La 21 de ani de la debutul primei generații, BMW a publicat detaliile și imaginile oficiale referitoare la cea de-a patra iterație X3.
SUV-ul bavarez vine cu un limbaj de design nou, tehnologii de ultimă oră la bord și cu o nouă motorizare PHEV. El îi va avea drept rivali direcți pe Mercedes-Benz GLC, Audi Q5 sau Lexus RX.
BMW X3 este mai lung și mai lat decât vechiul model
Deși este vorba despre un model nou, BMW X3 este construit pe aceeași platformă ca predecesorul său. SUV-ul german introduce un nou limbaj de design, ale cărui caracteristici le-am văzut deja pe noile X1 sau Seria 5.
Caroseria este dominată de suprafețe netede și muchii ascuțite, mai multe comparativ cu generația anterioară. La partea din față regăsim grila dublă de dimensiuni generoase, care primește în premieră pentru un model BMW ornamente poziționate pe diagonală. Opțional este disponibilă tehnologia de iluminare BMW Iconic Glow a grilei.
De asemenea, farurile LED oferă standard o nouă semnătură luminoasă în forma literei L. Clienții vor putea comanda contra cost faruri LED Adaptive Matrix. Acestea sunt dotate cu funcții de iluminat pentru zonele urbane și de mișcare în viraje. La spate observăm un design nou, cu stopuri în forma unui T culcat și cu locul pentru plăcuța de înmatriculare repoziționată în bara de protecție.
Paleta de culori pentru exterior cuprinde opt nuanțe metalizate și una solidă. Aspectul exterior este completat de un set de jante de 18 inch. Germanii oferă opțional și jante de 19, 20 și 21 de inch. Este oferit și pachetul opțional M Sport Pro, care include etriere vopsite în roșu.
Ca gabarit, noul SUV BMW are o lungime de 4.755 mm, fiind mai lung cu 34 mm comparativ cu modelul precedent. De asemenea, modelul are o lățime de 1.920 mm, cu 29 mm mai mult decât vechiul X3. În schimb, înălțimea este acum de 1.660 mm, cu 25 mm mai puțin. În plus, puntea spate este acum mai lată.
Interior tehnologizat și portbagaj de până la 1.700 de litri
Interiorul noului BMW X3 oferă acum cele mai noi tehnologii ale constructorului german. Modelul primește ansamblul BMW Curved Display, care conține instrumentarul de bord și ecranul multimedia. Sistemul de infotainment dispune de o nouă interfață grație sistemului de operare de generația a noua iDrive. Acesta poate primi actualizări de la distanță și oferă acces la diferite platforme de streaming, jocuri sau fluxuri de știri.
Planșa de bord are un design minimalist și găzduiește sistemul BMW Interaction Bar pentru comenzile amplasate central. De asemenea, volanul și selectorul transmisiei au un design nou. Scaunele sport reglabile electric, încălzite și îmbrăcate într-un material ecologic sunt disponibile standard. Opțional, acestea pot fi comandate în piele ecologică Veganza sau în piele Merino.
Tot aici mai regăsim iluminare ambientală cu animații speciale și o zonă de încărcare prin inducție pentru smartphone. Pe lista de opționale figurează BMW Live Cockpit Professional cu Head-Up Display cu realitate augmentată, un sistem audio Harman Kardon și sistemul Travel & Comfort.
Spațiul din portbagaj are o capacitate de 570 de litri cu bancheta în poziție normală. Când aceasta este rabatată, spațiul destinat bagajelor crește la 1.700 de litri.
Motorizare PHEV nouă mai puternică și cu o autonomie mai mare în modul electric
Din punct de vedere tehnic, cea mai importantă noutate o reprezintă motorizarea hibridă cu încărcare la priză. Aceasta este oferită pe versiunea X3 30e xDrive. Ansamblul este alcătuit dintr-o unitate pe benzină de 2,0 litri și una electrică integrată în transmisia automată Steptronic cu 8 trepte. În această configurație, noul X3 dezvoltă 299 CP și oferă o autonomie electrică de până la 90 de kilometri, în regim WLTP.
Pentru prima dată în istorie, toate motorizările de pe noul BMW X3 sunt electrificate. Versiunea entry-level, X3 20d xDrive, folosește un motor diesel de 2,0 litri și 197 CP. Cu aceste resurse, SUV-ul bavarez sprintează de la 0 la 100 km/h în 7,7 secunde. Următoarea versiune din gamă este X3 20 xDrive. Aceasta este pusă în mișcare de un benzinar de 2,0 litri și 208 CP, care ajută mașina să atingă „suta” în 7,8 secunde.
Vârful de gamă este X3 M50 xDrive. Aceasta a primit un motor de 3,0 litri cu 6 cilindri de 398 CP. În ceea ce privește sprintul 0-100 km/h, acesta se realizează în doar 4,6 secunde. În afară de PHEV, celelalte versiuni de motorizare primesc un sistem mild-hybrid de 48 de volți. Începând din vara lui 2025, va fi disponibilă și o motorizare diesel cu 6 cilindri.
Noua generație BMW X3 va fi disponibilă în Europa începând cu ultimul trimestru din 2024.