4×4
Image default
Green Stiri

Crossover electric de oraș la drum lung – merită? Test cu Peugeot e-2008

Afirmația cum că mașina electrică este construită doar pentru oraș a devenit în ziua de azi un mit, astfel că sunt multe variante de mașini electrice actuale care vin la pachet cu autonomii de 4-600 km cu o singură încărcare. Pe lângă variantele cu baterie mare, de 70-100 kW, multe mașini electrice oferă o autonomie de cam 250-350 km cu o singură încărcare, fiind considerate mașini electrice de oraș.

Ce se întâmplă dacă vrei să mergi la drum lung cu o asemenea mașină? Dar dacă ai parte de temperaturi mai scăzute, de până în 10 grade Celsius? Merită? Te poți descurca?

Testul de weekend a fost bazat pe un Peugeot e-2008 GT, un Crossover electric de oraș cu care am parcurs puțin peste 1000 km în doar două zile și jumătate.

Legat de mașină, Peugeot 2008 sau e-2008 (în variantă electrică) arată foarte bine. Atât la exterior, cât și la interior, 2008 este o mașină tinerească, cu un look foarte atrăgător și dotări demne de 2021-2022. În plus, în nivelul de echipare GT, mașina arată foarte agresiv, cu o gardă la sol de 140 mm, ce o face perfectă chiar și pentru obstacolele de oraș sau periferie.

Review-ul complet al lui Peugeot e-2008, dar și o comparație a acestuia cu e-208 sunt prezente în numărul 88 al revistei AUTOpro.

Câteva date ce merită a fi precizate includ faptul că Peugeot e-2008 are un motor electric de 100 kW sau 136 CP, cu tracțiune față și este conectat la o baterie de 45 kW net, ce oferă o autonomie declarată de 340 km și o viteză maximă de 150 km/h. Bateria se poate încărca atât la Type 2, cât și rapid, la CCS.

Legat de călătoria electrică, e-2008 a călătorit în cele două zile atât la mare, pe faleza de la Constanța și în Mamaia Nord, cât și la munte, până la Barajul Vidraru și chiar Cascada Călugărița, cu puțin soft-road.

În prima zi, temperaturile au fost de 6-13 grade Celsius. Am plecat din București cu 95% baterie și o autonomie de cam 280 km și destinația Constanța. Pornind pe o temperatură mai mică la drum, mergând și cu 120 km/h pe autostradă, am oprit la un magazin Penny din Lehliu-Gară, unde am alimentat mașina la CCS, cu 50 kW, cam 50 de minute, până la 100%. Pe drum am mers la fel cum aș fi mers cu mașina personală, pe carburant fosil. În cele 50 de minute am făcut câteva cumpărături și am luat o gustare, astfel că nu am simțit cum a trecut timpul. În călătorie am fost 3 persoane, cu un bagaj mic pentru fiecare, dar e-2008 oferă suficient spațiu și pentru 4 persoane la drum lung, cu tot cu bagajele aferente.

Între Lehliu-Gară și Constanța am mers cu 100 km/h, ajungând la faleza Cazinoului din Constanța cu cam 25% baterie și 56 km autonomie. Pot spune că mașina s-a comportat fix cum am plănuit, având în vedere condițiile de mers. Am încărcat apoi la Penny din Constanța, la priza CCS, cam 1 oră. Până la 100% am adăugat la Mamaia Nord, la un încărcator montat de Primăria Constanța, de 11 kW.

Spre București am plecat așadar cu 100% baterie si 290 km autonomie în bord. Cum a început să se întunece, iar temperatura să scadă, de la 13 grade am ajuns pe la 6 grade Celsius, iar la un mers de 100 km/h, ba chiar 95 km/h pe vreo 15 km, am ajuns la Lehliu-Gară cu 28 km autonomie și vreo 14% baterie. Încărcând la același magazin Penny, am plecat după 50 de minute de încărcare la priza rapidă.

Comparând drumul către Constanța, pe timp de zi, cu soare și temperaturi mai ridicate, cu cel de întoarcere către București, pe seară și temperaturi mai scăzute, e-2008 s-a descurcat bine, dar clar că la întoarcere a consumat mai mult. Pe autostradă, consumul a fost de 19-20 kW la 100 km, la o viteză de 100 km/h. La 120 km/h consumul a urcat spre 22-23 kW la 100 km, puțin mai mult decât planificasem, dar totuși în limitele acceptabile pentru a putea realiza traseul fără mari emoții. Cu toate că am alimentat la stații de încărcare gratuite, norocul a făcut ca la stații să nu fie nimeni. Dacă aș fi încărcat la o stație rapidă cu plată, un drum București – Constanța și retur ar fi ajuns pe la 100 kW în total, deci cam 200 lei. În carburant normal, s-ar traduce într-un consum de 6-7 litri la 100 km, foarte aproape de o mașină cu motor termic.

A doua zi am plecat la Târgoviște și am încărcat și la un magazin Lidl, la o stație rapidă, la CCS, cu 50 kW, timp de cam 40 minute, în care am făcut cumpărături de la Lidl și am planificat mai bine traseul. Ulterior, am mai adăugat curent 30 de minute la o priză rapidă la Curtea de Argeș.

Am ajuns apoi la Barajul Vidraru, cu cam 80% baterie și vreo 230 km autonomie. Cu puțin soft-road spre Cascada Călugărița, Peugeot-ul a demonstrat că puțin noroi nu reprezintă o problemă pentru el, ba chiar suspensia uimitor de comodă face față cu brio provocărilor. În zona montană, mașina a atras cam toate privirile. La orice oprire sau la orice zonă de mers la viteză mică, toți oamenii erau surprinși de o asemenea mașină electrică, ce arată foarte familiar, dar merge „cu motorul oprit”.

La întoarcere spre București, am mai oprit la o stație rapidă în Pitești cam 30 de minute, pentru a avea suficientă autonomie chiar și pentru următoarea zi prin oraș.

Cu toate că în zona montană traseul de urcare a solicitat bateria, având un consum de cam 24 kW la 100 km, Peugeot e-2008 s-a descurcat admirabil, iar la coborâre a recuperat destul de multă energie. Per total, pe ultimii 450 km (București – Barajul Vidraru și opririle adiacente), consumul a fost de cam 15,5-16 kW la 100 km, mult mai bine decât m-aș fi așteptat, e-2008 fiind foarte eficient și în condiții cu temperaturi mici, de sub 10 grade Celsius.

Pe ultimii 50 km, mașina a avut parte de un condus mai sportiv prin oraș, iar la finalul testului, după aproape 1030 km la mare și la munte, Peugeot e-2008 a avut un consum de 18,1 kW la 100 km.

Important de precizat este faptul că deși am scăzut viteza de deplasare pe autostradă, la 100 km/h, nu am făcut economie la niciun alt consumator. Am avut în permanență căldura pornită, ba chiar și încălzirea în scaune.

În concluzie, în călătoria electrică în afara orașului, Peugeot e-2008 s-a descurcat admirabil, chiar și la temperaturi de sub 10 grade Celsius, în sezon de toamnă târzie.

Cu toate că bateria nu este una cu o capacitate foarte mare, poți parcurge cu mașina o distanță suficient de mare pentru a putea uni puncte de încărcare din cam toată țara. Acest lucru înseamnă că poți folosi Peugeot e-2008 nu doar ca mașină de oraș sau ca a doua mașină a familiei, ci ca mașină principală și în același timp, ca mașină unică.

Peugeot e-2008 oferă suficient spațiu pentru o familie cu 4 membri și în același timp, asigură un nivel de confort în timpul deplasărilor, demn de invidiat, suspensia fiind pentru mine foarte confortabilă în orice condiții. Cu un preț de pornire cu puțin peste 41 000 Euro TVA inclus în varianta testată, dar luând în calcul o scădere teoretică a voucherelor Rabla, e-2008 pare alegerea potrivită pentru o mașină electrică de familie, care nu refuză nicio drumeție în afara orașului.

Related posts

Ford prezintă noul Kuga facelift: versiune PHEV cu autonomie electrică de 69 km (VIDEO)

Mihai Morcovescu

Ford extinde gama Ranger și oferă în premieră o versiune plug-in hybrid

Mihai Morcovescu

BMW XM a primit un pachet tuning Larte Design în valoare de 42.000 de euro

Mihai Morcovescu

1 comment

Crossover electric de oraș la drum lung – merită? Test cu Peugeot e-2008 AUTOpro December 10, 2021 at 3:44 pm

[…] Vezi articolul complet pe 4×4.ro! […]

Reply

Leave a Comment