Producătorul român de automobile Dacia continuă strategia de succes cu care a reușit în 2022 să-și consolideze poziția a treia în topul vânzărilor din Europa. Marca de la Mioveni a început în forță și acest an. Astfel, a izbutit să comercializeze în prima lună din 2023 mai multe mașini decât compania-mamă Renault.
Lucrurile, evident, nu se opresc aici. Cei de la Dacia vor lansa două modele noi de clasă compactă după anul 2025. Mai mult decât atât, au apărut informații referitoare la un posibil al treilea model. Potrivit șefului de design de la Dacia acesta va fi un SUV de dimensiuni mai mici decât Duster.
SUV-ul Dacia Duster va avea un frate mai mic
Într-un interviu acordat celor de la L’argus, David Durand a vorbit despre „un posibil SUV de dimensiuni mai mici decât Duster”. Informația nu este o noutate absolută deoarece despre un astfel de automobil s-a mai scris în mai multe rânduri în unele publicații de profil din Franța.
Durand a precizat că „este nevoie să explorăm mai multe piste pe segmentele unde Dacia ar putea avea legitimitate. Sau să oferim un produs care să respecte ADN-ul mărcii și care poate avea relevanță în raport cu nevoile clienților noștri. Nu pot să dau direcția exactă, este viitorul”, a mai spus oficialul francez referitor la un posibil al treilea model. „Există încă loc pentru noi proiecte”, a mai adăugat acesta.
Chestionat în legătură cu un posibil proiect între Sandero și Duster, David Durand a lăsat să se înțeleagă că nu este exclusă o astfel de idee. „Da, așa cred”, a răspuns el evaziv.
În același timp, designerul-șef a explicat procesul prin care ia naștere un nou model Dacia. „Pentru a proiecta o nouă mașină trebuie să găsim numitorul comun între cererea clienților, platforma disponibilă și echilibrul financiar. Proiectul merge apoi la ingineri. Aceștia comunică ce anume se poate face practic pornind de la ideea designerilor pentru un preț, o motorizare și dimensiuni concrete”, spune David Durand (foto, sus), citat de L’argus.
Șeful departamentului de design de la Dacia a ținut să mai precizeze și că Dacia nu va mai produce modele de mici dimensiuni. El este de părere că aceste mașini nu mai sunt profitabile. În plus, „pentru același preț se poate fabrica un vehicul mai mare”.
Dacia nu va mai investi în modele de mici dimensiuni
Referitor la limbajul de design de pe viitoarele modele Dacia, Durand a spus că liniile pe care le vedem pe actualele modele nu se vor modifica. Ba, mai mult, acestea vor evolua. Conceptul Bigster și cea de-a treia generație Duster oferă o idee destul de clară despre ceea ce urmează.
După 2035, când toate automobilele vor fi electrice, Dacia își va menține diferența de preț față de concurență. Și asta, chiar dacă vor crește tarifele. „Pentru că tehnologia este tot mai puțin abordabilă”, potrivit lui Durand.
În plus, mașina de mâine trebuie să fie una responsabilă din punct de vedere ecologic. Astfel, va exista în mod sigur „un procent de materiale reciclate” integrat în viitoarele modele. Pentru moment sunt vizate doar zonele „care nu se văd”. Este, spre exemplu, cazul compartimentului motor.
Pe viitor, barele de protecție ale modelelor de serie vor îngloba astfel de materiale durabile, așa cum am văzut deja pe conceptele Bigster și Manifesto.