4×4
Image default
Green Stiri

„Direzione Cor Tauri”. Fiecare model Lamborghini va avea un motor electric până în 2024

Lamborghini a prezentat marți „Direzione Cor Tauri”, strategia sa de viitor prin care anunță oficial că fiecare model al mărcii, chiar și vestitul vârf cu V12, va avea un motor electric până în 2024. Emisiile generate de mașinile italienilor vor scădea la jumătate!

Înainte de toate, însă, Lamborghini a anunțat că primul său automobil complet electric pe baterii (BEV) nu va fi lansat mai devreme de 2025. Din imaginele prezentate presei, se pare că Urus va fi primul model care va primi tratamentul electrificării integrale. Nu este, însă, nimic confirmat în acest sens.

Chiar dacă Ferrari și-a asumat deja implementarea tehnologiei plug-in hibrid pe modelul său de vârf, Lamborghini nu a vrut să treacă direct în barca electrificării. Anunță, așadar, prin „Direzione Cor Tauri” o strategie pentru următorii cinci ani prin care își asumă o hibridizare etapizată pentru modelele sale actuale. Acest efort va presupune o investiție totală de 1,5 miliarde de euro și va culmina cu prezentarea primului EV Lamborghini până sau chiar în 2025.

CEO-ul companiei, Stephan Winkelmann, spune că modelele hibrid Lamborghini vor combina avantajele propulsiei clasice cu cele electrice, iar rezultatul va fi pe placul clienților constructorului auto italian care deja s-au arătat deschiși la astfel de motorizări.

„PHEV-urile păstrează principalele trăiri și sunetele specifice conducerii unui model Lamborghini cu motor pe combustie internă, însă va permite și circularea în regim electric când situația o va impune.”, a spus Winkelmann.

„Direzione Cor Tauri” – ambiții cu voltaj

Nu e pentru prima dată când la Lamborghini se vorbește despre electrificare, mai ales că marca face parte din grupul VAG unde găsim Porsche Taycan și Audi e-Tron RS GT. Tehnologia poate fi împrumutată, dar Lamborghini vrea să mențină acea notă de unicitate care a consacrat marca. Drept dovadă, trecere la PHEV sau EV va fi destul de provocatoare.

Tot sub egida mărcii s-a lansat și Sian, primul hibrid al mărcii. Aici, însă, vorbim de un mild hybrid, nu de un PHEV.

Putem presupune că Lamborghini așteaptă dezvoltarea și testarea in extenso a bateriilor SSB. Acestea sunt formate din celule mult mai mici și pot ocupa un spațiu de până la 4 ori mai înghesuit față de cele folosite în prezent. De altfel, VW este implicat ca investitor în Quantum Space. Această companie și-a asumat că va crea baterii solid-state (SSB).

Mai mult, Lamborghini are un parteneriat cu MIT pentru dezvoltarea unor supertranzistori care pot facilita transferul imediat de energie de mai multe ori și pe durate lungi de timp. Prima variantă a acestei tehnologii a putut fi văzută pe Terzo Millennio – un concept.

Prin noua sa strategie Lamborghini va reduce emisiile cu până la 50% pentru mașinile sae și va investi în electrificare.

Rămâne de văzut cum va arăta primul EV cu taur pe capotă. Cine știe, însă, poate reușește Porsche să găsească soluția salvatoare cu privire la biocombustibili și motorul pe combustie internă să rămână în viață.

Related posts

Cele mai populare mașini din jocurile video

Filip Sîrbu

BMW urmărește extracția durabilă a litiului. A comandat un nou studiu

Florin Amariei

Criza semiconductorilor va crea pierderi de 90 miliarde de euro pentru industria auto

Florin Amariei

Leave a Comment