4×4
Image default
Test

DRIVE TEST. Mercedes-Benz GLB 250 4Matic – utilitate premium

Noul Mercedes-Benz GLB a ajuns în Romania, așadar l-am desprins din mâinile importatorului și l-am pus la muncă. Avem câteva lucruri de raportat, după aventura de peste 1000 de kilometri.

Mercedes-Benz GLB (X247) este un crossover subcompact SUV complet nou construit în Mexic și China. Se bazează pe platforma MFA2 precum Clasa A, însă beneficiază de o mărime generoasă și o gardă la sol mai bună. În portofoliul mărcii este situat fix între GLA și GLC.

Să-l descoperim împreună!

GLB-ul care a facut posibilă o escapadă în Bucovina avea Linia AMG echipată, așadar primul lucru pe care l-am observat a fost grila impunătoare. Mărimea însemnului mărcii ce tronează în mijlocul întregului ansamblu față, modul in care este flancată de două linii perforate uniform și panoul plin de puncte argintii stabilesc de la bun început faptul că GLB este special.

Mercedes-Benz GLB 250 4Matic – exterior discret

Farurile au o formă neobișnuită pentru stilul cu care constructorul auto german ne-a obișnuit până acum, dar aceasta îl poziționează clar între toate modelele mărcii.

Mercedes-Benz nu a lăsat detaliile la voia întâmplarii. Nu există elemente de siguranță care sa protrube deranjant în exterior, iar sistemele de asistență sunt ascunse cu bun gust. Până și gurile de aerisire astupate sunt realizate cu cap!

Din lateral, observăm faptul că GLB e gândit pentru a fi practic, dar și fâșnet. Mărimea sa nu intimidează, ci își încurajează viitorul proprietar să înfrunte provocările din mediul urban, fără a renunța la plăcerile oferite de libertatea rurală. Mărimea generoasă a ușilor și suprafețele vitrate mari invită privitorul la gânduri familiste. Copiii se vor bucura de spațiu și priveliști.

Din spate, noul GLB arată clar ca un crossover SUV capabil. Am apreciat elementele cromate ce contrastează policarbonatul menit să protejeze vopseaua de intemperii și forma împuternicită.

Per total, acest SUV este un automobil arătos. Aș schimba, totuși, culoarea nemetalizată Alb Polar cu ceva mai interesant precum Roșu Patagonia sau Albastru Galaxy.

Mercedes-Benz GLB 250 4Matic – inconfundabil

Mercedes-Benz produce unele dintre cele mai bune interioare disponibile pe piață în acest moment. Acest lucru este valabil și pentru GLB. Momentul deschiderii portierei marchează întâlnirea cu o filosofie de design ce atrage prin simplitatea formelor bine gândite și a alăturarii inteligente de culori. Privirea-ți e acaparată!

Mi-a plăcut volanul cu inserții de aluminiu, gurile de ventilație care seamană cu motoare de avion și imensul display central ce constituie atât bord, cât și infotainment. Cu toate că în anumite momente ale zilei lumina soarelui se reflecta fix în ochii mei, tot consider ca volanul acesta este unul dintre cele mai frumoase și practice disponibile pe piață.

Ampatamentul de 2,82 metri îți promite faptul că vei avea spațiu suficient pentru orice planuri ai gândi, iar tehnologia de la bord te va ajuta să ai o viață mult mai usoară. M-am găsit de multe ori in situația în care am folosit camera pentru marșarier sau radarul pentru cruise control, așadar e bine că le ai la îndemană.

Sistemul de infotainment permite conectarea telefoanelor cu Android sau iOS, dar mi-a plăcut atât de mult interfața acestuia încât n-am simțit pentru nicio clipă nevoia să-mi conectez telefonul mai departe de Bluetooth. Îl poți controla prin intermediul ecranului touch sensitive sau cu ajutorul touchpad-ului cu feedback haptic. Când operezi orice fel de acțiune vibrează scurt și plăcut pentru a-ți confirma input-ul. Pentru cei care au nevoie sa rămână conectați, există și internet 4G la bord.

Deschiderea generoasă a ușilor spate garantează un acces ușor în habitaclu, iar în spate pot încăpea fără probleme trei copii sau animalele de companie. Să nu uităm ca GLB poate fi echipat sa aibă 7 locuri! Pasagerii se vor bucura și de iluminatul interior plin de culori înviorătoare.

Spațiile de depozitare sunt generoase și multe, așadar vei putea pleca în…

Citește testul complet în Revista 4×4 – nr. 2!

Related posts

Lynk & Co 01 – Primul drive test virtual din lume, în premieră națională

Dan Vardie

Drive test Ford Puma ST: Puma în sos Jalapeno

Dan Vardie

Drive test – Seat Tarraco FR

Filip Sîrbu

Leave a Comment