4×4
Image default
Green

Japonia, gata sa interzica vanzarile de masini pe benzina sau motorina

Japonia este gata sa interzica vanzarile de masini pe benzina sau motorina, conform informatiilor transmise de televiziunea NHK si citate de Reuters.

Dupa ce UE a decis ca acest lucru se va intampla in spatiul comunitar in 2035 si Regatul Unit a devansat acest termen cu 5 ani, Japonia este si ea gata sa interzica vanzarile de masini propulsate de motoare pe benzina sau motorina. Fata de restrictiile clare din Regatul Unit si UE, Japonia ar putea permite comercializare masinilor hibrid, adica cele in care motorul termic functioneaza pe post de generator pentru bateria din care se “hranesc” unul sau mai multe motoare electrice.

Masura tarii nipone vine in urma anuntului facut de prim-ministrul Yoshihide Suga care a spus ca tara sa va taia emisiile de carbon nete la 0 pana in anul 2050, iar anuntul oficial in acest sens ar urma sa se intample oficial in mai putin de doua saptamani.

Purtatorul de cuvant al Guvernului a spus ca ministrul Industriei va prezenta un plan concret pana la finalul anului in curs.

Probabilitatea tot mai mare de interventie a autoritatilor centrale in industria auto pentru scaderea emisiilor inaspreste competitia dintre marii actori din domeniu. Masinile electrice vor fi din ce in ce mai cautate si dorite, iar avantajele fiscale oferite inca pentru acestea mentine interesul clientilor persoane fizice sau juridice la un nivel major. Cursa cea mai intensa la acest capitol are loc in China, acolo unde toti constructorii incearca sa penetreze piata cu cat mai multe masini hibride si electrice.

Masurile deja adoptate pentru reducerea amprentei de carbon nationale reprezinta un avantaj pentru marcile precum Toyota, care pana acum au investit in dezvoltarea de tehnologii hibride sau electrice.

Pe de alta parte, COO-ul Nissan, Ashwani Gupta, a spus ca marca este pregatita pentru interdictiile din Marea Britanie pregatite pentru anul 2030.

Ministrul japonez al Industriei ia in considerare si varianta ca toate masinile vandute din 2030 sa fie complet electrice, insa o forma finala a interdictiei inca nu a fost prezentata publicului.

Toyota, Honda, Nissan si Mitsubishi nu au comentat deloc aceste noi informatii.

Boston Consulting Group se asteapta ca pana in 2030 cota masinilor electrice sa depaseasca 55% in Japonia.

Japonia, China si Coreea de Sud au anuntat recent obiective ferme de a pune capat emisiilor nete de carbon, ceea ce a dat un impuls pentru companii si banci sa faca schimbari pentru reduceri care sa mentina incalzirea globala sub control.

Unul din efectele incalzirii globale este cresterea nivelului marii, efect care are doua cauze:
– cresterea volumului apei prin dilatare in urma incalzirii;
– adaosul de apa provenit din topirea gheturilor din calotele polare si ghetarii terestri.

Conform rapoartelor IPCC, in secolul al XX-lea nivelul oceanelor a crescut cu 0,1 – 0,2 m, insa efectul de crestere va mai dura mult timp. Nu se pot face previziuni exacte, deoarece rezultatele depind de modelele emisiilor gazelor cu efect de sera. In ritmul actual, se prevede o crestere a nivelulul marii de 0,18 – 0,59 m la sfarsitul secolului al XXI-lea si de 2 m la sfarsitul secolului al XXIII-lea.

Related posts

Acesta este noul Mercedes-Benz EQT. Versiunea electrică a lui T-Class costă 49.000 de euro

Mihai Morcovescu

Dakar incepe tranzitia catre e-Dakar in 2021

Florin Amariei

Volvo EM90, primul monovolum al mărcii: primele fotografii neoficiale. Debutul oficial, pe 12 noiembrie

Mihai Morcovescu

Leave a Comment