4×4
Image default
Cel mai 4x4

Cel mai 4×4 – ediție aniversară

Cea de-a 20-a ediție a competiției „Cel mai 4×4”, desfășurată anul acesta în împrejurimile culoarului Rucăr-Bran, a reunit un juriu de excepție, cu participare internațională, care a testat în probe spectaculoase nu mai puțin de 22 de automobile concurente.

Creată într-o perioadă în care piața auto a mașinilor numite, generic atunci, „de teren”, începea timid să prindă contur în România, competiția “Cel mai 4×4” ajunge la cea de-a 20-a ediție. Zeci de mașini testate și jurizate, ascensiuni epice la 2.000 de metri, probe on road spectaculoase au cristalizat și consolidat, în timp, o adevarată familie în jurul acestui eveniment. Fiind un moment aniversar, ediția din acest an a adus câteva noutăți istorice chiar pentru piața auto românească în ceea ce privește desemnarea celor mai bune modele ale anului în diverse categorii. Pe lângă clasicele  segmente ale concursului: SUV  (4×4, green  și  premium), off-road și pick-up, a apărut în premieră segmentul 4×2.

De asemenea, juriul a avut o componentă specială, reunind profesioniști din mai multe domenii: Bogdan Nicolae Badea, CEO Hidroelectrica și pasionat de off-road, Radu Tudoroiu, influencer, cunoscut pentru expedițiile sale la volan în Africa, Rusia și Asia, Andrei Nourescu, unul dintre cei populari influenceri, jurnalist sportiv în mediul on-line și social media, Dorin Chioțea, jurnalist cu peste 25 de ani de experiență, prezentatorul matinalului de la TVR1, Radu Constantinescu, una dintre cele mai cunoscute voci de radio din România, realizator al emisiunii „Drum cu prioritate” de la Europa FM, Bogdan Coconoiu, cel mai cunoscut promotor al vehiculelor istorice, pentru 8 ani Președinte Retromobil Club, începând din iulie Vicepreședinte.

Tot în premieră, Ilia Seliktar, Președintele juriului European AUTOBEST a fost prezent la această ediție în juriu, fiind chiar președintele acestuia.

„Este o mare bucurie pentru mine să mă aflu din nou în România, unde am fondat alături de Dan Vardie și alți colegi organizația AUTOBEST acum 20 de ani. Este o coincidență fericită, competiția din România este tot la ediția cu nr. 20. La vremea lansării, ambele competiții erau o premieră în spațiul European. Astăzi, „Cel mai 4×4” este cea mai veche competiție de acest tip din Europa! Sunt mândru să fiu Președintele Juriului. Îi felicit pe organizatori – pe Dan în  primul rând – pentru munca lor exemplară de peste 2 decade!”, a declarat Seliktar.

Având în vedere că a fost o ediție aniversară, au fost decernate și premii de excelență, pentru cele mai reprezentative modele care au fost prezente de-a lungul anilor în competiție.

Concursul a reunit 22 de modele, un record absolut al competiției, jurizarea și testarea făcându-se pe parcursul a două zile. Un alt record absolut îl reprezintă cele 7 categorii din concurs.

Categoria „Cel mai 4×4 SUV” a fost câștigată de Alfa Romeo Stelvio, într-un segment în care lupta a fost extrem de stransă. Modelul italian aduce astfel primul premiu mărcii Alfa Romeo în acestă competiție. Stevio s-a impus în fața lui Skoda Karoq DSG, Toyota Rav 4, Jaguar I-Pace, Kia XCeed plug-in hybrid, Kia e Niro, Opel Grandland X hybrid și Lexus NX.

Cea mai facilă victorie a obținut-o Jaguar I-Pace, care este “Cel mai 4×4 SUV Premium”. Modelul electric de lux a convins juriul printr-o evoluție rutieră entuziasmantă și un nivel calitativ high end.

Tot un model full electric s-a impus în categoria „Cel mai 4×4 SUV verde”. Kia e-Niro propune o autonomie excelentă, spațiu interior generos, capacitate de trecere specifică unui SUV și un pachet preț/dotări imbatabil.

Introdusă în premieră, categoria 4×2 a reunit nouă modele, iar bătălia pentru primul loc s-a dat până în ultima clipă. Peugeot 2008 a strâns cele mai multe voturi și și-a adjudecat titlul de „Cel mai 4×2 SUV”. Victoria lui 2008 este cu atât mai valoroasă, cu cât a fost obținută în fața unui număr impresionat de competitori valoroși: Dacia Duster GPL, Renault Captur, Volkswagen t-roc, Volkswagen t-cross, DS 3 crossback, Citroen C5 aircross, Suzuki Vitara și Suzuki SX4 s-cross .

Noul Land Rover Defender s-a impus în fața unor modele titrate, precum Toyota Land Cruiser, Volkswagen Touareg, Jeep Wrangler și Jeep Renegade, câștigând titlul „Cel mai 4×4 off-road”. Cu o capacitate excepțională în teren accidentat, dublată de o calitate de top a interiorului, cu echipamente specifice segmentului de lux, Land Rover Defender a strâns adeziunea juriului.

Premiile de excelență, pentru cele mai legendare modele din ultimele două decade ale competiției din România s-au acordat pe baza votului juriului. Land Rover Defender a fost ales „Cel mai 4×4 legendar off-road”, fiind preferat unor nume la fel de sonore precum VW Touareg, Toyota Land Cruiser, Mitsubishi Pajero, Nissan Patrol, Jeep Wrangler, Suzuki Jimny și Mercedes G Class.

Jeep Grand Cherokee este „Cel mai 4×4 legendar SUV”. Alegerea lui Grand Cherokee s-a făcut dintr-un club de adevărate icon-uri ale lumii SUV: Hyundai Santa Fe, Dacia Duster, Mitsubishi Outlander, Honda CRV, Toyota RAV4, Range Rover Evoque, Jeep Grand Cherokee, Nissan Qashqai, Land Rover Discovery, BMW X5 și Mercedes ML.

Toyota Hilux a fost desemnată modelul „Cel mai 4×4 legendar pick-up” în fața rivalilor „eterni” Isuzu D-Max, Mitsubishi L200, Nissan Navara, VW Amaroq și Ford Ranger. La ediția din acest an, teste on-road s-au desfășurat în zona Câmpulung Muscel, pe traseul de Viteză în Coastă dintre Lerești și barajul Râușor. Este o porțiune tehnică, rapidă, ce alternează virajele cu liniile drepte și care s-a dovedit a fi o alegere excelentă pentru aprecierea calităților rutiere ale modelelor participante. Testele off-road au avut loc în masivul Căpitanu, cu tabara de bază la o altitudine de peste 1.200 de metri și trasee separate pentru probele SUV, 4×2 și off-road.

Related posts

Competiția „Cel mai 4×4” din România, ediția a XXI-a

Filip Sîrbu

Leave a Comment