4×4
Image default
Stiri SUV

Škoda Kodiaq facelift – actualizare merituoasă

La aproximativ patru ani de la lansarea pe piață a modelului Kodiaq, producătorul ceh de automobile își actualizează SUV-ul de succes, conferindu-i acum un limbaj de design chiar și mai rafinat, și mai remarcabil.

KODIAQ facelift se evidențiază prin designul evoluat, specific gamei de SUV-uri ŠKODA. Detaliile cu aspect de aluminiu din fața și din spatele autoturismului accentuează look-ul robust de SUV pentru liniile de echipare Active, Ambition și Style. Acesta este evidențiat și mai pregnant de secțiunea frontală actualizată, cu grila hexagonală a radiatorului, ce are acum o ținută și mai verticală. Farurile mai suple au un look și mai dinamic și dispun în premieră pentru KODIAQ de tehnologie LED ca dotare standard. Farurile Matrix full-LED sunt o dotare opțională. Jantele din aliaj ușor Procyon de 19 inchi și Sagitarius de 20 de inchi oferite pentru KODIAQ RS sunt echipate cu măști detașabile ce optimizează caracteristicile aerodinamice ale autoturismului. Rezistența la înaintare este redusă, de asemenea, de roțile speciale, optimizate aerodinamic, de designul nou al barelor de protecție, de eleronul nou negru gloss și de aripioarele laterale de la lunetă.

ŠKODA KODIAQ poate fie echipată cu un panou de instrumente digital, numit Virtual Cockpit. Acesta are un display de 10,25 inchi și oferă cinci layout-uri cu design nou, ce pot fi personalizate. Sistemul de sunet CANTON opțional cu puterea totală de 625 wați a fost, de asemenea, optimizat.

Gama largă de sisteme de asistență oferite pentru ŠKODA KODIAQ include acum opțional și versiunea optimizată a sistemului Crew Protect Assist, ce are senzori radar adiționali în spate, pentru a putea răspunde la vehiculele ce pot reprezenta un risc de coliziune. În funcție de model, există două variante pentru Travel Assist, ce încorporează cinci, respectiv opt sisteme de asistență.

ŠKODA KODIAQ facelift este disponibilă în versiunile de echipare Active, Ambition și Style, la care se adaugă și variantele SPORTLINE, L&K și RS. Producătorul ceh de automobile a rafinat și look- ul variantei din vârful gamei: KODIAQ RS. De asemenea, motorul diesel bi-turbo folosit la modelul RS precedent a fost înlocuit cu un nou motor pe benzină TSI mai puternic, de 180 kW (245 CP).

Având lungimea de 4.697 mm, lățimea de 1.882 mm și ampatamentul de 2.790 mm, ŠKODA KODIAQ poate transporta până la 7 persoane, cu al treilea rând de locuri oferit opțional. În varianta cu 5 locuri, capacitatea de bază a portbagajului se ridică la 835 l. Rabatând bancheta, utilizatorii pot beneficia chiar de volumul enorm de 2.065 l.

KODIAQ L&K dispune de scaune frontale cu tapițerie perforată neagră sau bej, ce includ ventilație și funcție electrică de ajustare, cu memorie. Cusăturile contrastante de pe bord și panourile ușilor sunt gri, iar bandourile decorative au finisaj Negru Piano. Volanul multifuncțional poartă emblema L&K, iar display-ul sistemului de infotainment întâmpină ocupanții afișând, de asemenea, sigla L&K.

Skoda Kodiaq facelift – motoarele diesel rămân!

Cele două motoare diesel 2,0 TDI din gama ŠKODA KODIAQ generează 110 kW (150 CP) și respectiv 147 kW (200 CP). Ambele motoare diesel sunt echipate în toate cazurile cu transmisia automată DSG cu 7 trepte. Gama de motorizări mai include și trei motoare pe benzină. Motorul 1,5 TSI cu puterea de 110 kW (150 CP) este singura variantă disponibilă exclusiv cu tracțiune față și cu transmisie manuală cu 6 trepte. Transmisia automată DSG este oferită opțional în acest caz. Primul dintre motoarele 2,0 TSI generează 140 kW (190 CP), iar al doilea, cel cu care este echipat KODIAQ RS, asigură 180 kW (245 CP). Ambele dispun de tracțiune integrală și de transmisia automată DSG. Toate motoarele îndeplinesc cerințele normei de poluare Euro 6d.

Sistemul de infotainment Bolero și sistemul de navigație Amundsen de la ŠKODA KODIAQ facelift dispun de ecran tactil de 8 inchi. Datorită cardului eSIM integrat, sistemele sunt în permanență on- line și oferă radio digital DAB și opțional, de asemenea, web radio. Sistemul poate fi controlat prin intermediul ecranului tactil sau folosind butoanele de pe volanul multifuncțional sau cu asistentul vocal digital Laura. Accesând date de pe internet, Laura poate înțelege 15 limbi. Sistemul de navigație Columbus are un display de 9,2 inch. Actualizările de soft și actualizările hărților se fac ”prin eter”.

Pasagerii de pe locurile din spate pot beneficia de confort adițional cu pachetul opțional pentru dormit, ce include două tetiere mari confortabile și o pătură moale. Gama acestor opțiuni include și suporturile pentru tablete de pe spătarele scaunelor frontale, ce le oferă pasagerilor de pe locurile din spate opțiuni adiționale de divertisment. Măsuțele rabatabile de pe spătarele scaunelor din față sunt perfecte pentru gustări, dar și ca suprafață de lucru sau spațiu de depozitare. Hayonului opțional cu acționare electrică are grijă ca portbagajul să poată fi oricând deschis cu ușurință, în timp ce pedala virtuală permite deschiderea hayonului prin simpla mișcare a piciorului. ŠKODA KODIAQ poate fi echipată opțional la interior cu până la patru slot-uri USB-C iluminate. Iar suportul Easy Open pentru pahare îi permite șoferului să deschidă cu ușurință sticlele din suport, folosind doar o singură mână.

ŠKODA TREKKA din 1966 este strămoșul familiei actuale de SUV-uri ŠKODA. Automobilul robust de off-road a fost construit în Noua Zeelandă, pe baza primei OCTAVIA. Până în anul 1972 au fost construite aproape 3.000 de exemplare din acest model, ce a fost foarte popular în rândurile clienților din Noua Zeelandă, Australia, Fiji, Samoa și Vietnam. Primul SUV modern ŠKODA a fost lansat în 2009. Este vorba de modelul YETI, cu un design ieșit din tipare și un caracter extrem de practic. Iar introducerea pe piață a modelului KODIAQ în 2016, a dat startul campaniei ample a SUV-urilor ŠKODA actuale.

KODIAQ s-a demonstrat a fi rapid un mare succes, peste tot în lume. Până la finale lunii mai 2021, compania a produs și livrat peste 620.000 de unități din SUV-ul său de talie mare. Datorită cererii foarte mari, KODIAQ este produs atât la unitatea ŠKODA din Kvasiny, Republica Cehă, cât și la unitatea Changsha din China, Aurangabad din India și Nizhny Novgorod în Rusia. Modelul este vândut în aproximativ 60 de țări din lume.

Related posts

Echipa lui Nico Rosberg câștigă prima cursă Extreme E

Florin Amariei

Japonia, gata să interzică vânzările de mașini pe benzină sau motorină

Florin Amariei

Kia Sorento, „cel mai mare și mai bun SUV” la WWCOTY 2021

Florin Amariei

Leave a Comment