Canoo a dezvăluit un nou vehicul electric multifuncțional, care, la un preț de aproximativ 33.000 de dolari, este proiectat pentru a oferi productivitate și eficiență, alături de costuri reduse de operare.
Noul vehicul va fi disponibil în două variante de dimensiuni, începând din 2023, în serie limitată. Clienții pot precomanda vehiculul printr-o depunere rambursabilă de 100 de dolari pe site-ul companiei www.canoo.com/mpdv.
„Am creat vehiculul nostru de livrare multifuncțional din interior spre exterior, ținând cont de ergonomia scaunului șoferului și cu o mare atenție la detalii pentru a-i ajuta pe șoferi să fie mai productivi la locul de muncă. Vehiculul este accesibil și oferă o capacitate de încărcare mai mare comparativ cu ofertele actuale de pe piața camioanelor electrice din clasa sa. Ne propunem să scădem costul de achiziție și să creștem rentabilitatea investiției pentru întreprinderile mici locale, care au flote mari”, a spus Tony Aquila, președinte executiv, Canoo.
Ca parte integrantă a strategiei de afaceri a companiei, designul funcțional al vehiculului de livrare multifuncțional este menit să deservească o gamă largă de utilizatori. Acesta a fost construit în mod special pentru a deservi nevoile întreprinderilor mici, dar și ale marilor companii de livrare. Designul modelului combinat cu cel mai bun cost total îl face, de asemenea, o opțiune excelentă pentru contractori independenți, tehnicieni de service etc.
Clienții mari, precum flotele de livrare a coletelor, comercianții cu amănuntul, marile corporații și companiile de logistică, au, de asemenea, opțiunea de a co-dezvolta un vehicul personalizat pentru a îndeplini cerințele lor specifice.
Platforma de vehicule electrice Canoo a realizat un interior spațios în care încape un volum de marfă mai mare comparativ cu vehiculele disponibile pe piață în clasa sa, totul pe o amprentă mai mică a vehiculului. Volumul interior este maximizat prin arhitectura Canoo driver-forward, proiectată pentru a oferi siguranță. Canoo estimează că cei care vor să achiziționeze aceste vehicule pot obține o îmbunătățire a rentabilității capitalului între 50.000 și 80.000 de dolari, în decurs de șase până la șapte ani, în funcție de utilizare.
Productivitatea este pasiune
Pentru a maximiza funcționalitatea utilizatorului, vehiculul oferă un încărcător bi-direcțional la bord în locul unui convertor DC-AC separat, cu priză de 125V sau 240V AC, pentru a alimenta echipamente și unelte electrice.
Vehiculul permite, de asemenea, amplasarea unor dispozitive electrice necesare în spațiile de lucru. De exemplu, șoferii care trebuie să ia notițe la livrare vor avea posibilitatea de a plasa un laptop sau alte dispozitive în stânga scaunului șoferului.
Vehiculul a fost proiectat din interior spre exterior pentru a oferi o ergonomie și o productivitate sporită persoanelor care îl folosesc. De asemenea, vehiculele pot fi personalizate în funcție de necesități. Opțiunile pot include o înălțime ridicată a acoperișului, dulapuri de depozitare sau ușă culisantă cu rampă.
Vehiculul permite o autonomie mai mare printr-o gamă unică de beneficii, precum
- spațiu de încărcare mai mare, cu aproape 30% mai mult volum decât alte vehicule de livrare din segmentele comparabile;
- eficiența gamei constă în faptul că se pot face mai multe opriri la o singură încărcare, contribuind la scăderea costuri de operare;
- eficiența energetică oferă economii considerabile în ceea ce privește cheltuielile de funcționare deoarece vehiculul poate merge mai mult cu un kilowatt de energie decât concurența;
- manevrabilitate urbană activată de tehnologia Canoo steer-by-wire, care elimină conducerea manuală și crește gama de opțiuni de mișcare și traseu;
Specificații ale vehicului
Vehiculul multifuncțional are un design electric de bază, ceea ce înseamnă că nu a fost modernizat sau proiectat pe baza unui model alimentat cu gaz sau diesel. Acest lucru a permis realizarea unui design EV mai fiabil și mai eficient, conceput special pentru ca oamenii să folosească vehiculul ca spațiu de lucru.
Vehiculul de transport multifuncțional va fi construit pe platforma EV patentată de Canoo, care are cadru din oțel, arcuri compozite transversale compuse, un sistem de suspensie cu osie dublă și tehnologiile brake-by-wire și steer-by-wire.
Vehiculul va fi conectat pe deplin la capacitățile de raportare a datelor și va avea o autonomie de nivel 2.5 și actualizări de software over-the-air. Vehiculul va avea, de asemenea, un software de ultimă generație, un serviciu care va ajuta flotele să-și îmbunătățească costurile (TCPO), permițându-le acestora să gestioneze activele, să planifice ruta, să ofere diagnostice și să ofere șoferilor informații despre siguranță și ergonomie.
Sistemul Canoo va permite o tranziție lină către capacitățile de conducere autonomă odată ce aceasta va deveni disponibilă. Steer-by-wire ajută, de asemenea, la accelerarea planurilor de internaționalizare a vehiculului, acest lucru permițând implementarea rapidă a unei versiuni cu volan pe partea dreaptă.
Cele două variante de vehicule, de transport multifuncțional 1 (MPDV1) și de transport multifuncțional 2 (MPDV2), vor oferi trei tipuri de baterii – 80, 60 și 40 kW. Vehiculul electric se va încărca de la 20% la 80% în doar 28 de minute.
MPDV1 oferă o capacitate mai mare la un preț accesibil și este conceput pentru a se încadra în multe zone cu înălțime restricționată, precum garajele sau parcările.
MPDV2 are un plafon înalt și o înălțime interioară de aproape 2,5 metri, care permite persoanelor să urce și să coboare cu ușurință din vehicul. Acesta este suficient de înalt pentru a permite o poziție în picioare în timp ce se află în interior, oferind un confort sporit pentru șoferi.
De asemenea, Canoo se pregătește să lanseze o a treia variantă mai mare, care va face parte din categoria camioanelor clasa 3.
Revoluția electrică
Întrucât companiile sunt din ce în ce mai presate atât de autorități, cât și de consumatori pentru a-și reduce amprenta de carbon, se așteaptă ca adoptarea vehiculelor electrice printre vehiculele comerciale de transport să beneficieze de o creștere dramatică.
Se preconizează că această schimbare va fi condusă de segmentul vehiculelor utilitare ușoare, un segment țintă pentru Canoo. Cererea de vehicule utilitare ușoare EV din Statele Unite, Europa și China este de așteptat să crească la 33% CAGR din 2019 până în 2028, potrivit BloombergNEF.
În plus, dezvoltarea industriei de e-commerce și creșterea eficienței în acest domeniu au dus la o schimbare a așteptărilor consumatorilor, furnizorii de comerț electronic fiind obligați din ce în ce mai mult să reducă timpul de livrare a coletelor de la două zile la aceeași zi.
Potrivit cercetărilor comandate de Canoo, se preconizează că volumul coletelor care trebuie livrate zilnic în Statele Unite, va crește la 10 miliarde până în 2030, reflectând o rată de creștere anuală de aproximativ 23% față 2019. Se așteaptă ca această modificare să ducă la o creștere a cererii pentru vehicule de livrare mai mici.
Vehiculul electric de livrare Canoo este construit pe platforma companiei, lucru care a permis proiectarea accelerată al celui de-al doilea model de vehicul al companiei. Alte variante ale vehiculului de livrare multi-funcțional urmează a fi lansate, iar Canoo intenționează să dezvăluie o rețea de servicii.
După debutul său comercial în SUA, Canoo va lansa vehiculul electric multifuncțional destinat livrărilor pe piețe precum Canada, Mexic și Europa.