Conform unei informatii prezentate in exclusivitate de Reuters, LG Chem dubleaza productia de baterii din China pentru a preintampina cererea tot mai mare din partea Tesla.
Tesla are nevoie de mai multe baterii pentru a putea raspunde cererii tot mai crescute a clientilor din SUA, asadar LG Chem va dubla productia in 2021. Planurile companiei sud-coreene au fost dezvaluite in exclusivitate de Reuters. Analistii, insa, speculeaza ca ar fi vorba si de pregatirea pentru intrarea completa pe piata europeana a companiei condusa de cunoscutul Elon Musk.
LG Chem, principalul furnizor de baterii pentru Model 3-ul produs in Shanghai, va exporta baterii pentru Tesla atat din China, cat si din Coreea de Sud, conform informatiilor furnizate de doua surse apropiate firmei care au fost citate de Reuters.
Graba LG Chem de a raspunde imediat planurilor agresive de expansiune ale Tesla face parte dintr-o strategie proprie de a ramane principalul furnizor de celule pentru constructorul american. Mai mult, LG Chem se bazeaza ca bateriile pentru masinile electrice vor fi din ce in ce mai cerute pentru a se putea face fata favorizarii la nivel mondial a acestor tipuri de automobile de catre autoritatile executive statale.
Tesla, totodata, este principalul client al LG Chem.
Planul de dublare a productiei de baterii include linii de productie si in Coreea de Sud, in principal pentru a satisface cererea fabricii din Tesla din SUA, au mai spus sursele. Mai mult, producatorul auto a cerut companiei japoneze Panasonic Corp – care furnizeaza uzina din SUA – sa furnizeze si fabrica sa din Shanghai, a spus unul dintre oameni, care a refuzat sa fie identificat deoarece chestiunea este confidentiala.
“Tesla pur si simplu nu are suficiente baterii”, a spus persoana citata. “Deci, LG Chem va produce mai mult decat dublul productiei din China.”, a mai adaugat sursa.
Tesla, avantaj pentru LG Chem
Cresterea Tesla reprezinta un avantaj strategic pentru LG Chem, Panasonic si furnizorul chinez Contemporary Amperex Technology Co Ltd (CATL, cu care colaboreaza si BMW), directorul executiv Elon Musk dezvaluind planuri in septembrie pentru cresterea achizitiilor.
Cu toate acestea, Musk a declarat ca livrarile sunt insuficiente si a anuntat planurile Tesla de a-si face propriile celule de baterii mai ieftine – o perspectiva care ar putea scadea vanzarile furnizorilor precum LG Chem.
“Continuam sa extindem capacitatea pentru celulele cilindrice ale bateriei ca raspuns la cererea tot mai mare din partea producatorilor de automobile, dar nu putem indica anumiti clienti”, a spus un purtator de cuvant al LG Chem.
Baterii, baterii, baterii
LG Chem, a carui afacere cu celule de baterii a devenit o unitate independenta, a aratat in octombrie ca va tripla capacitatea celulelor cilindrice la 60 gigawatt-ora pana in 2023, fara a numi Tesla sau a dezvalui alte detalii.
LG Chem va investi 500 de milioane de dolari in anul urmator pentru a creste capacitatea anuala de productie a 21700 de baterii cilindrice – un tip utilizat de Tesla – la uzina de la Nanjing cu 8 GWh, a declarat guvernul local saptamana trecuta, fara a dezvalui capacitatea actuala.
LG Chem, alaturi de CATL, furnizeaza celule pentru bateria modelului Tesla Sedan 3 construit la Shanghai, unde productia a inceput anul trecut si a carei capacitate anuala actuala este de 250.000 de masini. Tesla isi propune sa inceapa anul viitor sa isi fabrice vehiculul utilitar sport Model Y la uzina, pentru care capacitatea va ajunge la 250.000 pana in 2022.
Fiecare model foloseste 4.416 celule de baterie si fiecare linie LG Chem este capabila sa produca pana la 7 milioane de celule pe luna, a spus unul dintre oameni. Cele 17 linii ale LG Chem din Nanjing ar putea, prin urmare, sa satisfaca pana la 323.000 de vehicule pe an.