4×4
Image default
Green

Tesla a anunțat că va lansa un software pentru conducere autonomă

Tesla continuă să promoveze conducerea autonomă, în California. Producătorul de mașini electrice își dorește să lanseze o nouă versiune a software-ului său Full Self Driving.

Directorul executiv al Tesla, Elon Musk, a scris pe Twitter că producătorul de mașini electrice va lansa o nouă versiune a software-ului său Full Self Driving.

Tesla a trimis, în această săptămână, prima actualizare a software-ului beta „Full Self-Driving” către clienții care fac parte din Early Access Program, o platformă de testare, care ajută la rezolvarea erorilor de software.

Potrivit lui Musk, odată ce va fi complet funcțional, caracteristica FSD din pilotul automat va avea hărți stocate și va putea naviga pe drumuri pe care nu a fost condus niciodată un Tesla. Sistemul de pilot automat Tesla folosește date de la mașinile sale, care înregistrează diferite situații și oferă date de instruire ce ajută la îmbunătățirea rețelelor neuronale necesare pentru software-ul de inteligență artificială gestionează mașinile cu conducere autonomă.

Musk a spus că Tesla a abordat această actualizare de software „foarte precaut”, deoarece „lumea este un loc complex și dezordonat”. Într-o scrisoare către investitori, Tesla a declarat că echipa care dezvoltă pilotul automat „s-a concentrat pe o rescriere arhitecturală fundamentală a rețelelor neuronale și a algoritmilor de control. Această rescriere va permite lansarea funcțiilor de conducere rămase”. De asemenea, CEO-ul producătorului auto a declarat că speră ca Full Self-Driving să fie lansat până la finalul anului.

Ce este Full Self-Driving ?

Full Self-Driving este un software care va permite șoferilor să acceseze sistemul de asistență a șoferului, parțial automatizat al autopilotului, pe străzile orașului. În momentul de față, Full Self-Driving este capabil să funcționeze numai pe autostrăzi.

Pilotul automat poate centra un vehicul Tesla pe o bandă, chiar în jurul curbelor, și poate regla viteza mașinii în funcție de vehiculul din față. Funcția „Navigați pe pilot automat” poate sugera și efectua schimbări de bandă și pentru a direcționa un Tesla spre intersecții și ieșiri de autostrăzi. O altă caracteristică este aceea de a încetini sau opri la semafoare.

Anterior, Musk a descris o versiune completă a funcției Full Self-Driving, care permite mașinii să conducă singură de acasă până la locul de muncă, fără intervenție. Totuși, șoferii vor trebui în continuare să fie pregătiți să preia controlul în cazul în care mașina se confruntă cu o problemă.

Societatea inginerilor auto (SAE) și majoritatea producătorilor de automobile definesc cinci niveluri de automatizare. Nivelurile de la 0 la 2 includ caracteristici precum sisteme automate de frânare (ABS) și avertismente de depășire a benzii, care trebuie supravegheate de un șofer. Răspunderea pentru comportamentul vehiculului revine proprietarului vehiculului mai degrabă decât producătorului. Mai mulți producători de automobile spun că sunt gata să implementeze sisteme de nivel 3, care automatizează conducerea pe autostradă, dar solicită șoferilor să fie pregătiți să preia controlul.

În momentul de față, Tesla folosește opt camere, radar și senzori cu ultrasunete pentru a permite vehiculelor sale să navigheze pe străzi. A optat împotriva utilizării Lidar, un senzor despre care Audi și Mercedes spun că este vital pentru coroborarea informațiilor colectate de camere.

Legi privind mașinile autonome

Parlamentarii din întreaga lume au lucrat pentru a încorpora în regulile naționale un amendament, privind traficul rutier. Acest lucru le-ar permite șoferilor să își ia mâinile de pe volanul mașinilor care conduc singure.

Related posts

Chinezii de la Chery vor lansa în Europa trei noi mărci până la sfârșit de 2025

Mihai Morcovescu

Engie EPS și Stellantis formează competitorul pentru Tesla Superchargers

Florin Amariei

Primele Mustang Mach-E, probleme la pornire. Explicațiile Ford

Florin Amariei

Leave a Comment