4×4
Image default
Stiri

Toyota, din nou constructorul auto #1 mondial

Toyota este din nou in varful podiumului si a redevenit constructorul auto #1 mondial, depasind astfel Volkswagen. Vanzarile din SUA si China au contribuit la aceasta propulsare.

In 2020, Toyota a vandut 9,53 milioane de vehicule, in scadere cu 11,3% comparativ cu 2019. Chiar si asa este pentru prima data dupa 2015 cand Toyota revine in fruntea clasamentului mondial, in conditiile in care rivalul german Volkswagen a vandut 9,3 milioane de vehicule, in scadere cu 15,2%, potrivit cifrelor publicate in cursul acestei luni.

Constructorul auto japonez, care pe langa vehiculele marca Toyota produce si sedanul Camry, automobilele hybrid Prius si modelele de lux Lexus, a precizat ca in 2020 a vandut 2,16 milioane de vehicule in Japonia si 7,37 milioane de unitati in restul lumii. In paralel, grupul Toyota a produs un numar total de 9,21 milioane de autovehicule la nivel global, cu 14,1% mai putin decat in 2019.

Un oficial de la Toyota a subliniat ca strategia agresiva de vanzari a companiei, care a inclus lansarea mai multor modele noi, a contribuit la vanzari relativ solide in 2020 comparativ cu alti producatori. “Vanzarile noastre au scazut comparativ cu anul precedent din cauza pandemiei, insa declinul a fost limitat la unul de ordinul a 10%”, a spus oficialul.

Toyota a profitat in special de faptul ca vanzarile sale pe piata din China au crescut cu 10,9% anul trecut pana la 1,8 milioane de unitati. De asemenea, grupul japonez a vandut 2,1 milioane automobile in SUA, cea mai mare piata a sa.

Producatorul nipon Nissan Motor Co, unul dintre cei trei membri aliantei cu Renault SA si Mitsubishi Motors Corp., urmeaza sa anunte si el in cursul acestei zile cifrele referitoare la vanzarile din 2020 insa cu toate acestea analistii se asteapta ca grupul franco-japonez sa se situeze pe locul al treilea la nivel mondial, dupa Toyota si Volkswagen, ca urmare a unei reveniri mai lente a vanzarilor.

Grupul auto american General Motors Co. a detinut titlul de cel mai mare constructor auto mondial timp de peste sapte decenii pentru ca in 2008 sa cedeze coroana rivalului japonez Toyota.

Related posts

Fisker a prezentat noul pick-up electric Alaska. Debutul este programat pentru 2025

Mihai Morcovescu

KG Mobility, fosta SsangYong, a dezvăluit noul Tivoli facelift. SUV-ul compact costă echivalentul a 12.800 de euro

Mihai Morcovescu

Ford Bronco în Europa? S-ar putea!

Florin Amariei

1 comment

contract manufacturing April 5, 2021 at 6:11 pm

[…] producător auto. Unii spun că peste 30 de ani, producătorii clasici gen Ford, VW, GM sau chiar Toyota ar putea disparărea dacă nu își vor schimba dramatic modelul de business – și asta nu are […]

Reply

Leave a Comment