AUTOpro a primit o invitație foarte exclusivă la Bowler Motors, probabil cea mai interesantă opțiune pentru orice pasionat de rally ride. Am condus un Defender 90 preparat de Bowler pentru competiție și am înțeles de ce trebuie să treci pe la ei înainte de a visa la Dakar…
Dan Vardie, Kenilworth, Marea Britanie
În 1985, Drew Bowler a avut ideea să modifice legendarul Defender pentru condiții de rally raid. „Stilul Land Rover este pentru a cuceri cele mai neașteptate forme de relief, folosind abilitățile 4×4 excepționale ale mașinii. Numai că asta se derulează la viteze foarte mici. Rally Raid înseamnă viteze mari de deplasare în zone dificile și anduranță excepțională a mașinii cuplată cu abilități dinamice specifice, diferite de cerințele normale ale unei mașinii off-road care iese de pe linia de fabricație!”, ne explica Calum McKechnie, actualul Director General al Bowler. Drew a fost un vizionar care a sesizat încă de atunci o nevoie în creștere pentru oamenii pasionați de acest tip de motorsport. Chiar dacă Drew a murit în 2016, compania sa continuat să evolueze foarte bine pentru a fi achiziționată în 2019 de Jaguar Land Rover prin divizia SVO – Special Vehicle Operation.
„Chiar dacă acum Bowler este o subsidiară 100% JLR, noi avem autonomia de ne face treaba așa cum considerăm că este cel mai bine pentru dezvoltarea acestui business. Avem însă o colaborare foarte bună cu colegii noștrii din JLR care ne dau un automobil excepțional!”, a continuat Callum, referindu-se la noul Defender. În 2021, a fost lansată Defender Challenge by Bowler, o competiție de 12 echipaje cu 9 etape de rally raid pe diverse suprafețe. Din aceste 9 etape, 7 au fost publice, primele 2 fiind fără public, menite să antreneze participanții în condiții de concurs, dar fără spectatori.
(…)
Bowler oferă exact cea ce cauți cu adevărat. O experiență rally raid pe măsura capabilităților marii majorități a oamenilor pasionați de off-road. Callum ne-a explicat că anul acesta pachetul pentru mașină este de 130.000 de lire sterline. În acești bani intră mașina și asistența tehnică necesară la cele 7 etape din competiție. Mâna de lucru este inclusă, piesele de schimb trebuiesc achitate separat. Taxele de participare sunt tot separat, iar echipa Bowler poate avea grijă de mașina ta nu doar ca service, dar se poate ocupa și de pregătirea tehnică a echipajului, ducând mașina direct la competiție. Cel care o conduce nu mai are nici o grijă administrativă. Este – să recunoaștem – un concept de business foarte bun pentru oameni pasionați care își pot permite o asemenea pasiune!
Am plecat de la Fen End cu impresii puternice despre ce poate să facă un Defender atent pregătit pentru un off-road de viteză. Am realizat că dacă iubești cu adevărat acest domeniu, merită să îi cauți pe cei de la Bowler în speranța că poate vei avea loc între cele 12 echipaje…