Compania chineză Aito, un joint venture între gigantul Huawei și constructorul auto Seres, a prezentat un nou SUV electric premium.
Botezat M9, noul model vine cu numeroase funcții, inclusiv cea mai recentă tehnologie Huawei. De asemenea, acesta oferă o mulțime de ecrane și două proiectoare pentru o experiență cinematografică în interiorul și în afara vehiculului.
Noul SUV Aito folosește cele mai noi tehnologii Huawei
Aito M9 este un SUV de mari dimensiuni, care adoptă un design modern, cu elemente aerodinamice, dar fără să iasă în evidență. Se disting farurile Matrix LED, similare cu cele de pe sedanul Huawei Luxeed S7, care pot identifica alte mașini sau pietoni. De asemenea, un proiector integrat transformă orice suprafață plată într-un ecran de 100 inch.
La interior, Aito M9 este dotat cu un proiector laser și un panou retractabil de 32 de inch. Acestea vor permite pasagerilor din spate să vizioneze filme sau să joace jocuri video.
Panoul de bord este similar cu Hyperscreen-ul de la Mercedes-Benz, care înglobează trei ecrane. Un instrumentar de bord de 12,3 inch, un ecran central de 15,6 inch și un alt display de 16 inch, montat în dreptul pasagerului.
Acestea sunt combinate cu un Head-Up display de 75 de inch și alte patru tablete pentru pasageri din spate. Toate ecranele folosesc sistemul de operare HarmonyOS 4 de la Huawei. Sistemul audio cu 25 de difuzoare este furnizat tot de Huawei și oferă o putere totală de 2.080 W.
Aito M9 este disponibil în două versiuni de motorizare
Ca gabarit, noul SUV cu emisii zero este puțin mai mare decât un BMW X7. El măsoară 5.230 mm în lungime, 1.999 mm în lățime și 1.800 mm în înălțime, la un ampatament de 3.110 mm. În ciuda dimensiunilor sale, Aito M9 are un coeficient aerodinamic Cd de 0,264, o valoare foarte bună pentru acest segment.
Chinezii anunță două versiuni de motorizare pentru SUV-ul lor. Este vorba despre o versiune pur electrică și una cu range extender. Prima este echipată cu două motoare electrice care produc o putere combinată de 530 CP. Acestea sunt alimentate de o baterie de 97,7 kWh furnizat de compania CATL. Acumulatorul oferă o autonomie de 630 de kilometri în regimul de testare CTLC.
Cealaltă versiune folosește un motor/generator turbo de 1,5 litri și două motoare electrice. Puterea combinată este de 496 CP. Vor fi disponibile două variante de baterie: una de 42 kWh și alta de 52 kWh. Această configurație poate oferi o autonomie combinată cuprinsă între 1.362 și 1.402 kilometri cu o baterie încărcată full și un rezervor plin de benzină.
Noul Aito M va rivaliza cu modele de dimensiuni similare de pe piața chineză, inclusiv Li Auto L9 , Nio ES8, HiPhi X, Hongqi E-HS9. De asemenea, printre rivalii noului SUV se numără modele termice de la producători europeni. Printre acestea amintim Mercedes-Benz GLS și BMW X7.
SUV-ul electric Aito M9 poate fi comandat pe piața din China. Prețurile sunt cuprinse între echivalentul a 59.964 și 72.728 de euro. Primele livrări sunt programate pentru începutul lui 2024.