4×4
Image default
Crossover Stiri

Noul Nissan Qashqai, lansat oficial în Europa

Noul crossover Nissan Qashqai a fost oficial lansat în Europa. Modelul de succes a fost reimaginat pentru a se integra în normele contemporane de design interior, exterior și a primit noi motorizări.

Nissan Qashqai a fost comercializat pe bătrânul continent în numere care depășesc pragul de 3 milioane, așadar actualizarea acestuia are o logică extrem de simplă în spatele ei. Compania auto va putea obține clienți noi și îi va mulțumi pe cei preexistenți cu dovada progresului.

Ajuns deja la a treia generație, Nissan Qashqai păstrează principiile de bază care au guvernat apariția sa, însă adaugă o notă suplimentară de eficiență și elengață care sunt posibile prin utilizarea noii platforme CMF-C. Aceasta permite adăugarea unor inovări importante pentru momentul în care ne aflăm acum și deschide calea către propulsii mai curate care sunt și mai eficiente.

Cum succesul european al modelului a fost baza de la care Nissan a plecat pentru realizarea variantei actualizate, succesorul a fost reimaginat de echipa europeană de design a mărcii auto. Renașterea acestui crossover s-a întâmplat, așadar, în Bedfordshire din Marea Britanie.

Noul Nissan Qashqai – distinct, dar imediat recognoscibil

Deși principalele trăsături exterioare au fost modificate, Qashqai rămâne ușor de identificat ca aparținând mărcii japoneze aflate în alianță cu Renault.

Umerii mașinii au linii proeminente și o poziție îmbunătățită oferită de umerii mai musculari. Mai mult, ampatamentul a crescut cu 20 de mm și este acum delimitat de roți care primesc pentru prima dată jante de 20 de inchi.

Noul Qashqai este cu 35 mm mai lung față de varianta sa tocmai înlocuită și are o lățime mai mare cu 32 de mm care îi conferă o stabilitate îmbunătățită.

Partea frontală a noului Qashqai se prezintă cu o grilă Nissan V-Motion mărită, finisată în crom cu o bandă secundară de crom satinat pentru a-i sublinia precizia. Acest element central distinctiv este înconjurat de faruri cu matrice luminoase avansate, subțiri, complet LED-uri și la care se adaugă semnătura Boomerang.

Noul Nissan Qashqai – platforma CMF-C

Noul Qashqai este primul model nou din Europa care folosește platforma CMF-C, care reprezintă o structură auto de ultimă generație și înglobează arhitectură tehnologică utilă.

Elementul central al conceptului de inginerie a fost păstrarea proporțiilor actuale ale Qashqai, care sunt și cheia succesului său, ceea ce înseamnă că navighează confortabil pe drumurile urbane și se potrivește la fel în spațiile de parcare, oferind totodată un spațiu interior excelent.

Corpul mașinii folosește materiale ușoare și tehnici avansate de îmbinare și sudare care-i cresc rezistența, dar îi reduc greutatea. Spre exemplu, doar ușa portbagajului este acum cu 2,6 kg mai ușoară. Alte 21 de kg au fost economisite prin schimbarea ușilor față-spate și a capotei.

Mai mult, întreaga rigiditate a crescut cu 41%.

Noul Nissan Qashqai – interiorul

Modelul vine acum cu mai multe aspecte îmbunătățite printrecare se numără ergonomia, lumina ambientală și materialele.

Proprietarul are la dispoziție un ecran de afișare NissanConnect de 9 inci, cu rezoluție mai mare, este o poartă de acces digitală la setările de navigație, divertisment și vehicul și este compatibil atât cu Android Auto, cât și cu Apple CarPlay fără fir.

Noul Qashqai are și un Head-Up Display complet nou care are o dimensiune de 10,8 inchi.

Ecranul de bord are 12,3 inchi și este integral digital.

Mașina poate fi controlată prin Google Assistant sau Amazon Alexa.

Multiplele variante de conectivitate includ și porturi USB-A sau USB-C.

Noul Nissan Qashqai – motorizările

Noul Qashqai aduce în Europa prima desfășurare a sistemului inovator de acționare e-POWER Nissan. Exclusiv pentru Nissan și o componentă cheie în strategia de mobilitate inteligentă a companiei, sistemul e-POWER este o abordare unică a electrificării, făcând în fiecare zi conducerea interesantă.

Noul sistem e-POWER al noului Qashqai este alcătuit dintr-o baterie de mare putere și un sistem de propulsie integrat cu un motor pe benzină cu raport de compresie variabil de 154 CP, generator de energie, invertor și motor electric de 140 kW de dimensiuni și putere similare, așa cum se găsește în vehiculele electrice Nissan. Este o soluție unică care combină accelerația liniară plăcută, fără sudură, caracteristică unui EV, dar fără a fi necesară încărcarea.

Pentru a satisface cerințele tipice ale consumatorilor europeni și conducerea lor zilnică, instalația e-POWER a fost modernizată semnificativ pentru noul Qashqai. În cazul în care aplicația din Note – cea mai bine vândută mașină din Japonia în ultimii ani – este un motor pe benzină 1.2 care încarcă bateria și o putere finală de 106 CP. Pentru Europa a fost modernizat la un motor pe benzină de 1,5 litri, cu o putere finală de 140 kW (187 CP).

Elementul unic al e-Power este că motorul pe benzină este utilizat exclusiv pentru a genera electricitate, în timp ce roțile sunt acționate complet de motorul electric. Acest lucru înseamnă că motorul poate funcționa întotdeauna în raza sa optimă, ceea ce duce la o eficiență superioară a consumului de combustibil și la emisii de CO2 mai mici comparativ cu un motor tradițional cu ardere internă.

Datorită acționării pure a motorului electric, nu există întârzieri ca la un motor cu ardere internă sau la un hibrid tradițional. Răspunsul instantaneu oferă o senzație de cuplu ridicată și o accelerație la cel mai bun nivel la viteze diferite pentru a face depășirea sau fuzionarea pe o autostradă mai ușoară și mai inspirată de încredere.

Similar cu LEAF, noul Qashqai e-POWER beneficiază de o experiență de conducere complet nouă cu o singură pedală, numită e-Pedal.

Pe lângă această variantă, va exista și un mild hybrid cu arhitectură de 12 V. Sistemul hibrid ușor este asociat cu motorul rafinat și de renume 1.3 DiG-T pe benzină, care a fost introdus în Qashqai în 2018. Acest motor a fost îmbunătățit în continuare pentru noul Qashqai cu 50 de componente nou proiectate și conformitate completă Euro6-d.

Motorul de 1.3 benzină va fi oferit cu două ieșiri de putere – 138 CP și 156 CP – fie cu transmisie manuală cu 6 trepte, fie cu cutie de viteze Xtronic nouă (numai 156 CP). Puterea maximă a motorului ajunge la 5500 rpm, cu un cuplu maxim disponibil de 270 Nm la un 1750 rpm convenabil pe variantele Xtronic de 156 CP și variante MT de mare putere.

La versiunile manuale, cutia de viteze a fost îmbunătățită pentru o senzație de schimbare mai rapidă, mai directă și mai sportivă. Noua generație de transmisie Xtronic oferă o economie de combustibil și o senzație de accelerație mai bune datorită îmbunătățirilor, inclusiv un sistem dublu de pompă de ulei cu o nouă pompă de ulei electric.

Tracțiunea doar față este disponibilă atât pentru versiunile de 138 CP, cât și pentru cele de 156 CP, în timp ce tracțiunea integrală va fi disponibilă numai pentru modelele Xtronic de 156 CP.

Fiți siguri că-l vom testa in extenso pentru a-l dezbrăca de secrete îndată ce va fi disponibil în România.

Related posts

Hyundai speră la o revenire în forță în 2021

Florin Amariei

Volvo lansează SUV-ul complet electric C40. Din 2030 va vinde doar BEV-uri

Florin Amariei

DIESELGATE 2: amenzi de până la 127 miliarde $/an pentru VW

Gabi Gogiu

Leave a Comment