4×4
Image default
Green Stiri

Volvo și Northvolt, parteneriat pentru dezvoltarea de baterii pentru BEV-uri

Cele două companii cu sediul în Suedia, Volvo și Northvolt, au încheiat un parteneriat pentru dezvoltarea de baterii pentru BEV-uri.

În urma acordului, Northvolt și Volvo vor deschide o locație comună în care vor derula atât procese de îmbunătățire a celulelor din prezent, cât vor veghea la producerea de pachete de baterii pentru modelele electrice ale constructorului auto suedez deținut de chinezii de la Geely.

„Gigafabrica” ar urma să aibă capacitatea de a furniza anual pachete de baterii în valoare totală de 50 GWh, însă această țintă va fi atinsă de-abia în 2026.

Deschiderea uzinei va duce la crearea a 3.000 de locuri de muncă, însă locul în care aceasta va fi amplasată încă nu s-a decis.

Prin această înțelegere cu Northvolt, Volvo și-a asumat că va echipa toate mașinile sale destinate pieței europene cu celule produse de Northvolt. Compania vrea ca vânzările sale să fie constituite din 50% BEV-uri în 2025, iar viitorul Volvo XC60 va fi primul care va primi pachetul de celule dezvoltat în parteneriat Northvolt.

Citește și: Doar două companii auto sunt pregătite pentru electrificarea completă

Volkswagen este acționar majoritar al Northvolt. Compania are contracte în derulare cu BMW și Scania în valoare de miliarde de euro. Într-același timp, Porsche, parte din grupul VW AG, a stabilit că va începe un parteneriat cu Customcells prin care va dezvolta baterii de înaltă performanță care să fie regăsite pe viitoarele exemplare Taycan și Macan.

Spre deosebire de Suedia, Norvegia are deja patru fabrici de baterii pentru EV-uri operaționale. În aceeași ordine de idei, și americanii de la Tesla vor să deschidă o gigafabrică lângă Berlin, însă acum se confruntă cu plângeri la capitolul protecția mediului înconjurător.

Și România va avea o fabrică de baterii pentru BEV-uri la Timișoara, acolo unde Draxlmaier plănuiește o investiția consistentă. Totodată, planurile Rombat s-au concretizat deja pentru același sector și continuă să se dezvolte la mărginimea Capitalei. Primele livrări sunt programate pentru iulie 2021.

Related posts

Top 10 mașini vândute în Europa; Dacia, pe locul 3 la general și pe locul 10 la electrice

Alex Barbu

Nio va lansa un nou brand care va concura cu VW

Florin Amariei

Škoda Kodiaq facelift – actualizare merituoasă

Florin Amariei

Leave a Comment