Ford Puma, model care este produs la uzina de la Craiova, va primi în 2024 o versiune complet electrică, care va rivaliza cu Peugeot e-2008 și viitorul Mini Aceman. Producătorul american de automobile a publicat acum noi informații tehnice despre acest crossover compact cu emisii zero.
Modelul, al cărui nume final nu este cunoscut, va primi același motor electric care se regăsește și pe noul e-Transit Courier. Debutul producției este planificată pentru începutul anului viitor.
Ford Puma EV va primi același motor ca noul e-Transit Courier
Ford a dezvăluit săptămâna trecută noul monovolum compact electric e-Transit Courier, cel mai mic vehicul comercial din gama Ford Pro.
Acesta va debuta public în cadrul salonului auto de la Birmingham dedicat acestui tip de modele. Va fi primul model electric care va fi produs în România.
Noul e-Transit Courier folosește o versiune electrificată a arhitecturii B2E cu tracțiune față. Cei de la Ford au anunțat că grupul motopropulsor pentru acest model a fost dezvoltat în același timp cu cel pentru viitorul Puma electric. Astfel, ei au sugerat că aceste modele vor împărtăși specificații similare.
Ford e-Transit Courier este echipat cu un motor electric, care dezvoltă 136 CP și 290 Nm de cuplu. Capacitatea bateriei și autonomia nu au fost făcute cunoscute.
Ford Puma EV ar putea oferi o autonomie de 370 km
Acum, Ford a publicat noi informații despre viitorul Puma electric. Este vorba despre versiunea cu emisii zero a crossover-ului compact produs la Craiova.
Astfel, am aflat că această variantă va primi același propulsor de pe noul e-Transit Courier. Asta înseamnă că Puma EV ar trebui să se apropie de cele 9 secunde de care Peugeot e-2008 are nevoie pentru a atinge „suta”.
Nici în cazul lui Puma EV nu au fost comunicate capacitatea bateriei și autonomia. Se știe este că viitorul model va avea o priză care va putea trage curent electric de până la 100 de kW. Bateria se va putea încărca la stații de 11 kW, iar repriza de încărcare 10-80% se va realiza în mai puțin de 35 de minute.
Având aceste date, britanicii de la revista Autocar au speculat că acumulatorul ar putea avea 55 kWh. Aceștia au calculat că autonomia ar putea să fie de circa 370 de kilometri. Aceste valori nu au fost confirmate de cei de la Ford.
În ceea ce privește prețul, noul Ford Puma EV va fi plasat deasupra versiunilor convenționale cu motoare termice. Astfel, modelul cu zero emisii ar putea să aibă un preț de pornire de circa 35.000 de euro.
Noul Ford Puma EV va fi construit, cum spuneam, tot la uzina din Craiova alături de versiunile cu motoare termice, și de noul e-Transit Courier.