În timpul calificărilor pentru Extreme E Desert X Prix pilotul Abt Cupra s-a rostogolit de cinci ori. Iată ce rol a jucat Niobium în evitarea accidentărilor grave.
Mașinile participante la Extreme E sunt dezvoltate de CBMM în parteneriat cu SPARK. Agregatele propulsate exclusiv electric beneficiază de cele mai noi tehnologii, drept urmare un accident ca cel menționat mai sus nu reprezintă o îngrijorare pentru piloți. Aceștia rămân în siguranță chiar și în cele mai terifiante momente.
Vezi și: Premieră mondială: primul ziarist din lume copilot pe Extreme E
Conform oficialilor CBMM, Niobium este un material extrem de rezistent. Acest metal poate fi, însă, prelucrat pentru a putea căpăta fix forma dorită. Așadar, SUV-urile electrice cunoscut drept ODYSSEY 21 au un șasiu și un roll cage care conțin acest element. În competiția Extreme E acesta este transformat într-o formă asemănătoare oțelului și oferă întregului aliaj o rezistență structurală crescută.
Niobium poate chiar să înlocuiască aurul
Acest metal poate fi găsit în mai multe forme în diferite industrii, precum cea a construcțiilor. Este, totodată, folosit și pentru sectorul de energie. Mai mult, acesta se regăsește și în industria aerospațială, cea medicală sau optică. Metalul are, așadar, o utilizare largă.
![](https://4x4.ro/wp-content/uploads/2021/07/ODYSSEY21-roll-cage-.jpg)
Rămâne, totuși, una dintre cele mai importante descoperiri pentru industria automotive. Acesta poate contribui la protejarea șoferilor în caz de accidente grave, așa cum putem observa și mai jos. După o rostogolire fabuloasă, pilotul Claudia Hurtgen a coborât din SUV-ul Extreme E fără nicio rană vizibilă.
Extreme E continuă cu următoarea etapă a campionatului. Aceasta va avea loc în Groenlanda.