4×4
Image default
Cult 4x4 Green

Dakar incepe tranzitia catre e-Dakar in 2021

Arhicunoscuta competitie de anduranta Dakar incepe tranzitia catre o noua etapa, una in care se pune accent pe emisii scazute. e-Dakar isi va face aparitia treptat incepand chiar de anul viitor.

Conform unui comunicat de presa remis 4×4.ro, Dakar incepe o transformare in care deja se anunta cate nume importante implicate precum Audi. Startul, insa, il vor da competitorii Cyril Despres si Mike Horn, echipajul care deja a adunat 5 victorii in cadrul campionatului.

“Povestea Dakar este povestea pionierilor care au venit la raliu de la infiintarea sa din 1979 si au imblanzit deserturile africane, au traversat Atlanticul pentru a aborda vastele intinderi ale Americii de Sud si, anul trecut, au descoperit Arabia Saudita si Orientul Mijlociu. Editia din 2021 va include cresterea unei noi grupe de pionieri care sunt, de asemenea, pregatiti sa se aventureze acolo unde nimeni nu a mai mers pana acum: dezvoltarea vehiculelor electrice cu emisii reduse capabile sa castige raliul”, anunta organizatorii.

Raliul Dakar incepe, asadar, o ofensiva neasteptata. Desi acesta este cursul firesc al lucrurilor din domeniul automotive, foarte putini pasionati si experti se asteptau la o astfel de miscare din partea acestui campionat plin de adrenalina.

“Dakar a decis sa joace un rol de lider in aceasta aventura, promovand initiative ambitioase si sprijinind revolutia tehnologica initiata de producatori, echipe si echipaje dornice sa-si testeze noile solutii tehnologice in cele mai extreme conditii de pe Pamant”, au mai aratat oficialii in comunicatul mentionat anterior.

Audi cu bateriile, Despres-Horn cu hidrogenul

Audi a castigat deja Le Mans cu un autovehicul hibrid, asadar urmareste transformarea acestei tehnologii pentru Dakar. Oficialii competitiei spun ca marca germana se va alatura raliului cu un prototip complet electric, alimentat de o baterie de inalta tensiune care poate fi reincarcata rapid pe drum. Practic, Audi urmareste participarea la intreg traseul Dakar fara nicio emisie de noxe.

Cyril Despres, de cinci ori castigator al Dakar, si colegul sau, aventurierul Mike Horn, vor viza un loc pe podium in 2023 cu un vehicul alimentat cu hidrogen. Intre timp, principalul lor obiectiv in cea de-a 43-a editie, unde vor concura intr-un Peugeot 2008, este sa adune cat mai multe date stiintifice pentru a-i ajuta in proiectarea viitoarei lor masina cu hidrogen.

In aceeasi ordine de idei, echipamentul GCK a lui Guerlain Chicherit va dezvalui in NEOM un vehicul electric in curs de dezvoltare. Fostul campion al Cupei Mondiale Rally Raid si clasat pe locul cinci in Dakar 2010 isi vede creatia ca un concurent adevarat pentru editia 2023, unde vom avea si categoria autovehiculelor alimentate cu hidrogen.

e-Dakar, locul marilor ambitii

“Prin punerea in comun a acestor dorinte si ambitii, Dakar va deveni si mai responsabil, favorizand inovatia tehnologica automotive si demonstreaza ca ramane angajat in schimbarile decisive ale timpurilor”, se mai arata in comunicat.

Mai multe detalii despre calendar, inclusiv modificari de reglementare, acorduri cu factorii de decizie si prevederi suplimentare cu privire la modul de reducere a consumului de energie, vor fi dezvaluite la o conferinta de presa in NEOM, viitorul oras al stiintei si tehnologiei, in cursul viitoarei editii Dakar.

Primul Raliu Dakar a fost organizat in 1978, dupa ce Thierry Sabine s-a ratacit in desert si a decis ca este un loc propice pentru a organiza un raliu regulat. Initial cursa se desfasura pe traseul Paris, Franta – Dakar, Senegal, intrerupta de un transfer peste Marea Mediterana, dar in timp, din motive politice, traseul, punctul de plecare si cel de sosire au fost schimbate. Pana in 1994 competitia incepea de pe Champs-Élysées din Paris, dar in urma plangerilor primite de la primaria capitalei franceze a determinat ASO sa inceapa si sa finalizeze competitia la Euro Disney. Dupa acest an punctul de plecare a raliului a variat.

Related posts

BYD va prezenta la salonul de la Paris noul SUV electric Sealion 07

Mihai Morcovescu

Tesla mărește cu 2.000 de euro prețurile SUV-ului Model Y pe câteva piețe din Europa

Mihai Morcovescu

JATO Dynamics: Tesla Model Y a fost cea mai vândută mașină în 2023 la nivel global

Mihai Morcovescu

1 comment

Gaussin, la Dakar cu primul camion pe hidrogen in 2022 - 4x4 February 24, 2021 at 10:38 am

[…] știm că Dakar a început tranziția către e-Dakar, așadar anuntul făcut de Gaussin se încadrează în acești […]

Reply

Leave a Comment