Daimler, compania care detine Mercedes-Benz si Smart, anunta restructurari si reduceri de cheltuieli.
Consiliul de Supervizare al grupului auto german Daimler AG a fost de acord joi sa sprijine planul strategic ce prevede reducerea costurilor fixe, a cheltuielilor de investitii si a celor cu cercetarea si dezvoltarea.
Totodata, a fost anuntat un nou fond de transformare pentru angajati, in valoare de un miliard de euro, pana in 2025.
“Consiliul de Supervizare si-a exprimat sprijinul deplin pentru strategia companiei anuntata in octombrie, care include reducerea cheltuielilor de investitii si a celor cu cercetarea si dezvoltarea la divizia Mercedes-Benz cu 20% pana in 2025, fata de nivelul din 2019”, se arata in comunicatul Daimler.
Deja Daimler a redus costurile, dupa ce in trimestrul doi din 2020 a inregistrat pierderi de 1,91 miliarde de euro (2,21 miliarde de dolari), deoarece pandemia de coronavirus (COVID-19) a diminuat cu aproximativ o treime vanzarile de masini, furgonete, autobuze si camioane produse de grupul german.
Conducerea si reprezentantii angajatilor au ajuns la un acord privind infiintarea fondului in primul trimestru din 2021 pentru a ajuta la pastrarea locurilor de munca, in conditiile in care grupul german se concentreaza pe producerea vehiculelor electrice.
Joi, angajatii Daimler au trimis zeci de mii de carti postale conducerii companiei pentru a protesta fata de planurile de restructurare si de reducere a costurilor.
Reprezentantii angajatilor si sindicatul IG Metall au trimis la sediul Daimler din Stuttgart peste 50.000 de carti postale care contin solicitarile angajatilor. Este pentru prima data in istoria companiei cand angajatii recurg la astfel de masuri.
In spatele cartilor postale sunt oamenii care au facut din Daimler compania de succes de astazi, a afirmat presedintele Consiliului angajatilor, Michael Brecht.
Disputa dintre sindicat si conducere se concentreaza pe viitorul fabricii Mercedes-Benz din Untertuerkheim. Angajatii sustin ca pana in 2025 se va renunta la 4.000 din cele 19.000 de locuri de munca.
Compania germana se asteapta acum ca profitul operational din 2020 sa fie in linie cu cel de anul trecut, de 10,3 miliarde de euro, dupa ce anterior previzionase un declin al castigurilor. Previziunile Daimler se bazeaza pe o normalizare a conditiilor economice de pe pietele sale cheie, in absenta unor noi masuri de izolare ca urmare a pandemiei.
In Romania, Daimler are doua unitati de productie, la Cugir si Sebes. Acestea au fost fondate in 2001. Numarul de angajati a crescut constant.
Daimler detine in prezent actiuni la urmatoarele companii:
- 89,29% Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation din Japonia;
- 50,1% Automotive Fuel Cell Cooperation din Canada;
- 50% Engine Holding; Rolls Royce detine restul de 50%;
- 50% Denza (Shenzhen BYD Daimler New Technology Co., Ltd);
- 49% Tognum din Germania datorita cotei de 50% din Engine Holding, care detine 98% din actiunile Tognum;
- 12% Beijing Automotive Group (BAIC);
- 11% KAMAZ din Rusia;
- 7,5% European Aeronautic Defence and Space Company (EADS) care detine compania Airbus din Franta;
- 4,7% Tesla Motors din SUA.