe noua arhitectură SEA. Printre acestea se numără Geely Galaxy E8, Zeekr 007, Lynk & Co 07 EM-P, Volvo EX30, Polestar 4, Lotus Emeya și smart #3.
Cum s-au descurcat Geely Auto, Lynk & Co și Zeekr?
Geely Auto a raportat vânzări în 2023 de 1,68 milioane de unități, o creștere de aproximativ 18% față de anul precedent. Exporturile către piețele internaționale au crescut cu 38% față de 2022, la 274.101 unități. În segmentul de energie nouă și vehicule electrificate (inclusiv BEV, PHEV și HEV), compania a înregistrat vânzări mai mult decât dubl, ajungând la 354.471 de unități.
Lynk & Co, marca premium a celor de la Geely, a livrat 220.250 de vehicule la nivel global în 2023, o creștere de 22% comparativ cu 2022. De la înființare, marca a vândut peste un milion de vehicule, stabilind noi recorduri de creștere în rândul mărcilor de automobile.
Zeekr, marca globală de tehnologie de mobilitate electrică de lux de la Geely, a comercializat până la sfârșitul anului trecut 118.685 de vehicule. Aceasta reprezintă o creștere de 65% față de anul anterior. Brandul și-a propus pentru 2024 să depășească pragul de 200.000 de unități.
Mărcile europene deținute de Geely Group au fost pe plus în 2023
Volvo a progresat în mod constant în 2023. Pentru întregul an, constructorul din Goteborg a stabilit un nou record. Astfel, vânzările au atins pragul de 708.716 de vehicule/ Din acest total, vehiculele electrice au avut o cotă de piață la nivel global cu 16% mai mare decât în 2022. Brandul suedez a înregistrat creșteri pe toate cele trei mari piețe: Europa, China și SUA.
Polestar, marca suedeză de modele electrice de performanță, a livrat în 2023 peste 54.600 de mașini. De asemenea, marca a lansat al patrulea model, SUV-ul Polestar 4, cu care speră să dea lovitura în 2024. În acest an, constructorul și-a propus să-și crească vânzările până spre 100.000 de unități.
smart, noul brand de mașini inteligente și exclusiv electrice, a încheiat primul an complet de vânzări. Brandul continuă să se extindă, acoperind acum China, Europa, Orientul Mijlociu, Asia de Sud-Est și Asia de Sud. Concret, este prezent în 22 de țări și regiuni. În 2023, smart a livrat aproape 70.000 de unități în întreaga lume.