Hyundai a prezentat în cadrul unui eveniment care a avut loc la Los Angeles noul Ioniq 9, unul dintre cele mai așteptate modele din 2024.
SUV-ul electric cu trei rânduri de scaune este cel mai mare și mai avansat model din portofoliul producătorului sud-coreean.
Noul Hyundai Ioniq 9 adoptă noul limbaj de design Aerostethic
Hyundai Ioniq 9 introduce limbajul estetic al mărcii, denumit Aerostethic. Noua filosofie de design se caracterizează printr-o caroserie aerodinamică, dominată de linii fluide și de suprafețe netede și curbate. Plafonul înclinat către spate optimizează fluxul aerodinamic. În acest fel, contribuie la un coeficient de rezistență aerodinamică de doar 0,259, atunci când mașina este echipată cu oglinzi digitale.
Modelul a primit un set de faruri LED Parametric Pixels, care oferă o semnătură vizuală unică. Blocurile optice sunt desenate în forma unor pixeli și sunt adaptive, în funcție de condițiile de drum. La spate regăsim stopuri verticale cu design similar. Detalii precum mânere retractabile iluminate indirect și paleta de culori cu 16 nuanțe adaugă un plus de eleganță, funcționalitate și personalizare.
Noul Ioniq 9 are o lungime de 5.060 mm, o lățime de 1.980 mm și o înălțime de 1.790 mm. Ampatamentul măsoară 3.130 mm, ceea ce face ca noul SUV cu emisii zero să fie cel mai lung model din istoria Hyundai.
Spațiu de încărcare de până la 1.323 litri
Habitaclul poate fi configurat cu 6 sau cu 7 locuri și include scaune inovatoare Relaxation Seats pentru primele două rânduri. Acestea oferă funcții de masaj prin tehnologiile Dynamic Body Care și Dynamic Touch Massage. Pe al doilea rând de locuri sunt disponibile scaune rotative Swivelling Seats. Acestea pot fi rotite la 180 de grade, facilitând interacțiunea între pasagerii de pe ultimele două rânduri.
Portbagajul oferă un volum de 620 litri cu toate scaunele pe poziție și poate ajunge la 1.323 litri cu al treilea rând de scaune rabatat. Fiind un model electric, Ioniq 9 dispune și de un „frunk” în partea din față. Portbagajul frontal are 88 de litri în versiunea cu tracțiune spate și 52 de litri pentru cea cu tracțiune integrală.
Interiorul noului Ioniq 9 este dominat de ecranul panoramic curbat, care integrează instrumentarul de bord digital și ecranul multimedia. Ambele display-uri au o diagonală de 12 inch. Volanul dispune de un indicator LED pentru nivelul de încărcare al bateriei. De asemenea, oglinzile digitale includ ecrane OLED de 7 inch cu funcție zoom-out pentru marșarier. Sistemul de asistență vocală Hyundai AI Assistant și sistemul audio Bose cu 14 difuzoare adaugă un nivel superior de conectivitate și de confort.
O noutate absolută o reprezintă consola centrală Universal Island 2.0. Aceasta poate glisa înainte și înapoi pentru a se adapta nevoilor utilizatorilor. Spațiile de depozitare au un volum total de peste 18 litri și se regăsesc în consolele superioară și inferioară, pentru un plus de practicabilitate.
Trei versiuni de motorizare cu până la 436 CP
SUV-ul electric este construit pe o versiune a platformei E-GMP. Este aceeași arhitectură folosită și de alte modele cu emisii zero din cadrului grupului. Ioniq 9 va fi disponibil în trei variante de motorizare. Prima se numește Long Range RWD, livrează 218 CP, și realizează sprintul 0-100 km/h în 9,4 secunde. Cea de-a doua, Long Range AWD, oferă 313 CP șți accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,7 secunde. Vârful de gamă, Performance AWD, dezvoltă o putere maximă de 436 CP, iar pentru a atinge „suta” are nevoie de 5,2 secunde.
Toate versiunile folosesc o baterie de 110,3 kWh, care asigură o autonomie de până la 620 km în ciclul WLTP. Încărcarea rapidă permite o alimentare de la 10% la 80% în doar 24 de minute la o putere de 350 kW.
Noul Hyundai Ioniq 9 își va face debutul pentru început pe piețele din Coreea de Sud și din SUA în prima jumătate a anului 2025. Ulterior, SUV-ul electric va ajunge și în Europa, inclusiv în Romania.