4×4
Image default
Green

UE, pregatita pentru independenta in sectorul bateriilor pentru EV-uri

Uniunea Europeana (UE) anunta ca este pregatita pentru independenta in sectorul bateriilor pentru masinile electrice (EV-uri), dar acest lucru ar urma sa se intample de-abia in 2025.

Informatia a fost data publicitatii de vicepresedintele Comisiei Europene, Maros Sefcovic. Acesta a spus ca este increzator in capacitatea blocului comunitar de a contribui la punerea Uniunii in varful producatorilor de baterii.

In acest sens, UE planuieste sa ajute productia interna de astfel de unitati folosite pe post de rezervor pentru masinile electrice. Mai mult, atentia va fi indreptata si asupra propulsiei pe baza de pile pe hidrogen.

“Sunt increzator in faptul ca UE va putea pana in 2025 sa produca suficiente baterii pentru a multumi cererea industriei auto din cadrul si chiar sa punem bazele unei capacitati de export superioare”, a aratat Sefcovic.

In momentul de fata, China detine 80% din productia mondiala de celule litiu-ion pentru baterii, dar Uniunea Europeana se va axa din ce in ce mai mult pe dezvoltarea concreta a acestui domeniu important pentru viitorul automotive.

Uniunea Europeana si SEE au in momentul de fata 15 fabrici de dimensiuni uriase in constructie. Printre acestea se numara initiativele Northvolt din Suedia si Germania, CATL (companie chineza) din Germania, si SK Innovation (companie sud-coreeana) cu cea de-a doua sa astfel de unitate din Ungaria.

Recent, seful AFM a spus in cadrul unei conferinte organizate de AUTOBEST ca Romania ar putea sa intre in acest circuit economic cu implicarea in sectorul reciclarilor bateriilor, intrucat inca nu avem capacitatea necesara sa atragem productii de baterii sau motoare electrice. Dacia, spre exemplu, a ales China pentru modelul Spring.

Trendul preferintelor masinilor electrice a fost confirmat si “multumita” pandemiei. In timp ce masinile pe combustie interna au cunoscut o scadere a cererii din cauza schimbarilor economice cauzate de restrictii, modelele electrice si cele plug-in hybrid si-au pastrat o continua crestere.

CEO-ul Northvolt a spus ca este necesara o investitie clara si concreta intr-un lant european de furnizare a bateriilor pentru masini electrice, astfel incat traseele sa fie clare si industria auto sa poata prospera.

Related posts

BMW Vision iNEXT se transforma in BMW iX – 500 CP, peste 600 km autonomie si incarcare rapida

Florin Amariei

Hummer EV s-a vândut în 10 minute

Andrada Arsenie

Fondatorul Nikola a demisionat în urma unui scandal de înșelătorie

admin

Leave a Comment