4×4
Image default
Green

BMW Vision iNEXT se transforma in BMW iX – 500 CP, peste 600 km autonomie si incarcare rapida

Conceptul BMW Vision iNEXT devine in mod oficial modelul de serie iX. Cu ai sai 500 CP modelul promite sa ofere aceeasi dinamicitate cu care marca bavareza si-a obisnuit clientii. In plus, ofera, conform BMW, peste 600 de km autonomie.

“BMW iX valorifica cele mai noi inovatii in domeniile electrificarii, condusului automat si conectivitatii pentru a oferi o experienta de mobilitate care pune oamenii mai mult ca oricand in centrul sau. Pentru aceasta, designul sau a fost dezvoltat din interior spre exterior. BMW iX a fost creat pentru a oferi calitate a vietii si bunastare conducatorilor si pasagerilor. Designul clar si minimalist al exteriorului sau prezinta o noua forma de mobilitate orientata direct pe nevoile pasagerilor. Interiorul sau ofera celor de la bord optiuni inovatoare pentru a folosi timpul in timpul unei calatorii – si pentru a se bucura de relaxare, siguranta, securitate si o noua forma de lux in acest proces”, ne spune BMW Romania.

Noul BMW iX duce mai departe misiunea departamentului BMW i si are provocatoare misiune de transforma mobilitatea personala.

BMW iX va intra in productie la uzina BMW din Dingolfing din a doua jumatate a anului 2021 ca nou avanpost tehnologic al BMW Group. Acesta reuneste cele mai recente evolutii ale companiei in domeniile strategice de inovatie precum, condus Automat, Conectivitate, Electrificare si noi Servicii integrate in automobil si Design ca parte a strategiei BMW Group „ACES +D”. In plus, conceptul auto si designul BMW iX au la baza o abordare globala a dezvoltarii durabile. Acest lucru se reflecta in zone ale automobilului precum aerodinamica optimizata, designul usor inteligent si utilizarea extinsa a materialelor naturale si reciclate, care contribuie la asigura o noua caracteristica obligatorie a luxului modern – dezvoltarea durabila.

BMW iX – complet electric si autonomie de peste 600 de km

A cincea generatie a tehnologiei BMW eDrive – care cuprinde cele doua motoare electrice, electronica de putere, tehnologia de incarcare si bateria de inalta tensiune – promite o eficienta exceptionala. Unitatea de putere dezvoltata de BMW Group si fabricata in mod sustenabil, fara utilizarea de materii prime critice cunoscute ca pamanturi rare, va dezvolta, dupa cele mai recente calcule, o putere maxima de peste 370 kW/500 CP. Acest lucru va fi suficient pentru a propulsa BMW iX de la 0 la 100 km/h in mai putin de 5,0 secunde. Ramane, insa, ca acest aspect sa il testam!

In acelasi timp, obiectivul declarat al automobilului este de a afisa un consum combinat de energie electrica extrem de redus pentru segmentul sau – mai putin de 21 kWh/100 km in ciclul de testare WLTP. O capacitate energetica bruta mai mare de 100 kWh ar trebui sa permita celei mai recente generatii de baterii de inalta tensiune sa inregistreze o autonomie de peste 600 de kilometri in ciclul WLTP. Acest lucru echivaleaza cu peste 480 km in conformitate cu procedura de testare FTP-75 a EPA.

Noua tehnologie de incarcare a BMW iX permite incarcarea rapida DC de pana la 200 kW. In acest fel, bateria poate fi incarcata de la 10 la 80% din capacitatea sa maxima in mai putin de 40 de minute. In plus, in decurs de zece minute poate fi alimentata suficienta energie in baterie pentru a creste autonomia masinii cu peste 120 de kilometri. Este nevoie de mai putin de 11 ore pentru a incarca bateria de inalta tensiune de la 0 la 100% la 11 kW dintr-un panou (Wallbox).

Bateriile montate pe BMW iX sunt proiectate ca parte a unui ciclu de resurse sustenabil si permit o rata de reciclare foarte mare. Energia utilizata pentru a produce celulele bateriei si bateria de inalta tensiune ca ansamblu provine exclusiv din surse regenerabile.

BMW iX – design adaptat preferintelor curente

BMW iX provine din matrita unui SAV modern, dar cu un limbaj de design nou, simplificat in fata si la nivel central. Designul impunator al exteriorului sau este modelat de un numar mic de linii precise si confera masinii un aspect puternic, robust si clar definit. In prim-plan stralucesc atributele functionale ale BMW iX ca model fara emisii locale si un spatiu de experienta care ofera o mobilitate confortabila atat in utilizarea de zi cu zi, cat si in calatoriile mai lungi.

Prin dimensiunile sale exterioare, BMW iX combina functionalitatea unui BMW X5 cu dinamica unui BMW X6 si impactul vizual al unui BMW X7. Rezultatul este o reimaginare distincta a proportiilor puternice ale unui BMW SAV mare. BMW iX este comparabil cu BMW X5 in lungime si latime si are aproape aceeasi inaltime ca BMW X6 datorita liniei fluide a acoperisului. Totodata, dimensiunea rotilor sale aminteste de BMW X7. Un ampatament care masoara exact 3.000 de milimetri si ecartamentele largi atat pe puntea fata, cat si pe cea din spate ofera platforma ideala pentru reglarea sasiului, care imbina confortul pe distante lungi si caracteristicile sportive de virare. Limbajul de design independent al automobilului optimizeaza si eficienta aerodinamica, ce are efect pozitiv asupra autonomiei.

Aspectul puternic al BMW iX este subliniat si de designul simplificat al suprafetelor sale. Utilizarea minimalista a liniilor de caracter si a suprafetelor generoase formeaza o aura de siguranta suprema. Liniile clare, structura clara si contururile aproape dreptunghiulare din jurul pasajelor rotilor contribuie la un design impunator al caroseriei. Iar limbajul de design redus indreapta privirea spre detalii construite cu precizie, care accentueaza caracterul sofisticat, identitatea marcii si aerodinamica optimizata.

“Self-healing”

Dezvoltata si produsa la centrul de design si tehnologie usor LuTZ al BMW Group din Landshut, grila radiatorului pentru BMW iX este o reclama generoasa tehnologic pentru mobilitatea inteligenta. Pentru a garanta cea mai mare precizie posibila atunci cand se utilizeaza senzorul radar montat in spatele grilei, la fabricarea sa se foloseste un proces de acoperire nanoscalara in vid. Aici, finisajul bicolor si efectul 3D vizibil sunt produse prin vaporizare utilizand tehnologia laser si printr-o tehnica de aplicare cu plasma intr-un vid ridicat. Combinatia intre metoda bazata pe laser, dezvoltata special pentru productia grilei de la iX, si grosimea definita cu precizie a grilei asigura performanta optima a senzorilor radar intr-un design al grilei unitar, fara modificari speciale ale designului pentru integrarea componentelor noi de tehnologie.

Un strat suplimentar de poliuretan reduce susceptibilitatea grilei de a se deteriora. Efectul de „autovindecare” al suprafetei sale repara zgarieturile minore, de exemplu – in 24 de ore la temperatura camerei sau in cinci minute la o sursa de aer cald.

BMW iX si aerodinamica

BMW iX se remarca cu o aerodinamica excelenta pentru clasa lui, cu un coeficient de rezistenta (Cd) de doar 0,25.

Doar elementele aerodinamice personalizate pentru partea frontala, partea spate, caroserie si zona rotilor adauga peste 65 de kilometri la autonomia masinii. Aproximativ 25 de kilometri autonomie castigata pot fi atribuiti controlului activ al clapetei de aer – aflat la a treia generatie – din partea frontala a automobilului, care directioneaza aerul de racire catre unitatile de propulsie si sistemul de franare dupa cum este necesar. In situatii de condus normale, atat grila BMW, cat si prizele de aer din partea de jos a spoilerului fata sunt complet inchise. Aceasta setare implicita permite aerului sa circule in jurul automobilului, reducand astfel semnificativ rezistenta aerodinamica. Clapetele de aer controlate electronic sunt deschise complet numai in cazul rar in care este necesara cantitatea maxima de aer de racire. Clapetele pot fi reglate gradual, permitand aerului de racire sa fie directionat eficient catre conductele de racire ale franelor si ale componentele de propulsie in cantitati masurate cu atentie.

La modelele cu pachetul Sport, clapetele de aer inchise in mare parte sunt completate de prize proiectate cu precizie in zonele exterioare ale spoilerul fata, care optimizeaza suplimentar debitul de aer de-a lungul vehiculului. Aceste Air Curtains, aranjate vertical, deviaza fluxul de aer in asa fel incat sa curga de-a lungul fetelor rotilor fara a genera turbulenta obisnuita. Totodata, modul in care habitaclul coboara spre spate se combina cu deflectoare de aer special concepute pentru a reduce rezistenta aerodinamica si in spate. Aici, Air Blades verticale de ambele parti ale lunetei si spoilerul de acoperis formeaza impreuna o margine ascutita care minimizeaza cantitatea de vid produsa in spatele automobilului si impactul negativ al acestuia asupra aerodinamicii. Beneficiile combinate ale Air Curtains si Air Blades extind autonomia masinii cu aproximativ 15 kilometri.

O alta caracteristica a BMW iX de reducere a rezistentei aerodinamice este etansarea caroseriei pentru efect maxim. Cea mai mare suprafata dintre puntea fata si cea spate este carcasa plana din aluminiu a bateriei de inalta tensiune, situata jos, in podeaua automobilului. In partea frontala, elementele de ghidare a aerului simplificate directioneaza in mod intentionat aerul care vine pe langa roti pentru a preveni turbulente adverse. Iar fluxul de aer de-a lungul spatelui este nivelat de capacul mare al puntii spate si de difuzorul spate. In afara de aceasta, toate celelalte componente ale caroseriei au fost optimizate meticulos in ceea ce priveste impactul lor aerodinamic. Per ansamblu, masurile aerodinamice pentru caroseria BMW iX reprezinta un plus de aproximativ 10 kilometri pentru autonomie.

Volan hexagonal si bord complet nou

BMW iX este primul model al BMW Group care este echipat cu un volan hexagonal. Geometria sa poligonala il face ideal pentru comutarea intre condusul autonom si cel activ. Conturul unic al inelului, inspirat din motorsport, are efectul suplimentar de a imbunatati usurinta de acces si confortul scaunelor. De asemenea, forma hexagonala ofera conducatorului o vizibilitate mai buna asupra sectiunii ecranului central curbat pozitionata direct in spatele volanului. Conturul cu sase fete al volanului stabileste decorul pentru asimilarea focalizata a tuturor informatiilor legate de condus.

Cu aspect nou si finisare de sticla de inalta calitate, butoanele multifunctionale de pe placutele de comanda optimizeaza operarea intuitiva a functiilor audio si de comunicatii si a sistemelor de asistare a condusului. De asemenea, incalzirea volanului – cu un nou sistem de comanda in trei trepte, o alta premiera – este disponibila optional pentru BMW iX.

Aspectul modern si spatios al interiorului BMW iX este ajutat si de panoul de instrumente subtire, care este acoperit standard cu Sensatec, iar optional cu tesatura din microfibre sau piele naturala argasita cu extracte de frunze de maslin. In specificatia Loft Stone Grey, gradarea precisa a culorii de la zone deschise la intunecate consolideaza impresia unui design foarte usor.

Geometria tabloului de bord se ridica spre fata, transformandu-l in scena perfecta pentru gruparea futurista a ecranului complet digital din iX. Ecranul central curbat BMW dintr-un singur corp, care debuteaza la un automobil de serie, este sustinut de o structura de sprijin ascunsa privirii pasagerilor, astfel incat pare sa pluteasca in cockpit. Are o carcasa de magneziu si o suprafata de sticla dintr-o singura bucata, fara rama. De asemenea, tehnologia de afisare de inalta calitate, utilizeaza sticla antireflex care face posibila renuntarea la acoperirea obisnuita a ecranului in habitaclu pentru a proteja citirile de lumina soarelui. Se creaza astfel un cockpit cu un aspect ordonat si deschis.

“BMW iX este primul model al BMW Group care dispune de impresionantul ecran curbat central de inalta rezolutie, care este mult mai mare si mai clar decat afisajele din modelele noastre actuale”, remarca Frank Weber. “Prin urmare, interiorul BMW iX arata calea de urmat pentru proiectarea cockpitului viitoarelor modele BMW.”

Ecranul curbat, dintr-o singura piesa, care serveste ca element central de control, reinterpreteaza intr-o forma vizionara designul traditional, orientat spre conducator, al cockpiturilor BMW. Aceasta a presupus reunirea afisajului de informatii de 12,3 toli (31,24 cm) si a displayului de control cu diagonala ecranului de 14,9 toli (37,87) pentru a forma o singura unitate inclinata spre conducator.

Aer conditionat cu filtru din nanofibre

BMW iX este dotat standard cu control automat al climei in 2,5 zone, cu optiunea de a trece la un sistem cu patru zone care permite reglarea setarilor de temperatura si ventilatie individual pentru pasagerii din spate, precum si pentru conducatorul si pasagerul din fata. Functionarea convenabila si controlul de precizie oferite de ambele variante de sistem la incalzirea sau racirea habitaclului au un impact mai mare decat oricand asupra sentimentului de confort a ocupantilor datorita designului interior redus si tehnologiei imbunatatite. Tehnologia de ultima generatie cu filtru de nanofibre este utilizata pentru purificarea mai eficienta a aerul din interiorul masinii. De asemenea, echiparea standard a BMW iX include si o functie de preincalzire si preconditionare.

Gurile de evacuare a aerului sunt in afara campului vizual, la nivelul picioarelor si in apropierea parbrizului, in timp ce gurile de aerisire extrem de subtiri cu contururi Gold Bronze din zona tabloului de bord formeaza un punct foarte atractiv vizual. Acestea sunt dispuse orizontal in mijlocul tabloului de bord si vertical la marginile sale exterioare. Gurile de aerisire suplimentare pentru controlul climatizarii din spate se regasesc pe partea din spate a consolei centrale si in montantii B. Directia si intensitatea fluxului de aer pot fi reglate manual. BMW iX este primul model oferit cu optiunea de incalzire eficienta a suprafetei pentru panoul de instrumente, torpedo, panouri usilor, cotiera centrala si volan pentru a ajuta la incalzirea interiorului.

Tehnologia inovatoare cu filtru de nanofibre ofera un mijloc foarte eficient de a contribui la mentinerea curata a aerului in habitaclul BMW iX, deoarece impiedica patrunderea particulelor ultrafine, a anumitor particule microbiene si a alergenilor in interiorul automobilului. Tehnologia de filtrare cu nanofibre este mai riguroasa decat sistemele de filtrare normale, eliminand practic toate particulele din aerul din interior in cateva minute, cand modul de recirculare a aerului este pornit.

Sunet Bowers&Wilkins 4D

Sistemul audio montat standard in BMW iX cuprinde un sistem de sonorizare HiFi cu 12 difuzoare si un amplificator de 205 watt. Un sistem de sonorizare surround Harman Kardon personalizat, disponibil optional, ofera o auditie superba pentru toti pasagerii datorita egalizatorul cu sapte canale, puterii audio de 655 watt si reglarii sunetului pe baza nivelului de performanta dinamica al masinii. In total, 18 difuzoare sunt responsabile pentru producerea efectului de sunet surround, cu patru difuzoare incorporate in tetierele din spate care completeaza cele cinci difuzoare medii si cele cinci tweetere. Combinatia dintre cele doua difuzoare bass centrale si cele doua subwoofere suplimentare situate sub bancheta nu a mai fost prezenta pana acum intr-un model BMW si asigura performante acustice deosebite. Tweeterele sistemului sunt adapostite in spatele grilelor perforate de calitate superioara, in timp ce difuzoarele medii sunt ascunse sub tapiteria din stofa a panourilor usilor.

Disponibila ca optiune pentru prima data, cea mai recenta versiune a sistemului de sonorizare surround Bowers & Wilkins duce experienta audio intr-o noua dimensiune, transformand BMW iX intr-o sala de concerte pe roti. Sistemul audio complet activ are un egalizator cu sapte canale, un control al sunetului asistat de microfon bazat pe performante dinamice si cinci moduri de sunet. Cu un total de 30 de difuzoare si o putere impresionanta de amplificare de 1.615 watt, acest sistem extrem de avansat produce un sunet exceptional de clar si de nuantat. Caracteristicile deosebite includ cele opt difuzoare integrate in tetierele din fata si din spate, doua tweetere Diamond, un cvartet de difuzoare 3D, plus doua difuzoare bass centrale si doua subwoofere sub scaunele din spate. In plus, sistemul de sonorizare surround Bowers & Wilkins incorporeaza si o functie 4D Audio generata folosind “shakere” in scaunele din fata. Vibratiile lor precise, controlate magnetic, duc la o perceptie intensa a frecventelor de bass, chiar si la volume mici.

BMW iX va fi disponibil incepand cu ultima parte a anului viitor.

Related posts

Mustang Mach-E, primul SUV electric care trece testele poliției americane

Florin Amariei

KIA EV5: au apărut primele imagini neoficiale cu viitorul crossover electric

Mihai Morcovescu

Chinezii de la Zeekr au obținut o finanțare de 750 de milioane de dolari pentru un viitor durabil

Mihai Morcovescu

Leave a Comment