Constructorul auto german a prezentat joi noul Porsche Taycan Cross Turismo. Modelul complet electric al mărcii primește tratamentul necesar pentru off-road fără emisii.
Porsche mută inteligent și acoperă cu o soluție practică un segment pe care Tesla până acum l-a ratat: clasa executivă de mijloc, mai exact segmentul E. Cu arhitectura de 800V, un consum declarat de 28,1 kWh/100 km și un șasiu reproiectat împerecheat cu o suspensie pneumatică, Taycan Cross Turismo ar putea convinge mai mulți șoferi să aleagă transportul polivalent „electrizant”.
În varianta Cross Turismo, Taycan oferă 36 de milimetri în plus de spațiu pentru pasagerii mai înalți și un portbagaj de peste 1200 de litri.
Taycan Cross Turismo va beneficia de progresul deja făcut de Taycan, așadar va fi disponibil încă de la lansare în variantele 4, 4S, Turbo și Turbo S. Toate variantele vin echipate standard cu Performance Battery Plus, adică bateria de 93,4 kWh. Taycan Cross Turismo funcționează cu o tensiune de sistem de 800 volți (tensiune cuprinsă între 610 V și 835 V) în loc de 400 V, care este obișnuită pentru mașinile electrice. Bateria standard Performance Two-deck Plus conține 33 de module de celule formate din 12 celule individuale fiecare (396 în total).
Taycan 4 Cross Turismo va dezvolta o putere de 280 de kW care poate ajunge temporar până la 350 kW prin Luanch Control și poate rula cu maximum 220 km/h.
Taycan 4S Cross Turismo va dezvolta o putere de 360 de kW care poate ajunge temporar până la 420 kW prin Luanch Control și poate rula cu maximum 240 km/h.
Taycan Turbo Cross Turismo va dezvolta o putere de 460 de kW care poate ajunge temporar până la 500 kW prin Luanch Control și poate rula cu maximum 250 km/h.
Taycan Turbo S Cross Turismo va dezvolta o putere de 460 de kW care poate ajunge temporar până la 560 kW prin Luanch Control și poate rula cu maximum 250 km/h. Fiind cea mai performantă variantă, poate atinge 100 km/h în doar 2,9 secunde.
Deși vorbim de o mașină electrică performantă, Taycan Cross Turismo nu este doar despre rapiditate.
Taycan Cross Turismo – off-road curat!
Suspensia pneumatică adaptivă și șasiul cu tracțiunea integrală inteligentă vor fi disponibile standard pe toate modelele, dar pachetul Off-Road disponibil opțional va permite creșterea gărzii la sol cu 30 de mm.
Taycan Cross Turismo vine standard cu programul suplimentar de conducere în modul Gravel pentru călătorii pe teren ușor off-road, cum ar fi șenile de pietriș sau suprafețele de drum murdare. În acest mod, înălțimea de mers este crescută cu 30 de milimetri în comparație cu berlina. Modul cu pietriș influențează, de asemenea, sistemele de șasiu Porsche Active Suspension Management (PASM), Porsche Traction Management (PTM), Porsche Torque Vectoring Plus (PTV +) și Porsche Stability Management (PSM), precum și transmisia pe puntea spate. Operațiunile de schimbare ale acestuia din urmă sunt optimizate pentru a asigura o tracțiune maximă. Accelerația este, de asemenea, adaptată.
Toate modelele Taycan Cross Turismo au două motoare electrice, unul montat pe puntea față și al doilea pe puntea spate și, prin urmare, au tracțiune integrală standard. Atât gama cât și puterea continuă a unității beneficiază de eficiența ridicată a motoarelor sincrone excitate permanent. Motorul electric, transmisia și invertorul controlat prin impulsuri sunt fiecare combinate într-un modul de acționare compact.
Așa cum era de așteptat, Taycan Cross Turismo urmează baza stabilită de conceptul Mission E prezentat în 2018, la Geneva. Întreaga siluetă a mașinii este definitivă de ceea ce inginerii și designerii Porsche numesc „flyline”. Totodată, forma clară utilitară este vizibilă printr-un spate mărit care ne reamintește de Panamera Sport Turismo. Aceste două modele seamănă, însă nu se adună. Taycan Cross Turismo este gândit și pentru explorarea unor drumuri mai provocatoare. Acest lucru este ușor de înțeles și prin descoperirea unor flaps-uri speciale instalate pentru a proteja piesele vopsite de pietre. Policarbonatul le poate reaminti unor clienți Audi de A6 All-Road.
Pentru a oferi un plus de libertate, Taycan Cross Turismo vine și cu accesorii special dezvoltate și deja omologate precum remorca pentru biciclete.
Noua fabrică construită pentru Taycan și Taycan Cross Turismo din districtul Zuffenhausen din Stuttgart urmărește o viziune a unei instalații de producție fără impact asupra mediului. Acest angajament față de sustenabilitate este, de asemenea, demonstrat în mod clar de materialele utilizate în interiorul mașinii sportive electrice, dintre care unele constau din materiale reciclate și de crearea unei infrastructuri de încărcare care utilizează electricitate verde.
Taycan Cross Turismo va fi disponibil din vara acestui an.
Prețurile n-au fost confirmate încă, dar vor fi apropiate de valorile stabilite pentru Taycan sedan.