4×4
Image default
Green

Noile modele electrice ale Audi vor fi puse în vânzare

Audi își continuă campania de electrificare: prevânzările Q3 45 TFSI e și Q3 Sportback 45 TFSI e vor începe în a doua săptămână din ianuarie 2021.

Q3 45 TFSI e și Q3 Sportback 45 TFSI e completează gama de hibrizi plug-in-uri pe care Audi le-a adus pe piață de la mijlocul anului 2019. În același timp, aceste două SUV-uri compacte marchează primul pas în lumea modele Q electrificate.

Unitatea hibridă plug-in instalată în ambele modele oferă o putere totală de 180 kW (245 CP), astfel că ambele SUV-uri compacte pot parcurge o distanță de până la 61 km (conform NEDC) alimentate exclusiv de electricitate. Conform normelor WLTP, distanța este de 51 km pentru Audi Q3 45 TFSI e și de 50 km pentru Q3 Sportback 45 TFSI e.

Cele două modele Q3 includ un motor cu ardere internă 1.4 TFSI. Acest propulsor cu patru cilindri livrează 110 kW (150 CP). Unitatea este completată de un motor electric sincron permanent (PSM), care furnizează 85 KW. PSM este integrat în carcasa ambreiajului transmisiei S tronic, cu șase trepte. Această transmisie cu dublu ambreiaj transferă puterea roților din față și integrează o pompă electrică de ulei. Acest lucru asigură funcționarea ambreiajului și, prin urmare, selectarea treptelor de viteză chiar și atunci când motorul TFSI este oprit.

1.4 TFSI și motorul electric generează împreună 245 CP, (180 kW) și un cuplu de 400 Nm (295,02 lb-ft). Atât Audi Q3 45 TFSI e, cât și Sportback accelerează de la 0 la 100 km / h în 7,3 secunde și ambele ating o viteză maximă de 210 km/h. Conform noului ciclu european de testare, consumul celor două modele este de 1,7 până la 1,4 litri de combustibil la 100 km. Autonomia totală a ambelor modele este de aproximativ 710 km.

Bateria de înaltă tensiune este situată sub podeaua vehiculului, în fața punții spate. Cele 96 de celule stochează 13,0 kWh de energie. Această valoare ridicată se datorează bateriei compacte și relativ ușoare a unei noi generații de celule. Sistemul de baterii are propriul său circuit de răcire, care poate fi cuplat la circuitul sistemului de aer condiționat pentru a asigura o răcire cât mai eficientă.

3 moduri de conducere

Indiferent de inteligența sistemului de gestionare a unității, șoferul rămâne întotdeauna sub control. Prin apăsarea butonului EV, acesta poate comuta între conducerea automată hibridă și cea electrică, în timp ce se deschide un meniu în sistemul de operare MMI, care oferă două moduri de conducere speciale suplimentare: „Battery Hold” și „Battery Charge”.

Acestea servesc la menținerea încărcării bateriei la nivelul actual sau la prioritizarea încărcării bateriei. Mai mult, șoferul poate influența caracterul unității folosind sistemul Audi drive select. Prin selectarea profilului dinamic, setarea S tronic la „S” și apăsarea accelerației la maxim, aceștia au la dispoziție cuplul complet al motorului electric de 330 Nm.

Încărcare acasă sau în spații special amenajate

Audi Q3 45 TFSI e și Q3 Sportback 45 TFSI e pot fi încărcate la prize de curent alternativ (AC) sau la o priză de 400 V cu o putere de 3,6 kW. O baterie descărcată poate fi reîncărcată în 3 h 45 min, folosind cablul standard de încărcare.

Aplicația gratuită myAudi permite clientului să controleze de la distanță încărcarea, temporizatorul și controlul climatizării direct de pe smartphone. Clienții Audi pot alege să-și aprovizioneze casa și garajul cu energie electrică de la Volkswagen Naturstrom, care este generată complet din surse regenerabile. Hibrizii compacți plug-in necesită un cablu de modul 3 pentru încărcarea la terminalele publice de încărcare AC. Serviciul de încărcare e-tron, care acoperă majoritatea țărilor din Europa, oferă acces la mai mult de 155.000 de puncte de încărcare.

Sport și versatil

Cele două noi modele Q3 impresionează printr-o atitudine puternică și sportivă pe drum. Interiorul este spațios și versatil. Scaunele din față oferă un confort excelent, iar scaunele din spate pot fi pliate în mod standard. Portbagajul are un volum de bază de 380 l, care crește la 1.375 l în Q3 45 TFSI e și la 1.250 l în Q3 Sportback 45 TFSI e atunci când scaunele sunt pliate. Opțional, Audi va livra un hayon electric, care poate fi deschis și cu o mișcare a piciorului.

Noile modele au la dispoziție două afișaje, care constituie baza conceptului de funcționare și afișare. MMI touch cu un ecran de 10,1 inch ocupă o poziție centrală în tabloul de bord și afișează fluxurile de energie ale unității hibride și multe altele. Șoferul se poate uita fie la un grup de instrumente digital, fie la cabina virtuală Audi, care este disponibilă în două dimensiuni. Un powermeter afișează starea mașinii, starea de încărcare a bateriei și intervalul de timp. Multe funcții pot fi operate printr-un control vocal și oferă, de asemenea, opțiunea de a accesa informațiile din cloud.

Prevânzările Audi Q3 45 TFSI e și Q3 Sportback 45 TFSI e vor începe în a doua săptămână a lunii ianuarie 2021. Prețurile de bază în Germania sunt de 46.000 de euro, respectiv 47.400 de euro (inclusiv TVA). În plus, față de caracteristicile menționate deja, echipamentul standard extins include faruri LED, aer condiționat automat în două zone și climatizare auxiliară.

Related posts

Polestar 4 va debuta la Shanghai pe 18 aprilie din postura de cel mai rapid model al suedezilor

Mihai Morcovescu

Vanzarile de autoturisme verzi din Romania, in crestere consistenta

Florin Amariei

Alfa Romeo pregătește un nou SUV electric, care va rivaliza cu BMW iX

Mihai Morcovescu

Leave a Comment