4×4
Image default
Concept car Green Off-roader Pick-up Stiri SUV

Volkswagen a relansat marca Scout și prezintă două concepte off-road pur electrice

Marca Scout s-a întors! După o pauză de mai bine de patru decenii, brandul american a fost relansat oficial, însă acum se află sub umbrela Grupului Volkswagen.

Cu această ocazie, producătorul a prezentat două noi concepte, și anume un SUV și un pick-up, ambele electrice. Acestea au avut ca sursă de inspirație vehiculele originale construite de International Harvester între 1961 și 1980.

Noile modele cu emisii zero Scout de serie vor fi lansate în 2027

Scout

Au trecut nu mai puțin de 44 de ani de când ultimul model Scout a părăsit linia de asamblare. Însă, acum, marca a revenit și pare mai decisă ca niciodată să cucerească piețele pe care va activa.

Aflat sub tutela Grupului Volkswagen, Scout Motors își face redebutul în industrie cu două concepte, un SUV și o camionetă, ambele electrice. Botezate Traveler și, respectiv Terra, acestea au fost create pentru a concura cu modele similare precum Rivian R1T și R1S. Viitoarele versiuni de serie vor fi lansate cel mai târziu în 2027.

Traveler și Terra sunt foarte asemănătoare între ele și adoptă același limbaj estetic minimalist, adaptate fiind specificului fiecărui segment din care vor face parte.

Astfel, la partea frontală regăsim un scut metalic de dimensiuni generoase, o grilă frontală neagră, faruri simple și lumini diurne orizontale. De asemenea, în partea dreaptă a grilei a fost amplasată o inscripție cu numele Scout. Ambele modele au console scurte, pasaje ale roților și bare de protecție din plastic dur negru. Aspectul exterior este completat de jante negre cu anvelope speciale de off-road.

Roți de până la 35 de inch și gardă la sol de 30 cm

În cazul lui Traveler, la spate regăsim un hayon divizat și un suport pentru roata de rezervă detașabil. Atât Traveler, cât și Terra dispun de stopuri cu LED, cu mențiunea că cele de pe pick-up au un design mai complicat și includ lumini care se întind pe tot hayon-ul.

Traveler și Terra sunt construite pe o platformă caroserie pe cadru, cu o axă spate solidă. Ele au o sarcină utilă de 907 kg. Pick-up-ul oferă o capacitate de remorcare de 4.535 kg, în timp ce SUV-ul poate tracta până la 3.175 kg. Pentru cei care se aventurează în off-road, ambele vehicule pot fi echipate cu anvelope de până la 35 de inch. Totodată, dispun de o gardă la sol de 30 cm.

În interior, Scout a optat pentru un design la fel de minimalist. Astfel, în cazul ambelor vehicule avem un volan cu două spițe aplatizat în partea superioară și în cea inferioară. De asemenea, modelele sunt dotate cu un instrumentar de bord digital și cu un ecran multimedia. Comenzile pentru climatizare se află sub display-ul central, cei de la Scout luând ca repere modelul original Scout II. Terra vine opțional cu o banchetă față, în timp ce Traveler optează pentru o consolă centrală mare, multifuncțională, cu spațiu de stocare și suporturi pentru pahare.

Autonomie maximă de 805 km

Așa cum spuneam, atât Traveler, cât și Terra vor fi pur electrice. Acestea utilizează o platformă electrică de 800V, care oferă o autonomie de până la 563 de kilometri cu o singură încărcare. Pentru a răspunde nevoilor celor care au îndoieli privind infrastructura de încărcare, ambele mașini vor adopta standardul de încărcare nord-american (NACS) și vor accepta încărcare rapidă de 350 kW.

Opțiunile electrice vor include câte două motoare, câte unul pe fiecare punte, care vor furniza un cuplu de 1.355 Nm. În aceste condiții, ambele vehicule vor fi capabile să sprinteze de la 0 la 100 km/h în 3,5 secunde.

Producătorul va lansa și versiuni echipate cu un range extender pentru fiecare dintre noile off-roadere. Acestea vor dispune de câte un motor mic pe benzină care va avea doar rolul să încarce bateria, nu și să acționeze direct asupra roților. Astfel, autonomia totală va fi extinsă la 805 kilometri.

Sursa: Scout Motor

Related posts

Viitorul Ford+ sună bine

Filip Sîrbu

Peugeot anunță un nou ecran curbat pentru viitorul SUV 3008

Mihai Morcovescu

Anvelopele de vară Continental, scor bun la teste în 2021

Florin Amariei

Leave a Comment