Constructorul german de automobile Audi a publicat fotografiile și informațiile oficiale referitoare la cea de-a treia generație Q5.
Noul SUV de clasă medie vine cu un design complet nou, cu tehnologii de ultimă oră și cu motorizări hibride. Este disponibilă inclusiv o versiune de înaltă performanță SQ5.
Noul Audi Q5 primește trei motorizări electrificate
Noul Audi Q5 este construit pe noua platformă PPC (Premium Platform Combustion) a mărcii din Ingolstadt. Asta înseamnă că modelul va putea oferi motoare electrificate mai puternice și mai eficiente. Pentru început, a treia iterație Q5 va fi disponibilă în trei versiuni hibride, inclusiv una pentru varianta sportivă SQ5. Toate integrează un sistem mild-hybrid la 48 de volți, care oferă 24 de cai-putere suplimentari și un plus de 230 Nm. Sistemul primește energie de la o baterie litiu-ion de 1,7 kWh.
Prima opțiune este un benzinar 2.0 TFSI de 204 CP și 340 Nm. Acesta vine în standard cu tracțiune pe puntea față, însă există și tracțiune integrală Quattro. A doua motorizare este un 2.0 TDI, care oferă tot 204 CP, dar un cuplu de 400 Nm. În acest caz, tracțiunea 4×4 este oferită standard.
Vârful de gamă este un V6 3.0 TFSI, care a fost montat pe versiunea de performanță SQ5. Aceasta livrează 367 de „cai” și 550 Nm de cuplu. Toate motorizările pot fi asociate la o transmisie automată S Tronic cu 7 trepte și cu dublu ambreiaj. Audi nu a dezvăluit performanțele motorizării de top.
Design exterior complet nou
Din punct de vedere estetic, noul Q5 adoptă noul limbaj de design al mărcii, la fel ca noile A5, A6 e-tron și Q6 e-tron. Acesta se distinge prin forme rotunjite și linii mai puțin ascuțite decât la modelul anterior. La partea din față regăsim clasica grilă Singleframe reproiectată, care acum este mai lată și flancată de prize de aer mari.
Deasupra grilei regăsim un set de faruri LED cu semnături luminoase personalizabile. De asemenea, portierele au un design mai pronunțat, în timp ce, la spate, stopurile LED sunt unite acum într-un design 3D. Un detaliu nou îl reprezintă un al treilea stop, care este montat în eleron și care proiectează lumina pe lunetă. Tot la spate mai există și un difuzor de aer, care este integrat în bara de protecție.
Cei de la Audi au pregătit trei pachete estetice pentru exterior: Basic, Advanced și S Line. Acesta din urmă adaugă prize de aer mai mari în formă de „L” și un difuzor aerodinamic cu un aspect mai agresiv. În plus, există și un pachet ce conține accente negre. Paleta de culori exterioare cuprinde 11 nuanțe, dintre care trei sunt exclusive pentru modelele SQ5 și S Line. Este vorba despre Arkona White, Glacier White, Mythos Black, Floret Silver, Navarra Blue, Grenadine Red, District Green, Tambora Grey, Ultra Blue, Daytona Grey și Sakhir Gold.
Aspectul exterior al noului Q5 este completat de jante de 17, 18, 19, 20 și 21 de inch. Versiunile SQ5 și S Line vin standard cu jante pe 19 inch.
Cât costă noul Audi Q5
Interiorul noului model Audi este mai spațios și mai digitalizat comparativ cu generația precedentă. Piesa de reistență este noul ecran panoramic OLED Audi MMI. Acesta integrează un instrumentar de bord digital Audi Virtual Cockpit de 11,9 inch și un display multimedia MMI Touch de 14,5 inch. De asemenea, există și un al treilea ecran, amplasat în fața pasagerului din dreapta. Acesta are 10,9 inch și include funcția Active Privacy Mode, ceea ce înseamnă că este vizibil doar pentru ocupantul locului din dreapta, nu și pentru cel aflat la volan.
Acum există mai puține comenzi fizice, iar acestea pot fi finisate opțional în negru lucios. Materialele folosite la nivelul planșei de bord, a fețelor ușilor, a scaunelor și a consolei centrale sunt moi și ecologice. Acestea sunt fabricate din Kaskade și Dinamica, două materiale pe care Audi le-a obținut prin reciclarea poliesterului.
Clienții vor mai regăsi o lumină pe bord, iluminare indirectă sub ecranul panoramic și la nivelul consolei, dar și un sistem de iluminare interactivă dinamică. Ca dotări sunt disponibile o zonă de încărcare wireless pentru smartphone, scaune spate reglabile pe lungime și înclinate. Cu scaunele rabatate, portbagajul are un volum de 1.473 de litri.
Noul Audi Q5 vine în standard cu o serie de sisteme de asistență. Amintim, între altele, parcare cu spatele cu display pentru măsurarea distanței, Cruise-Control, limitator de viteză, avertizare părăsire bandă de rulare, asistent pentru condusul eficient și asistent de oboseală.
Noul Audi Q5 este disponibil deja pe piața din Germania, unde costă de la 52.300 de euro. Versiunea diesel are un preț de pornire de 57.100 de euro, iar cea de performanță SQ5 pornește de la 82.900 de euro. Noul Q5 va fi asamblat la uzina germanilor din San Jose Chiapa (Mexic).