4×4
Image default
Test

Drive test – Seat Tarraco FR

Încălțat cu jante de 19 inch și propulsat de un motor de 2 litri pe benzină cuplat la un excelent sistem de tracțiune integrală, Seat Tarraco FR este un familist trecut printr-o cură serioasă de steroizi. Impresii, pe larg, în cele ce urmează.

2020 a venit și cu vești bune. Una dintre ele este că Seat a decis să ofere un nivel de echipare sportiv, complet nou, pentru Tarraco, cel mai mare SUV din gama sa, denumit FR, prescurtare de la Formula Racing, un nume cu rezonanță pentru puriștii mărcii spaniole. Pe piața din România, versiunea FR reprezintă cel mai înalt nivel de echipare disponibil pe SUV-ul Tarraco.

În alte cuvinte, Tarraco-ul FR testat de noi avea cam toate dotările posibile și imposibile puse la dispoziție de Seat pentru cel mai mare SUV din gama sa: pilot automat auto-adaptiv cu funcție Stop & Go, sistem de parcare automată, sistem de recunoaștere a semnelor de circulație, top view camera (sistem de camere la 360 de grade), sau faruri LED adaptive.

Am apreciat în mod special grafica și funcționalitatea sistemului de infotainment cu ecran de 9,2 inch, cu meniuri excelent structurate, ușor de acționat și cu o gamă largă de opțiuni de personalizare puse la dispoziția utilizatorului, experiența de utilizare amintind de cea oferită de sistemul de operare Android. Șoferul mai are la dispoziție încă un ecran, de data aceasta de 10,25 inch, care ține loc de panou de bord. Și acesta este complet configurabil, având la fel, o grafică excelentă, utilizatorul putând să își personalizeze afișajele după bunul plac prin intermediul sistemului de infotainment.

Pe lângă multitudinea de dotări, Tarraco FR pune la bătaie și un design mai sportiv, mai agresiv, mai de stradă, față de un Tarraco obișnuit. Parașocurile față și spate, alături de pragurile vopsite în întregime în culoarea caroseriei fac din SUV-ul Seat un adevărat Don Juan, jantele de 19 inch încălțate cu pneuri 255/45 R19 completând tabloul unui SUV pe care ți-e milă să îl scoți în afara drumurilor amenajate, chiar dacă Seat pune la bătaie sistemul de tracțiune integrală 4Drive, cu două moduri dedicate, Off-Road și Snow. Tabloul este completat de stopurile unite cu o bandă LED, disponibile exclusiv pe Tarraco FR, care arată spectaculos pe timp de noapte.

Tarraco FR se diferențiază față de un Tarraco obișnuit și la interior, care beneficiază acum de scaune sport tip scoică, încălzite și cu reglaj electric (doar scaunul șoferlului) și cu tapițerie mixtă textil-Alcantara. Minunatele scaune scoică care nu doar arată, dar se și simt excelent, ne-au încântat pe parcursul celor peste 700 km pe care i-am petrecut alături de Tarraco FR, umerii din Alcantara oferind un suport lateral excelent.

La feeling-ul sportiv al interiorului contribuie și pedalele din aluminiu și volanul sport cu 3 spițe, cu piele perforată, cusături roșii și inscripție FR, pe care nu-ți mai vine să-l lași din mâini. Bineînțeles, feeling-ul sportiv este susținut și în mod virtual, prin intermediul sunetului din boxe, care exagerează uneori, dându-ți impresia că ai sub capotă un W12, nicidecum un TSI de 2 litri.

Sistemul de tracțiune integrală 4Drive lucrează într-un parteneriat tehnologic cu un motor de 2 litri TSI pe benzină, care dezvoltă 190 CP, respectiv 320 Nm, disponibili încă de la 1500 rpm și până la 4100 rpm, care este cuplat bineînțeles la o cutie de viteze manuală DSG cu 7 trepte. Ansamblul motor-cutie de viteze conlucrează excelent, schimbările de trepte fiind rapide și imperceptibile, singurele ezitări din partea cutiei DSG apărând în momentul în care faci abuz de pedala de accelerație, cutia DSG având nevoie de circa o secundă pentru a ajunge la concluzia că vrei să abuzezi de toți cei 190 de căluți de sub capotă.

Tarraco este surprinzător de agil, mai ales în modul Sport, selectabil prin intermediul comutatorului de lângă levierul cutiei DSG, care îl transformă într-o mașină surprinzător de agilă (8 secunde până la 100 km/h) pentru proporțiile sale rubensiene – peste 4,7 m înălțime, o masă proprie de circa 1800 kg și o gardă la sol de 192 mm.

Fișa tehnică ne propune un consum mediu de 8,8 l/100 km conform ciclului WLTP. Pe parcursul unui traseu București – Vama Veche și retur am obținut un consum mediu de 9,7 l/100 km, după 539 km parcurși la o viteză medie de 82 km/h, la viteze 100% legale, 130 km/h pe autostradă, respectiv 100-110 km/h pe drumurile naționale. Dacă vreți o vedere și mai largă asupra consumului, aflați că media de consum pe parcursul celor 3264 km parcurși de Tarraco FR de la punerea sa în circulație și până acum se situează în dreptul cifrei de 10,8 l/100 km.

Având în vedere că vorbim de un SUV de peste 4,7 m, cu cutie automată, tracțiune integrală și motor de 2 litri pe benzină, ne putem declara mai mult decât mulțumiți de consumul obținut, foarte apropiat de consumul mediu oficial declarat de Seat. Consumul e ținut în frâu mai ales de cutia DSG cu 7 trepte, TSI-ul lui Tarraco torcând liniștit la 2400 rpm la viteza de 140 km/h.

Cutia DSG mai ține consumul în frâu și prin intermediul funcției de coasting, care deconectează motorul de transmisie pentru reducerea consumului de combustibil la ridicarea piciorului de pe accelerație. Îți poți da ușor seama că mașina intră în modul coasting pentru că în acele momente ai zero frână de motor, turația motorului cade la turația de ralanti, și pe panoul de bord nu mai apare afișată treapta de viteză în care se află cutia DSG.

Seat-ul Tarraco FR testat de noi avea un preț de pornire de 37.761 de euro cu TVA, căruia i-au mai fost adăugate opționale în valoare de aproape 2000 de euro, urcând prețul mașinii testate de noi până la 39.631 de euro. În acești bani, Seat vă oferă un SUV sportiv, cu mult sex-appeal și cu la fel de mult spațiu interior, mai ales în versiunea cu 5 locuri, precum cea testată de noi.

Related posts

Drive Test Land Rover Defender: Chiar și icon-urile pot fi revoluționate

Gabi Gogiu

Ford F-150 Police Responder este cel mai rapid vehicul al poliției

Ana Militaru

Drive test Kia Sorento 1.6 TGDI HEV 4×4

Gabi Gogiu

Leave a Comment