Italienii de la Iveco au publicat detaliile și fotografiile oficiale referitoare la noua utilitară electrică de dimensiuni mici eMoovy.
Noul vehicul comercial este bazat pe monovolumul Hyundai Staria și va fi disponibil exclusiv în Europa.
Iveco eMoovy este prima utilitară cu emisii zero din segmentul 2,5-3,5 tone
Noul eMoovy este un vehicul utilitar ușor, de dimensiuni compacte. De asemenea, este prima utilitară ușoară (LCV) cu emisii zero din segmentul modelelor de 2,5 până la 3,5 tone. Modelul adoptă un design familiar, însă acest lucru nu este deloc surprinzător. Asta, deoarece vehiculul italian este, în fapt, un Hyundai ST1 rebranduit. Acesta, la rândul său, este derivat din MPV-ul Staria al constructorului sud-coreean.
Designul pune un accent deosebit pe eficiența aerodinamică. Astfel, la partea frontală regăsim un set de faruri principale integrate în bara de protecție, unde există și portul de încărcare. Partea posterioară poate fi configurată în funcție de nevoile clientului, astfel încât eMoovy poate fi transformat într-o furgonetă sau într-o camionetă. În funcție de configurație, capacitatea maximă de încărcare este de 10 metri cubi, iar sarcina utilă ajunge la 1,5 tone.
Cabina este identică cu cea de pe ST1, singura diferență constând, bineînțeles, în sigla Iveco. Noul Iveco eMoovy dispune de dotări generoase, care includ un instrumentar de bord digital de 12,3 inch, un display multimedia central, precum și comenzi tactile pentru reglarea climatizării. Totodată, utilitara italiană a primit foarte puține butoane fizice, un detaliu neobișnuit pentru un vehicul comercial. În plus, scaunele sunt acoperite cu piele ecologică și dispun atât de funcție de încălzire, cât și de ventilație.
Parteneriat Iveco-Hyundai
Din punct de vedere tehnic, eMoovy este construit pe o arhitectură de 800 de volți. Asta înseamnă că asigură o încărcare rapidă și suport pentru funcții V2L. Repriza de încărcare de 10 minute la o stație de 350 kW oferă o autonomie de 100 de kilometri.
Modelul comercial vine cu un motor electric de 218 CP și un cuplu de 350 Nm. Acesta este alimentat cu energie fie de o baterie de 63 kWh, fie de una cu o capacitate de 76 kWh. Versiunea echipată cu acumulatorul mai mare are o autonomie de 320 de kilometri conform ciclului WLTP.
Dincolo de noul LCV electric, Iveco și Hyundai lucrează și la alte „soluții electrice pentru camioane grele pentru piețele europene”. Această colaborare se bazează pe un parteneriat care a început în 2022. Ambele companii se concentrează pe promovarea mobilității și transportului neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon.